naam voor geslacht baby moeilijker dan voor het andere geslacht?

Discussion in 'Babynamen' started by Hippie mama, Sep 6, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

over welke naam hadden jullie eerder zekerheid?

1. Jongensnaam en ik ben ook zwanger van een jongen.

2. Jongensnaam maar ben zwanger van een meisje

3. Meidennaam en ik ben ook zwanger van een meisje

4. Meidennaam maar ben zwanger van een jongen

5. Over alletwee de namen evenveel (on)zekerheid

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Hippie mama

Hippie mama Actief lid

Apr 7, 2015
    131
    0
    0
    Hoi allemaal,

Misschien is het een beetje raar verwoord in het onderwerp maar er is mij iets opgevallen dat ik graag onder jullie wil testen. Vaak lijkt het zo te zijn dat het bedenken van een naam voor het geslacht dat je baby uiteindelijk niet blijkt te hebben makkelijker is dan de naam voor het juiste geslacht (snappen jullie het nog?)...
    Ik heb bv drie jongens en iedere keer was ik eerder zeker over een meiden naam dan over een jongens naam. Dit keer is het andersom (jongens naam hadden we zo maar meiden naam twijfelen we nog steeds over) maar we weten nog niet welk geslacht ons kindje heeft dat blijft lekker een verassing 😊.
    Ook bij andere meiden ben ik dit vaak tegen gekomen. Die waren voor de geslachtsorganen echo bv al zeker over een meiden naam en bleken dan toch zwanger van een jongen of andersom...
    Hoe zit dit bij jullie?

2. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Ik vind jongensnamen vele malen moeilijker dan meisjesnamen. Ik heb kinderen van beide geslachten, maar dat heeft dus geen invloed gehad tijdens de zwangerschap.

3. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Hier drie meiden, maar wij zijn nooit uit de jongensnaam gekomen. Voor de meiden waren wij er vrij snel uit, maar die jongensnaam ging echt niet lukken. Hier gaat het dus niet op.

4. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

Dec 1, 2009
    4,585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Bij zl was dat inderdaad zo. Meidennaam wisten we, zijn naam pas zeker de dag na geboorte :$.
    Deze keer niet met namen bezig geweest tot we wisten wat het gaat worden (weer een knul), maar nu ook nog geen naam... ;)

5. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113
    Hier was de jongensnaam lastiiger. Mijn man en ik waren het er niet over eens. Uiteindelijk ziin we toch tot een compromis gekomen.
    Bij onze dochter waren we er vrijwel meteen overuit.

6. w03z3l

w03z3l Bekend lid

Sep 1, 2014
    695
    0
    0
    Vl en ik wisten al lang voor ik zwanger was wat onze jongensnaam zou worden. We hoorden ergens eens een naam en keken elkaar aan met de gedachte: 'als we ooit een zoon krijgen.....'
    Toen ik zwanger was niet echt met namen bezig geweest tot we besloten met 17 weken een geslachtsbepaling te laten doen. We besloten dus te wachten tot na de echo, want de jongensnaam hadden we al, en als het een jongen zou zijn hoefden we natuurlijk niet over een meisjesnaam na te denken.. En zo gebeurde het dus ook ;)

Overigens was de eerste opmerking van mijn schoonzus, toen ze vroeg of we al namen hadden en we vertelden dat we alleen een jongensnaam hadden 'Ooh dan word het een jongen. Als je al wel een jongensnaam hebt en geen meidennaam.... Ja hoor, een jongen'.
    Haha. Toeval of niet.. Ze had dus wel gelijk ;)

7. Twirler

Twirler Bekend lid

Jan 19, 2015
    757
    3
    18
    NULL
    NULL
    Het is ons eerste kindje. We hadden meteen een jongens en een meisjesnaam waar we helemaal achter stonden en heel blij mee zijn.
    Straks bij een eventuele tweede jongen zal het moeilijker worden ;)
    Vind meerdere meisjesnamen leuk, maar voor jongens is die ene gewoon dé naam! Dus als we ooit nog een jongetje zullen mogen krijgen zal het lastig worden ;)

8. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

Apr 20, 2015
    3,443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Voor een meisje en jongen stond allebei de eerste naam al snel vast. Voor een jongen vrijwel meteen ook de tweede naam. Voor een meisje was de tweede naam echt vreselijk moeilijk, ik kwam er niet uit. Maar het is een jongen :)

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,133
    8,867
    113
    Wij dachten vooraf dat de meisjesnaam makkelijker zou zijn dan de jongensnaam, maar uiteindelijk vonden we die veel moeilijker... Bij een meisjesnaam is er zoveel meer keus, waardoor we met enorme lijsten bleven zitten. ;) Bij een jongensnaam waren we er veel sneller uit, maar misschien speelde ook wel mee dat die naam na de 20-weken echo slechts een 'back-up' bleek te moeten zijn? Maar ook zonder dat, denk ik dat een jongensnaam uiteindelijk toch makkelijker was geweest...omdat we daarbij qua smaak veel meer op één lijn zaten.

10. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

Aug 9, 2012
    1,908
    502
    113
    Female
    Wij waren sneller uit de meisjesnaam dan uit de jongensnaam en het is een meisje geworden... Nu vinden we de meisjesnaam weer makkelijker, maar wat het gaat worden blijft tot de geboorte een verrassing

11. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

Feb 13, 2013
    2,070
    97
    48
    Voordat ik de eerste keer zwanger was hadden we al een meisjesnaam, is ook een meisje geworden.

Voordat ik nu zwanger was hadden we al een jongensnaam, benieuwd of het nu ook een jongen wordt.. Nog heeeeel even geduld ;)

Pol ingevuld over 1ste zwangerschap

Share This Page