Al 2 goede echo's, nog steeds zenuwachtig...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nouk, 10 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nouk

Nouk Lid

15 sep 2006
    58
    0
    0
    Pfff, heb met 8 weken en 9,5 weken het hartje zien kloppen, en de bevestiging gehad dat het "een goede zwangerschap is". Telkens weer even gerustgesteld. Maar nu heb ik morgen opnieuw 'n echo (nekplooimeting) en weer ben ik zenuwachtig of het hartje nog wel klopt. Mijn verloskundige zei (en ik lees het veel) dat wanneer het hartje bij 8 weken goed klopt, de kans op een miskraam nog maar 3% is. Maar ik heb al een aantal verhalen gelezen en gehoord van zw schappen die na 2 goede echo's toch nog fout gingen. Brrr. Heb geen verontrustende verschijnselen, alles gaat top. Maar daarbij voel ik me ook niet zwanger, heb nl (behalve m'n borsten) helemaal geen verschijnselen, maar ook 'geestelijk' vergeet ik af en toe dat ik zwanger ben, hoop niet dat dat 'n teken is.
    Nou ja, wilde gewoon even m'n onzekerheid van me aftypen...
    Liefs, Anouk

2. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Hoi Anouk, die onzekerheid kan ik me goed voorstellen hoor, ook ik had niet echt het besef dat ik zwanger was. Ik tilde bijvoorbeeld nog met gemak zware dozen op, terwijl ik toch 12 weken zwanger was. Bij mij is het echte zwangerschapsgevoel pas met 16 a 17 weken gekomen.

Ik wens je veel succes bij de nekplooimeting en ik hoop dat deze echo je onzekerheid kan wegnemen !

3. Kaatje1982

28 feb 2007
    51
    0
    0
    Leiden
    Beste Nouk,,,

Ik ken het maar al te goed je gevoel.

Ik heb zelf 2 miskramen in de 8ste week gehad maar de 2e keer was vanwege een partiele molazwangerschap.

Ik ben weer zwanger en zoals je ziek in de 10e week het blijft altijd spannend of je nu over die 12 weken heen bent. Het zo gek zijn als we het niet spannend vinden.
    Niet iedereen heeft zoveel kwaaltjes als de ander daar moet je niet te veel over lezen. Mijn moeder en zusje hebben tijdens hun zwangerschappen nooit een kaaltje gehad en ik ikke lig kots misselijk op de bank bij te komen van de hele dag werken.

Het komt allemaal wel goed je hebt toch 2 hele mooie echos gehad en met 9.5 week dat is toch mooi,, probeer zoveel mogelijk te genieten

O ja over dat soms vergeet dat je zwanger bent dat heb ik ook wel als ik dagen heb dat ik niet misselijk ben dan vergeet ik ook soms even een moment dat ik zwanger ben. Ik denk ook omdat het allemaal nog zo pril is dat het je soms kan overkomen maar dadelijk met een mooi buikje kunnen we het niet meer vergeten :)

groetjes kaatje

4. carmpje

carmpje Actief lid

11 okt 2006
    148
    0
    0
    ik was (en ben soms nog) ook heel erg nerveus, elke keer die stomme gedachten, die ik maar niet wegkreeg.
    Totdat ik bij een zwangere vriendin op visite kwam. Zij had de angelsound en ik was net 12 weken zwanger. Dus hoppekee, apparaatje op mijn buik, en na lang zoeken gevonden: hartje!
    Dus direct zelf een apparaatje aangeschaft en nu luister ik gewoon wanneer ik daar behoefte aan heb.
    In het begin heel veel, door die twijfels. En nu omdat ik het heerlijk vind om te horen hoe die kleine druk bezig is. Je hoort namelijk behalve hartslag ook hoe de kleine tegen de wand aan 'botst'. (boing)
    :D

5. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Ik had het ook toen ik vorige maand voor de 20-weekse echo moest.
    Of het hartje nog wel klopte ( voelde haar wel bewegen, maar je twijfeld toch!)
    Of alles er goed/mooi uit zou zien etc.

