Ik weet niet goed waar ik dit moet plaatsen, maar het gaat mij vooral om hoe je dit met de opvang moet regelen, vandaar dat ik het maar hier neerzet. Ik zit met een dilemma. Ik heb een mogelijkheid om gedetacheerd te gaan werken. Maar dit betekend wel dat ik heel flexibel moet zijn. Voor het aantal uren vind ik dit geen probleem. Maar hoe doe ik dat met opvang? Heeft iemand hier ervaring mee en hoe doen jullie dat? Groetjes Mariska
Ik ben gastouder en heb een aantal kinderen flexibel (ouders bij de brandweer en in de zorg). Dus dat is een mogelijkheid, maar ook op sommige kdv`s is flexibele opvang mogelijk. Het ligt er dus maar net aan of je wilt kiezen voor een gastouder of voor het kdv. Bij gastouders is vaak wat meer mogelijk omdat het kleinschaliger is.
liam zit op een kinderdagverblijf waar ze een flexibele groep hebben, ze kunnen de kindjes brengen wanneer het nodig is, of het nou morgen of middag hebben. misschien eens naar informeren of het bij jullie ook is? liefsz
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb nog een vraagje. Het kan namelijk bij mijn baan zo zijn dat ik niet van te voren weet wanneer ik precies moet gaan werken. Dat ik 's morgen vroeg pas gebeld wordt waar ik heen moet. Kan je dan ook je kindje naar de gastouder of kdv brengen of moet je dat wel langer van te voren aangeven? Groetjes Mariska
Poeh, dat lijkt me best lastig als je het de dag zelf pas weet. Denk dat als je bij een gastouder alle dagen afneemt en later pas laat weten of je kind die dag ook echt komt, dat wel mogelijk moet zijn.
op sommige kdv's bestaat idd flexibele opvang. Dan betaal je niet per dagdeel maar per blok (meestal minimaal 2 uur) bij echte flex opvang ben je ook niet verplicht een bepaald aantal uren per week af te nemen. De flex opvang wordt helaas wel steeds minder, omdat het voor de kdv's bijna niet meer op te brengen is. Dezelfde dag brengen zal wel lastig worden denk, kijk je kan altijd bellen of er een plekje is, maar verzekerd ben je er niet van, want zij moeten daar personeel voor inzetten. Ik denk dat je bij een gastouder nog meer kans hebt.
Bedankt voor jullie reacties. Zoals ik het nu zie is het voor mij niet haalbaar om op dit moment zo te gaan werken, helaas. Wij hebben ook geen familie die heel dichtbij woont. Maar misschien iets voor in de toekomst! Groetjes Mariska