Iemand ervaring huis kopen executieveiling?

Discussion in 'De lounge' started by bijtjuh16, Jul 5, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bijtjuh16

bijtjuh16 Niet meer actief

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het kopen van een huis op een executieveiling?

Hoe gaat dit in zijn werk? Hoeveel brengt een huis op een veiling gemiddeld op? Wij hebben een ontzettend mooi huis op het oog wat in september geveild gaat worden. Echter de verkoopprijs op dit moment ligt ver boven ons budget! Het huis staat nu te koop voor 249.000.. Een zelfde woning staat in de straat te koop voor 298.000. Dit huis is dus al scherp geprijsd. Waarvoor zou hij bij de veiling weg gaan?

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Hangt er vanaf, maar weet wel dat je er heel veel regeltjes zijn met notariele executieverkopen.
    Zo moet je aan kunnen tonen dat je ook echt de beschikking hebt over dat geld, bankgaranties e.d. moeten worden overlegd, de bijkomende kosten zijn doorgaans ook niet misselijk en koop is koop. Ontbindende voorwaarden bestaan niet tijdens zo'n executieverkoop.

Overigens is het niet zo bij dat het bij een veiling is dat wat de gek ervoor geeft, dat ook voldoende is. Doorgaans is er een bodemprijs en als het huis niet voor die prijs wordt verkocht, gaat het niet door. Dus ik weet niet hoeveel het boven je budget is, maar reken je niet rijk hier ...

Ik zou je even laten informeren bij de notaris. Zij zijn degenen die je alle info kunnen geven.

Success

3. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    3,396
    0
    0
    OV
    Inderdaad vraag wat informatie op bij een notaris.. Succes!

4. bijtjuh16

ik weet dat er heel wat haken en ogen aan zitten. Hij staat te koop voor 249.000 en ons budget is 200.000...

Ik heb gelezen dat ze werken met opbieden, en daarna afmijnen.. dus met het opmijnen wordt het minimum bedrag bepaald. Er stond hier achter ons een gigantisch mooie vila te koop. Verkoopwaarde 549.000, ze hadden al een biedingsysteem vanaf 399.000 en hij is gisteren geveild voor 310.000

5. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Ligt ook een beetje aan verkoopbaarheid van een woning denk ik ... en hoe dringend het is bij de verkoper. Indien een huis courant is, zal er aan een prijs vrijwel niet gemorreld worden.
    Als een huis slechter in de markt ligt (prijsklasse, staat van de woning etc.) dan kunnen er lagere biedingen geaccepteerd worden.

Als je budget 200.000 is, trek daar dan nog eens 10.000 tot 20.000 vanaf voor alle andere kosten (veilingkosten, taxatiekosten, bankkosten, bouwtechnische keuringen etc. etc.). Dus in feite is je budget 190.000 in het gunstigste geval.

6. Does81

Does81 Bekend lid

Mar 26, 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Ik zou idd info inwinnen over hoe en wat en als je gaat afspreken dat je niet verder dan een bepaald bedrag gaat.
    Ook even het huisje van binnen bekijken (hebben ze een open dag of iets voor?), want het huis naast ons is een paar jaar geleden een veiling in gegaan (was terug gevorderd door de bank). Voordat dat gebeurde werden eerst de sloten vervangen en het hele huis leegeghaald...de rotzooi die eruit kwam was niet misselijk...
    De buren die er nu in zitten hebben het huis een hele opknapbeurt moeten geven, nou zal het in NL niet zo heel erg zijn, maar zorg dat je ook echt weet waar je op biedt etc... Zeg dus echt niet dat het hier hetzelfde geval is, maar ik heb nog nooit eerder zoveel pizza dozen, en oude stereos met zo'n 15cm stof erop voorbij zien komen als uit dat huis toen...bwegh...haha!
    Aan de andere kant, je kunt er volgens mij ook prachtige huizen voor goede prijzen te pakken krijgen. :) Dus als jullie ervoor gaan, succes!

7. bijtjuh16

We hebben woensdag een bezichtiging, dus ben erg benieuwd! het huis staat al leeg. Ik ben helemaal verliefd op de tuin! nu is ie in slecht onderhouden staat, maar er staat ook een foto bij van hoe het was! ik wil hem graag met jullie delen :D

View attachment 257931

8. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    erg mooi huis ;)

9. bijtjuh16

Dat klopt inderdaad. We hebben het kadaster geraadpleegd en de vorige bewoner is in 2009 overleden. We vermoeden dus dat de kinderen er nu over gaan aangezien het huis al leeg staat. Misschien zitten zij in de schulden?

10. Does81

Does81 Bekend lid

Mar 26, 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Wow prachtig! Daar zullen geen pizza dozen in zijn achtergelaten hahaha! :D
    Zou het iig proberen om er voor te gaan als alles goed klinkt. :) Niet geschoten etc he! ;)

11. bijtjuh16

hhahaha er heeft denk ik een oudere man gewoond, denk niet dat die veel pizza at :p

12. bijtjuh16

verder niemand?

13. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    ik denk echt dat je even de notaris moet bellen ...

14. koala28

koala28 Niet meer actief

Kijk even op de veilingsite waar het huis op staat. Daar kun je al veel info vinden over bepaalde voorwaarden die eraan zit. Ook is er in de meeste gevallen een mogelijkheid tot een onderhands bod.
    voorbeeld van veilingsite onroerend goed is veilingbiljet.nl

15. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

Jun 17, 2012
    2,078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Ik denk ook dat je even info moet halen bij een notaris, deze kan je de enige juiste informatie verstrekken:)

16. marjol

marjol Fanatiek lid

Nov 14, 2009
    1,881
    3
    36
    Gelderland
    De twee huizen die wij gekocht hebben, zijn beide keren gedwongen verkopen geweest. Wij hebben beide keren niet de veiling afgewacht, maar zijn vooraf gaan bezichtigen en hebben beide keren een direct een eindbod neergelegd eerste keer huis van 250.000 voor 225.000 gekocht (dit was nog voor crisis in een tijd dat huizen als warme broodjes gingen) en dit huis van 339.000 voor 295.000 (begin van crisis). Wellicht is dit ook een idee voor jullie. Wij hebben wel een aankoopmakelaar ingeschakeld bij beide huizen. Het kan soms beter zijn voor de 'eigenaren/bank' om niet te veilen omdat er dan vaak maar heel weinig geboden wordt. Mocht dit niet lukken, zou je altijd nog naar de veiling kunnen gaan (m.b.v aankoopmakelaar). Daarnaast moet je wel rekening houden dat evt. Verborgen gebreken niet vergoed gaan worden bij zo'n woning. Succes!

17. bijtjuh16

Kijk, hier heb ik wat aan! bedankt!

18. nobodyswife

nobodyswife Actief lid

Nov 11, 2010
    290
    0
    0
    wij hebben 10 jaar geleden ons huis onder de executiehamer gekocht. wij hebber er toen 190.000 euro voor betaald terwijl hij op 230.00 getaxeerd werd en nu, na vele verbouwingen en investeringen op 300.000 zit.

wij mochten het huis niet van binnen bekijken en wisten dus niet precies hoe de staat van het huis was. wel konden we veel afleiden van de verzorging van de buitenkant en hebben we natuurlijk de benedenverdieping gezien doordat we door de ramen hebben getuurd.

Share This Page