Zo bang dat het mis is.......

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Dorie, 26 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dorie

Dorie Actief lid

9 feb 2006
    145
    0
    0
    hoi,

Na het slapen (op mijn buik) en een uurtje op de bank zitten erna, kreeg ik opeens een beetje last van kramp.....Op de wc ontdekte ik bij het afvegen wat donkerrood bloedverlies en 1 heel klein stolseltje. Voor de rest een beetje slijm..... Op dit moment nog wel kramp en dr zit nu wel bloed, maar niet bij het afvegen...
    Is het nu vermoedelijk aan het misgaan?

:cry: :cry: :cry: Brigitta

2. Dorie

Dorie Actief lid

9 feb 2006
    145
    0
    0
    Ik word helemaal gek van de onzekerheidheid. net gecheckt aan de baarmoedermond en er zit bruin bloedverlies en slijm.......Het liefst rij ik meteen naar de ehbo en dan kijken ze er maar naar.......Maar denk dat ze me daar vast uitlachen, omdat het te pril is om op een spoed echo iets te zien?

:cry: :cry: :cry:

3. Japke

Japke Bekend lid

1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Bissie,

Wat een spannende avond!
    De kans dat ze het kunnen zien met een echo is zeer klein. Ook kan je er niet veel mee, hoe moeilijk dat ook is. Ik bedoel je kan niks doen dan afwachten, wat gebeurt er in je lichaam, wat doet je lichaam. De baarmoedermond is gevoelig, zeer goed doorbloed en een vaatje kan makkelijk springen waardoor bloedverlies komt. Of inderdaad dat toch de zwangerschap niet goed zit.
    Wat je kan doen: als je erg ongerust bent, dan zou ik even bellen met je verloskundige, voor uitleg en instructies of afwachten.
    Sterkte!

Groetjes,
    Japke

4. Dorie

Dorie Actief lid

9 feb 2006
    145
    0
    0
    Hoi japke,

Op een gegeven moment hield ik het niet meer vanavond en ben naar de ehbo van het ziekenhuis vertrokken. Daar hebben ze eerst gekeken met de eendenbek. Dat zag er goed uit. Toen gevoeld zeg maar. BMM was hard en gesloten, dus dat was ook top. En daarna een vaginale echo gemaakt en tja daar was alleen slijmvlies op te zien. Ik kan dus nooit 5 weken en 4 dagen zwanger zijn zei ze! :) Eerder 4 weken en 3 dagen. Kan op zich wel kloppen, omdat ik pas afgelopen zondag posi testte en die dinsdag ervoor nog niet....
    Puntje bij paaltje kan het dus alle kanten op en is alles bij mij normaal van binnen afgaande van een megaprille zwangerschap van 4 weken en 3 dagen.......

xxx Brigitta

5. Dorie

Dorie Actief lid

9 feb 2006
    145
    0
    0
    Lijkt alsnog tegen te vallen allemaal.........net een telefoontje gekregen vanuit het ziekenhuis en ze hebben besloten vanmorgen in het overleg dat ik moet komen voor een bloedtest, dan volgende week weer een bloedtest (voor het bepalen van HCG) en nogmaals een echo.. Waarschijnlijk zijn ze van mening dat de zwangerschap zich toch aan het afbreken is.....

6. Japke

Japke Bekend lid

1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Bissie,

Spannend. Als ik de tweede reactie lees van het ziekenhuis, lijkt het of ze je goed in de gaten willen houden.
    Het is hartstikke goed dat je contact hebt gezocht. En hopelijk is de echo over een poosje, duidelijker. Meer kan je niet doen!

Sterkte,
    Japke

7. Dorie

Dorie Actief lid

9 feb 2006
    145
    0
    0
    Ik kom net weer uit het ziekenhuis en de waarde van het hcg is zodanig laag dat er van zwangerschap geen sprake meer kan zijn.... Er is gelijk gekeken weer met een vaginale echo en een menstruatie is al op gang gekomen nu... Helaas is mijn droom voor nu even over..... Ik kom waarschijnlijk wel weer buurten op dit forum, maar voor nu weet ik het even niet......

liefs, Brigitta

8. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Brigitta,

wat jammer zeg. Heel veel sterkte de komende tijd!

Mirjam

Deel Deze Pagina