Ik heb al 2 maanden last van een verstopte neus en dezen laatste maand is echt heel erg. Ik kan soms amper ademhalen door mijn neus en ik krijg het dan mega benauwd. Ik gebruik al neusspray maar niks lijkt te helpen. Ik slaap zelfs met raam open dan dat helpt een heel klein beetje. Als ik mijn neus snuit, komt er alleen maar bloedkorstjes uit Hebben jullie daar ook zo last van? En wat helpt bij jullie?
Hoi, Het precies delzelfde gehad! Het is de laatse weken al wel weer wat beter geworden, maar ik werd elke morgen wakker met een verstopte neus en zodra ik uit bed ging moest ik ook nog eens veel niezen. Met na het neussnuiten dus allemaal viezegoed met bloed. Soms een bloedneus. De adertjes in je neus zijn nu nog beter doorbloed en kunnen eigenlijk maar weing hebben dus is het sneller geirrieteerd. Groetjes Anna
Mie toe! De hele dag door, al vrijwel vanaf het begin van m'n zwangerschap. En dat niezen herken ik ook. Ik heb er eigenlijk nooit iets aan proberen te doen, is niet in me opgekomen. Ik slaap altijd al met open raam dus weet niet of dat iets kan verbeteren. Ik zie het als 1 van die dingen die irritant zijn, maar straks wel overgaan. Maar het kan idd kei vervelend zijn, zeker op die benauwde momenten! Heb je het je vk al gevraagd, of ze een oplossing weet? Of misschien je ha?
ik heb ook al een tijdje een verstopte neus mijn ha zij dat kon gaan stomen met dampo of bij de apotheek een zoutoplossing kopen neusspray dat mag je gewoon gebruiken tijdens de zwangerschap. ik herken het helemaal heb nu zelfs een koortsblaar in mijn neus dat is erg vervelend.
Ik had het ook al gelezen bij meimama's maar daar niet gereageerd. Ik heb zelf dat mijn oor steeds dicht zit. Dit komt omdat er een buisje tussen je neus en oor zit die dan dicht gaat zitten. Dus je slijmvlies zwelt op. Dit heb jij in de neus. Ik gebruik wel eens neusspray maar of dat nu echt DE oplossing is weet ik niet. Waar je wel op moet letten is dat je geen neusspray gebruikt met Xylomethazoline. Je mag wel een neusspray gebruiken met zoutoplossing. Ik denk het enigste wat echt werkt is bevallen. Maar dat moet nog maar even niet.
Ik heb ook lasdt van verstopte neuzen. Vooral tijdens en na het warme eten. En als ik snuit heb ik geregeld een bloedneus
Ik had het voor de zwangerschap al en liep ervoor bij de KNO die waarschuwde me dat als ik zwanger zou zijn dat dan je slijmvliezen heel erg zwellen dus ik het nog benauwder zou krijgen. Helaas heeft hij gelijk gekregen. Ook ik heb last van heel veel verstopte neuzen. en veel bloed snuiten. 1 voordeel heb ik en dat is dat ik er al jaren min of meer aan gewend ben. alleen is het nu veel meer als voor ik zwanger was
Ik ben 3 jaar geleden geopereerd aan mijn neus juist omdat ik het zo benauwd had. Dus nu voel ik me weer zoals 3 jaar terug. Hopelijk zal het na de bevalling snel overgaan Ik heb het soms echt benauwd dat ik hartkloppingen krijg, echt een eng gevoel soms.
ook ik ben geopereerd eraan alleen heeft het bij mij niet geholpen volgens meerdere KNO artsen niets aan te doen wat het alleen maar moeilijker maakt voor mij.
Na Otrivin te hebben gebruikt wat helpt, maar maar heel kort mag kreeg ik een spray van de huisarts, die geen drol hielp. Toen ik ik het ziekenhuis kwam kreeg ik een gigantische bloedneus, dus durfde ik niet meer te sprayen (terwijl de spray die ik had wel mocht). Toen kreeg ik zout druppeltjes van de verpleegster, en na 2 nachtjes was de neus open! YEAH En nu zit ie na 11 weken weer een beetje dicht
Volgens mijn apotheker mag je als je zwanger bent enkel zoutoplossing gebruiken voor je neus. Had ook al een tijdje last van verstopte neus, en met die zoutoplossing is het helemaal gedaan nu
Haha ik ben doktersassistente en moet altijd adviseren gewoon zoutoplossing te gebruiken. Ach eerst gewoon zout proberen en anders idd even overleggen met huisarts of apotheker.
Ja ik heb ook zoutoplossing gebruikt maar ik heb nu neusdruppels gekregen met xylo... en dat wordt gebruikt bij kinderen onder de 2 jaar dus hoeveelheid is echt heel minimaal. Maar ze raden je aan om het niet zelf te kopen. En mijn vriend gaat mij echt niet iets geven als het niet mag hij werkt als ziekenhuisapotheker en heeft het eerst opgezocht natuurlijk. http://www.serviceapotheek.nl/geneesmid ... uctId=5823
ik heb nu al wel 2 keer een spontane bloedneus gehad mijn neus zit totaal niet verstopt maar die bloedneuzen heb ik dus wel en ik hoef er niet eens voor te snuiten het komt er ineens uitgutsen gisteren zat ik te eten valt er ineens een kledder bloed op mijn bord getver hop dat het geen kwaad kan bel zometeen toch effe de vk
toevallig ben ik vandaag naar de ha geweest ivm me oor die dichtzit en verkoudheid en ik kreeg van me ha neusspray met die xilo nog wat de assisitente zei toen ik het briefje gaf van dat mag je niet als je zwanger bent na overleg met de ha kreeg ik het toch mee mag het maar 5 dagen gebruiken en moest opletten dat me bloeddruk niet omhoog gaat dat schijnt te kunnen gebeuren en je placenta kan minder doorbloed raken zei ze. groetjes
ook hier een verkouden patient. ben lekker aan de thee met honing eet me suf aan de anti flou/drop en groentjes. en ga 's avonds lekker stomen. vreselijk hoop dat het snel over is.............. jullie ook heel veel sterkte! groetjes susanne
Same with me. @Young Flower: ik had hier al last van voor de zwangerschap, heb ook operatie gehad met wel enig succes, maar laatste tijd was het weer terug. Ik gebruik(te) nu dagelijks fluticasonpropionaat als spray en dat werkte zeer goed. Nu even niet, want wordt afgeraden tijdens zwangerschap, en ja gewenning maakt het draaglijk... Misschien dus een tip voor je als je bevallen bent?
heb hier ook steeds last van en gebruik al een maand mentol neusspray van otrivin! lees nu dat dit dus blijkbaar niet mag... zal vanavond met zoutoplossing halen! maar waarom is dit schadelijk dan? had hier namelijk nog niet eerder van gehoord! gr. relin
Ik heb er nog steeds last van en ik blijk dus ineens allergisch te zijn voor iets waarschijnlijk hooikoorts. MIjn neusslijmvliezen zijn zo opgezwollen dat ik amper adem kan halen. Ik heb nu Prevalin gekregen van de huisarts tegen hooikoorts. Waarom je geen otrivin mag weet ik niet zo goed. Kijk anders ff op internet misschien staat er wel iets.