Denk dat je dat steeds weer doet.
    Ben nu bijna 23 weken zwanger, en heb ook een angelsound.
    Ik beperk het nu tot 1x per week luisteren, en ik ga morgen nog een keer luisteren, en dan een weekje afwachten tot ik weer naar de VK mag.

En als je eenmaal aan het bevallen bent ben je ook wel weer zenuwachtig ( denk ik) , met de vraag zal het goed gaan etc.

Heel normaal.

6. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Ik heb al heel wat echo's gehad (onder meer vanwege bloedverlies tijdens zwangerschap) en ben steeds weer zenuwachtig voor een nieuwe echo. Ik had en heb ook weinig last van kwaaltjes. Aanstaande donderdag is het weer zover. Dit word mijn 9e echo. Er schiet dan voor de tijd in de wachtkamer toch weer door me heen: Zal alles nog wel goed zijn..

7. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    misschien is het zinvol om de slechte verhalen maar ff niet meer te lezen?

8. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik kan me best voorstellen dat de zenuwen blijven. Voor mij blijft dat nu nog wel eens, als ik de kleine 2 dagen veel minder heb gevoeld dan anders.

Bij mij waren de eerste weken heel zwaar wegens bloedingen, maar alles is goed gegaan. Ik ben het met Daphne eens dat het lezen van slechte verhalen je alleen maar onzekerder kan maken. Die verhalen gaan toch over die paar procentjes die misgaan, en dan vergeet je die vele procenten waarbij alles goed gaat.

Wie behoefte heeft aan een Angelsound moet die kopen, maar volgens mij kan het ook veel extra stress opleveren. En stress is nooit goed.

Ik wens je veel succes met alles!

9. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Ik ben zelfs nu nog wel eens onzeker of het goed komt of niet. Heel herkenbaar maar hoe verder je komt hoe meer vertrouwen je in je zwangerschap krijgt.
    Hoe ver ben je nu, ik kreeg mijn nekplooimeting rond 12 weken. het was toen ineens al een heel kindje om te zien. Daardoor was ik na die meting zo blij. Succes!

10. joyce

joyce Bekend lid

ik ben ook nog vaak zenuwachtig maar,
    dat ben ik van mezelf al behoorlijk dus nu nog iets meer zorgen.
    ook vooral als ik niks meer voel, het hartje klopt heel goed maar als ik dan een middag niks gevoelt heb maak ik me zorgen en ben dan niet meer happy :cry: .
    maar ja, donderdag 20 weken echo spannend!

groetjes en liefs joyce.

11. Patrieske

Patrieske Bekend lid

9 feb 2006
    694
    0
    0
    Zuid Holland
    Heel begrijpelijk hoor dat je je onzeker voelt. Zoals je leest, ben je zeker niet de enige!
    Het speelt zich allemaal in je lichaam af en je hebt er totaal geen invloed op. Wat ik ook merk is dat je je grenzen gaat verleggen. Eerst is die twaalf weken grens erg belangrijk. Dan de twintig weken, want dan ben je al op de helft. In mijn geval nu, kijk ik uit naar het moment dat mijn baby levensvatbaar zal zijn.

12. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Ik vind het ook nog steeds erg spannend. Vooral omdat mijn moeder en oma 4 miskramen hebben gehad. Ik heb net de echo + nekplooimeting gehad en die was helemaal goed.

Het is nu al een klein mensje. Alles zat er op en eraan. Erg gaaf om te zien. Ik heb een beweeglijker kindje dan normaal. Zo apart om te zien hoe dat beweegt in je buik. Moet zeggen dat ik na deze echo een stuk gerustgestelder ben.

Bij mij zou een angelsound meer stress opleveren. Ik wacht wel braaf op mijn echo.

Hoor van iedereen dat je zoveel mogelijk moet genieten dus dat doe ik dan nu maar!

13. Nouk

Nouk Lid

15 sep 2006
    58
    0
    0
    Joepie alles was goed! Vandaag dus die nekplooimeting gehad en alles zag er perfect uit! Yesyesyes!
    Bedankt voor jullie steunende woorden meiden.

Deel Deze Pagina