Bloeddruk

Discussion in 'Zwangerschap' started by pearls, May 5, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pearls

pearls Bekend lid

Nov 29, 2012
    656
    0
    16
    Afgelopen week heb ik het ziekenhuis gebeld voor de eerste controle. Na aanleiding van mijn vorige zwangerschappen had de gyn. gezegd dat ik voortaan bij hen onder controle moet in verband met de hoge bloeddruk en vorige x daar ook med. voor gehad tijdens de zw.
    Toen ik belde kon ik wel een eerste afspraak maken, dit kon pas op 2 juni. Maar moest ik eerst ook nog even langs de huisarts voor een verwijsbrief.
    Vanmorgen ben ik dus even langs de huisarts geweest en die schreef na zijn felicitaties gelijk de verwijsbrief en ook deed hij gelijk even bloeddrukcontrole. Deze was vanmorgen 140/85 om 9uur.
    Nou vind ik dat al best wel aan de hoge kant. Ik weet van de vorige 2 zw dat mijn bloeddruk ook stijgt gedurende de dag, als de vermoeidheid toeneemt.
    Vorige keer kreeg ik rond de 9 weken al 3x daags med voor de bloeddruk.

Nu vind ik het dus best lang om te wachten tot 2 juni! Maar de huisarts zeg, als je je eerder niet goed voelt dan mag je hier even je bloeddruk komen meten.

Wat zouden jullie doen? Zal ik toch het ziekenhuis even bellen om te vragen of het eerder kan? Of wachten of het misschien niet goed gaat en dan langs de HA.

2. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

Nov 8, 2012
    1,961
    4
    38
    Female
    Ik zou gewoon even bellen en de situatie (nogmaals) toelichten. Zeker als je jezelf daar prettiger bij voelt.

3. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    4,355
    72
    48
    Gewoon bellen. Al doen ze misschien niet heel veel, althans niet in mijn situatie.
    Mijn bloeddruk was constant 120/80 en sinds 3 weken 150/100..
    Maar gewoon bellen als je je niet lekker voelt!

4. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Gewoon bellen joh naar de HA wellicht dat hij kan regelen dat ze je met enige spoed kunnen onderzoeken bij de gyn.

Ikzelf heb ook zo'n last gehad van een hoge onderdruk vooral hoogste was 120/119 daar schokken ze best van moest ook gelijk blijven :(

wat ik uit die tijd gemerkt hebt de HA krijg meer voor elkaar in het ziekenhuis dan jijzelf ;)

5. pearls

pearls Bekend lid

Nov 29, 2012
    656
    0
    16
    Maar 150/100 is toch echt niet goed!? Vorige keer toen ik ook ong. zo hoge bloeddruk had, kreeg ik enorme hoofdpijn en zag alles wazig en dubbel! Was er echt zo beroerd van! Na een paar weken was ik goed ingesteld op de med. Daarna is het gelukkig goed blijven gaan.
    Dit is ook waar ik nu weer zo bang voor ben, dat het weer gebeurt en ik me weer zo beroerd voel. Heb ook nog twee kids rondlopen, kan dus niet heel veel rust nemen. En wil dit er gewoon niet bij hebben. Wil het liefste dat het goed gecontroleerd word en anders snel met med. gestart word. Juist om dat te voorkomen.
    Maar toen ik vorige week belde voor de eerste afspraak, ook gezegd van de bloeddrukproblemen in de vorige zw. en dat ik toen met 9 wk aan de med. zat. Toch vond ze 2 juni vroeg genoeg voor de eerste controle. Wil ook niet als een zeur overkomen.

6. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    4,355
    72
    48

Is ook niet goed, maar ach! Ik heb stampei lopen maken maar omdat bloed goed was en eiwitten minimaal zijn word ik gewoon elke keer naar huis gestuurd.

Nogmaals, voel jij je er écht niet goed bij (al is 140/85 niet extreem) gewoon bellen!
    Een zeur ben je niet, je wilt gewoon het beste voor jou en de baby!

Share This Page