wie heeft dit ook meegemaakt? ik kijk er echt waanzinnig tegenop!! vind de ruggenprik zo akelig! de echoscopist acht de kans klein dat die nog aan de kant gaat zeg maar.
Je placenta kan er nog voor weggroeien de komende 20 weken. Meestal groeit het mee met je baarmoeder. misschien kun je onder volledige narcose
ligd er aan hoe hij er voorligd. al hij echt in het midden ligd dan blijft hij ervoor hoor hoe hard je ook groeit. ik had een randje ervoor en die is wel omhoog gegroeit
Ja het is altijd afwachten. Je baarmoeder groeit uiteraard nog veel in de komende weken. En het kan dat de placenta nog voldoende mee omhoog schuift waardoor een KS niet nodig zou zijn. Bij mij was het al snel duidelijk dat de placenta aan de voorzijde lag, maar hij heeft nooit over de baarmoedermond gelegen. Bij controle op 34 of 35 weken bleek er voor mij/baby geen gevaar meer te zijn.
Bij mij lag ie ook voor de uitgang met de 20-wekenecho, maar met 32 weken nog een echo gehad en hij was gelukkkig met de baarmoeder mee omhoog gegroeid, dit gebeurd 9 van de 10x hoor! Hopen dat het bij jou ook zo is..!
Bij mij lag de placenta recht voor de uitgang zoals ze dat zo mooi zeiden. Met 29 wkn een pretecho gehad en nu ligt ie helemaal tegen mijn rugzijde. Met 32 wkn nog een echo in het z´huis maar ik maak me geen zorgen meer. Volgens mijn gyn komt het maar zelden voor dat de placenta niet meer draait en je daardoor een ks moet ondergaan.
Bij mij word gewoon een echo gedaan met 32 weken om te kijken of hij nog ervoor ligt, want de placenta kan tot dan nog veranderen van plek namelijk. Dus ik zou me nog lang geen zorgen maken als ik jou was.
ik ha dal 2 keer keizersnede en volgende wordt er ook een, zo naar s het niet hoor meissie, voordeel van de ruggenprik is iig het eerste huilen van je kindje te horen... geniet er ng van