Zo lang mogelijk proberen om niet te testen voor NOD!

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Dubbeltje, Aug 31, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

Apr 6, 2015
    1,770
    427
    83
    Dat is dan weer apart en ook weer spannend. Ben benieuwd naar je test morgen. Wat fijn trouwens dat je huisarts zo goed meedenkt. Nu kun je jezelf mooi oriënteren en uiteindelijk een keuze maken waar je echt achterstaat ipv dat je op stel en sprong een keuze moet maken.

Ik moet zeggen dat ik het nu ook wel spannend vind. Dit is de 2e ronde. En bij de vorige ronde had ik er niet zo'n goed gevoel over en voelde me ook steeds zo rot. En nu voel ik me veel beter en lijk ik er ook meer vertrouwen in te hebben. We zullen het zien hoe het gaat lopen. Eind deze week zal ik wel weten of het wel of niet is gelukt.

2. Jajo

Jajo Fanatiek lid

Aug 7, 2015
    3,462
    904
    113
    Nou negatief, dus deze maand dus een minimale menstruatie.

Jeetje wat spannend allemaal! Ga voor je duimen! Hoe lang zijn jullie al aan het proberen?

3. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

Apr 6, 2015
    1,770
    427
    83
    Jammer dat hij negatief was.

We zijn anderhalf jaar bezig. Het eerste half jaar wat minder serieus en vanaf sept vorig jaar echt serieus met ovu testjes en zo. Ik heb twee maanden getemperatuurd. Maar dat vond ik helemaal niets. Dus daar ben ik mee gestopt. En jullie? Hoe lang zijn jullie al bezig?

4. Jajo

Jajo Fanatiek lid

Aug 7, 2015
    3,462
    904
    113
    #124 Jajo, Sep 14, 2015
    Last edited: Sep 14, 2015
    Dat is al een behoorlijke tijd!

Wij pas een half jaar, maar toch nu al doorgestuurd. Heb ineens vrijdag al een afspraak bij het vu, er was iemand uitgevallen. Tempen doe ik niet, omdat ik onwijs onregelmatig werk.

5. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

Apr 6, 2015
    1,770
    427
    83
    Wat goed dat je meteen al een afspraak hebt. Heb je enig idee waarom je nu al doorgestuurd bent? Over het algemeen word je pas na een jaar doorverwezen. In ieder geval wel fijn dat je eerder bent doorverwezen. Anders moet je nog een half jaar doortobben.

6. Jajo

Jajo Fanatiek lid

Aug 7, 2015
    3,462
    904
    113
    Ik weet het eigenlijk niet zo goed. Was er 2 maanden geleden en toen zei ze dat ik na een half jaar proberen moest bellen en dat ze me dan door zou sturen. Misschien omdat er in de familie overal problemen zijn met zwanger worden? Vind het wel fijn dat ze al gaan kijken hoe of wat, maar ook eens beetje eng. Zeker nu er staat dat je ook een laproscopie krijgt soms Maar goed dat is van latere zorg. Nu eerst de 1e afspraak maar, die duurt maar liefst 2 uur! Ben benieuwd wat ze allemaal gaan doen.

7. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

Apr 6, 2015
    1,770
    427
    83
    Fijn dat je huisarts zo meedenkt met jullie. En een twee uur durende afspraak klinkt wel lang idd. Maar ja, daaruit blijkt wel dat ze het serieus aanpakken en grondig te werk gaan. Misschien is dit wel één van de redenen dat ze de beste cijfers hebben. Ben echt benieuwd wat ze gaan doen. Dan gaat het opeens wel heel snel zeg. Wat vind je daarvan?

8. Jajo

Jajo Fanatiek lid

Aug 7, 2015
    3,462
    904
    113
    Dood eng! Haha was er van uit gegaan dat ik pas over 2 maanden aan de beurt was. Dus vind het enorm spannend. Ja vind 2 uur ook lang, geen idee wat ze allemaal gaan doen. Misschien ook al gelijk een inwendige echo enz?

9. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

Apr 6, 2015
    1,770
    427
    83
    Ja dat is dan wel een verschil. Als je twee maanden verwacht en opeens ben je binnen een week aan de beurt. Je hebt dan geen tijd om aan het idee te wennen. Aan de andere kant, je kunt je ook niet al te lang zenuwachtig maken. Aan elk voordeel zit weer een nadeel moet je maar denken;)

Hier gebeurt er nog niet zoveel. Geen klachten o.i.d. Dus, maar braaf afwachten.

