verlof

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door missym, 22 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    In princiepe heb ik verlof van 22 oktober tot 12 februari. Als ik 14 januari weer begin (4 weken eerder) en dan 3 dagen ga werken heb ik zeg maar 3x4 dagen nog over van me verlof en kan ik vervolgens 12 weken 4 dagen gaan werken. En daarna pas weer 5.

Dit zou ik het liefste willen, maar mag ik dit ook wel?

Heb het op mijn werk nog niet verteld, wil dit vrijdag doen maar wil dan graag weten of dit wel een optie is zodat ik dit kan overleggen.

2. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Hoi,

Volgens mij dien je je zwangerschapsverlof in een keer op te nemen. Niet in etappe's.

Wat je wel zou kunnen doen is informatie opvragen over ouderschapsverlof.

Gr. Vanessa

3. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Helaas werkt het zo niet. Je moet je verlof in een keer opnemen. Ga je eerder werken dan raak je de rest van je verlof kwijt. Ouderschapsverlof is een beter optie voor je idd.

4. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    je bent verplicht om na je bevalling 10 weken zwangerschapsverlof op te nemen. Je werkgever is strafbaar als ie je eerder laat komen..(ook al wil je het zelf)

5. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Dit mag idd niet!

Ouderschapsverlof kan wel, maar dat is bij de meeste werkgevers onbetaald.

Succes.

6. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Je kan ook 12 dagen gewoon verlof opsparen ( ik hou iig genoeg dagen over omdat ik die 16 weken toch al vrij heb)
    En in overleg met je werkgver begin je rustig aan met werken en neem je nog wat verlofdagen op.
    Bij ons is dat geen enkel probleem.

7. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    ja bij ons waarschijnlijk ook niet. ik wilde het zo doen zodat ik me salaris behoud en toch rustig aan begin maar 16 weken vrij en dan om de week een dagje vrij is ook goed hoor :)

Deel Deze Pagina