Zo last van verstopte neus!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Bibiche, 6 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moeders

moeders Lid

14 feb 2007
    54
    0
    0
    Zo lekker even klagen over verstopte neuzen en oren. :x
    Loop ook al meer dan twee weken te snotteren en heb intussen al drie keer bij de huisarts gezeten. Hij heeft mij nadrukkelijk afgeraden om otrivin te gebruiken :cry: . Heb wel van hem ibuprofen voor geschreven in verband met pijnklachten in de holtes. Ik mag er twee op een dag en het verlicht wel een beetje. Maar je wordt inderdaad helemaal gek van die verstopte neus. Wat is doe is heel af en toe één druppeltje baby otrivin in elk neus gat. En dat helpt in ieder geval weer even.
    Nou hopen dat het snel overgaat want ik ben het echt spuugzat. Ik voel me echt beroerd. Zo klaag modus weer uit en verder maar weer. :) .

Groet,

moeders

2. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Nou die prevalin helpt ook geen hol ik blijf het nog steeds zo benauwd hebben. Pff nog maar 6 weken en dan hopelijk weer eens normaal ademhalen. Niet normaal om het soms zo benauwd te hebben :x

3. MissMac1973

MissMac1973 Actief lid

3 mrt 2007
    244
    0
    0
    self employed
    Hoorn
    Hehehe, ik stond (en sta nog steeds) voor ik zwanger bleek, op de nominatie voor een operatie aan mijn neus, kaak, voorhoofds en bijholtes..

Ik heb een chronische bijholte ontsteking, die er voor zorgt dat ál mijn bijholtes helemaal verstopt en dicht zitten...

>>Dit heeft geresulteerd in een chronische middenoorontsteking met cholasteatoom die op nog geen milimeter van mijn hersenvlies afzat en in mijn schedel was gevreten!

Mijn toenmalige KNO heeft dus Nooit gekeken naar mijn bijholtes, had ie dat wel gedaan had er een hoop voorkomen kunnen worden...

Na 9 maanden gekwakkel bij de huisarts werd ik pas doorgestuurd zo van; goh het kon wel eens een chronische middenoorontsteking zijn...

Daarna heb ik ruim 9 maanden bij die KNO kerel gelopen, kwam bij het eerste consult al zo van; volgnes mij kon het dit wel eens zijn (ik had informatie opgezocht via internet en medische sites en mijn symptomen vergeleken)

... kon niet zei hij... maar het kon dus wel, en vervolgens hebben ze wel even een radicaal holte aangebracht in mijn oor, de hele gehoorbeentjes keten verwijderd en de cholasteatoom uit mijn schedel kunnen freezen....(kan hersenvlies onsteking en een hersenabces veroorzaken)

Pas na 4-5 maanden en vele druppels en zooi later kreeg ik een scan en pas weer 4-5 maanden later ben ik geopereerd (7,5 uur!) Ik kwam laat in de middag pas bij en kon de volgende ochtend om 8 uur weer vertrekken uit het ziekenhuis na 9 uur narcose en helemaal crokky & high..

Het enige wat die lul kon zeggen was; wees u maar blij, nu heeft u geen gevaarlijk oor meer....(echt zo'n aristocratische arts...ieeks ik kon hem wel wat... ik werk veel met mijn gehoor, wat nu dus is verkloot!)

Mijn huidige KNO vond het aardig nalatig en vertelde dus als die andere KNO dit had eigenlijk had moeten opmerken en als hij het had opgemerkt en er aandacht aan had geschonken ik nu waarschijnlijk géén radicaal holte had gehad..

Dus... houd het wel in de gaten, zeker als je er al last van had... Wat mij heel goed helpt, buiten de fysiologische zoutoplossingen (ook geschikt voor baby's en iets anders mag je niet als je zwanger bent) is doodgewone huis tuin en keuken vaseline.. (die met een blauwe dop)

Dit moet je min. 2 weken lang iedere avond voor je gaat slapen in één neusgat proppen, om en om (dus dag 1 links, dag 2 rechts enz enz).. Het trekt dan helemaal schoon, is niet schadelijk en werkt als een tierelier...

Succes! ;)
    Greetz Hilde

4. Aalbes

Aalbes Actief lid

4 okt 2006
    118
    0
    0
    Ik heb ook weer eens last van een verstopte neus. Verschrikkelijk. :(
    Omdat ik gelezen had, dat je beter geen neusspray met Xylo.... kan gebruiken, ging ik maar even naar de apotheek. Daar zouden ze het wel weten, toch?

Ik had zelf thuis in de bijsluiter al gelezen, dat je "gewone" neusspray beter niet kan gebruiken als je een hoge bloeddruk hebt en een slechte doorbloeding van de moederkoek.
    Nou is mijn bloeddruk nog niet superhoog, maar het moet ook niet echt hoger worden. En hoe het met mijn moederkoek staat, weet ik niet.

Dus ik vroeg bij de apotheek naar neusspray die je kan gebruiken als je zwanger bent. Vervolgens mij zij gewoon een doosje open en gaat de bijsluiter lezen. :(
    En ze gaf me de neusspray met Xylo... Ik zei dat ik gelezen had, dat je die beter niet kan gebruiken.
    Zegt ze: nee, dat is alleen als je een hoge bloeddruk hebt of bij een slechte doorbloeding van de moederkoek. Het heeft geen aanwijsbare negatieve bijwerkingen.

Nou, doe toch maar gewoon zoutoplossing.

5. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Ze hebben bij mij meteen naar mijn bijholtes gecheckt en daar ligt het dus niet aan. alles is gecheckt ook op eventuele poliepen. nu na 3 verschillende KNO artsen die niet meer weten wat ze moeten doen. behalve opnieuw opereren terwijl de kans klein is dat het helpt heb ik me er maar bij neer gelegd.

alleen nu bij mijn zwangerschap vind ik het lastig. mijn linkerneusgat zit bijna alleen maar dicht. en met dit weer is dat geen pretje. maar goed nog maar ong een maandje dus dat scheelt weer.

6. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Nou ik gebruik niks meer want niks helpt meer. Als ik mijn neus snuit dan komt er alleen maar bloed uit en ik moet tegenwoordig door mijn mond ademhalen zo vreselijk vermoeiend :cry: Gelukkig al een paar nachten geen last van gehad maar wel zodra ik wakker werd. En ene dag wel en andere dag niet. PFf echt 3 keer niks als je door een rietje moet ademhalen zoals ze dat noemen.

7. MissMac1973

MissMac1973 Actief lid

3 mrt 2007
    244
    0
    0
    self employed
    Hoorn
    Bij mij bleken alle doorgangen te nauw, zoals de buis van eustacius.. en door een oude neus fractuur staat ook mijn binnen neusschotje scheef.. dus ja dan hoeft het maar iets geirritieerd te zijn en het zit dicht... En meestal is er wel iets geirriteerd..., maarja ben dr zo aangewend dat ik eigenlijk niet meer anders weet..ben benieuwd of bij mij een dergelijke operatie aanslaat, sta er voor op een lijst.. Maar ik weet dus ook dat het idd ook géén moer kan helpen... En tot die tijd houd ik alle ongemakken binnen de perken wanneer die bijholteontsteking gaat opspelen met Vaseline... t' is vies maar het werkt echt goed..;)

Deel Deze Pagina