10. Jajo

Jajo Fanatiek lid

Aug 7, 2015
    3,462
    904
    113
    Ja dat is ook zo, laat het allemaal maar over me heen komen

Spannend, nog 4 dagen en dan mag je testen! Hoop dat het raak is deze keer!

11. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

Jun 2, 2014
    6,008
    19
    38
    Hey meiden!

Was even weg! Helemaal m'n eigen topic vergeten haha!
    Inmiddels alweer op dag 10. Hoop deze keer op n sneller ei, maar zal vast niet!

Hoe is t met jullie?

12. Jajo

Jajo Fanatiek lid

Aug 7, 2015
    3,462
    904
    113
    Ik zit op cd 8, morgen eerste afspraak bij de gyn

13. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

Apr 6, 2015
    1,770
    427
    83
    Hé Dubbeltje, welkom terug. Jajo en ik hebben het fort bewaakt en de boel draaiende gehouden.

Hier niet zulk goed nieuws. Vanochtend bruine veeg en nu is het doorgebroken. Als het goed is ga ik zaterdag weer starten met injecteren. Dus, nieuwe ronde, nieuwe kansen.

14. Jajo

Jajo Fanatiek lid

Aug 7, 2015
    3,462
    904
    113
    He bah Loolaa, wat een rot nieuws! Op naar de volgende kans! Ik ga weer voor je duimen!!

15. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

Apr 6, 2015
    1,770
    427
    83
    Tnx!!! Jij veel succes vandaag!! Ben erg benieuwd wat er allemaal gebeurd is.

16. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

Jun 2, 2014
    6,008
    19
    38
    Jajo
    Gaat snel!
    Succes vandaag!

Loolaa
    Bedankt haha ;) Ahh nee jammer zeg!! Alle 3 dus weer n ronde opschuiven! Ik hoop zo voor je dat het snel raak mag zijn...

17. Jajo

Jajo Fanatiek lid

Aug 7, 2015
    3,462
    904
    113
    Nou ben terug, al met al duurde het 2.5 uur! Ze maken er flink werk van daar haha. Vandaag uitgebreide anamnese afgenomen, inwendig onderzoek gehad, kweekje en uitstrijkje afgenomen, inwendige echo en bloed onderzoek. En voor mijn vriend zaadonderzoek, dat kn alleen op dinsdag en donderdag, dus dat wordt dan aankomende week. Ik wist niet dat je dan 3 dagen geen zaadlozing mocht hebben.. Dus we moeten toch weer even aan de ovulatietestjes, want ze zeiden ook dat het zonde was als ok deze maand geen poging zou wagen. Donderdag krijgen we al de uitslagen en dan in oktober een vervolg afspraak waar ze de volgende stappen gaan bespreken ( HSG enz)

18. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

Apr 6, 2015
    1,770
    427
    83
    Nou dat is idd een goed onderzoek. Lijkt ook op het onderzoek wat ik heb gehad in het UMCU. Fijn om te weten dat niets meer aan het toeval over gelaten wordt.

Ik heb besloten om een cyclus over te slaan. Ik heb over anderhalve week een training en dan zul je net zien dat dan de IUI moet plaatsvinden. En ik heb heel veel zin in die training en heb er ook heel veel geld voor betaald. Zou zonde zijn om dat af te zeggen. En om eerlijk te zijn is het ook best heftig allemaal met die hormonen en wat dat met je lijf en psyche doet. Dus een maand pauze is ook mooi meegenomen.

19. Jajo

Jajo Fanatiek lid

Aug 7, 2015
    3,462
    904
    113
    Ja idd die HSG zie ik wel heel erg tegen op, maar goed, het is niet anders.

Knap dat je een pauze in last, idd ook wel fijn voor je lijf en psyche even geen hormomen!

20. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

Apr 6, 2015
    1,770
    427
    83
    We hadden eerst bedacht dat we al de 6 rondes achter elkaar zouden gaan doen. Maar door die training ben ik verplicht om een pauze te nemen. En ik merk nu al dat ik me stukken beter voel. Even opladen en dan weer aan de slag.

Ik heb die HSG gelukkig niet gehad. Snap wel dat je er tegen op ziet. Maar je bent nu aan de slag met ovu testen? Je zit alweer bijna bij je eisprong zie ik. Toch wel weer spannend.

Hoe is het met jou Dubbeltje? Jij hebt wel een lange cyclus of zie ik dat verkeerd.

Share This Page