is jullie baby ook zo druk?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sunshine09, 19 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    #1 Sunshine09, 19 jun 2009
    Laatst bewerkt: 19 jun 2009
    Onze Niek is s nachts zo vreselijk druk. Overdag is het geen probleem maar 's nachts is het echt een spookje.

Weten we eigenlijk niet wat we hiermee aan moeten. Hij "praat" ook erg veel in zijn slaap, maakt geluiden, huilt etc. Hij is al ingebakerd, maar als hij wakker wordt voor zijn voeding dan is het echt gelijk gillen en is hij echt ontroostbaar. Niets helpt totdat hij zijn eten heeft.

Het rare is dat hij eerst altijd rond 3.00 kwam voor zijn voeding en nu komt hij al een paar nachten om 2.00 uur. Begrijp ik ook niet helemaal.

Herkenbaar voor iemand?

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

hij is pas een maand oud, die regelmaat zit er hier ook nog niet helemaal in, begint wel ietsje te komen nu, dus het enige dat ik je kan meegeven, geduld.....hij gaat vanzelf steeds meer het dag- en nachtritme overnemen ;)

hier was het ook altijd feest 's nachts, ze slaapt pas een paar weken tot ongeveer 04.00 uur en soms ook niet.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Misschien heeft je mannetje behoefte aan ietsjes meer eten

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ja inderdaad misschien voeding iets ophogen? En als ze zo heel klein is het nu eenmaal wakker worden en huilen voor eten. Sinds een week of 3 is dat hier weg. Wordt hij wakker en ligt lekker te mompelen en te keten in bed :). Dan kom ik zijn slaapkamer in en zie dan zo een brede grijns echt zo leuk.

5. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    ja zou kunnen, maar hij zit nu al aan de max van wat hij mag. Is nu ws. zo rond de 3500 gr. en hij krijgt 7 voedingen van 85. Zou het helpen denken jullie als ik de laatste voeding wat meer geef?

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Dat zou je kunnen proberen. Bijv. overdag 1 flesje geven, waarbij je wel de juiste hoeveelheid water erin doet, maar hem 'nept' door een schepje minder voeding erdoor te doen, zodat je de laatste fles een schepje + 30 ml extra geeft.
    Maar slaapt hij na twee uur wel de rest van de nacht door? Kan ook zijn dat hij steeds iets vroeger komt, dat het over een week of 2 om 1.00 uur is, dan 12.00 uur etc. Op zich zou ik het dan gewoon zo laten, dan worden de nachten steeds langer. Maar ja, als hij bijv. door de honger weer eerder wakker in de ochtend is, schiet je er nog niet zoveel mee op. Succes met je woelmuis!

7. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Gisteren kwam hij om 7.00 uur pas weer en vannacht om 6.30 uur. Zou je denken dat hij langzaam zich aan het regelen is om een voeding weg te laten? Hij krijgt nu de laatste om 22.30 uur.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Oh, dat zou goed kunnen hoor, deed mijn dochtertje ook rond die tijd en met 3 maanden kwam ze 's nachts niet meer voor een voeding. Ging steeds iets meer tijd tussen zitten.

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik zou hem meer voeding geven... Hij is licht voor zijn leeftijd maar gezien zijn leeftijd zou je volgens mij best iets meer kunnen geven.

Hoeveel uur slaapt ie overdags?

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Het hoort er ook wel een klein beetje bij. Tobe slaapt nu 's nachts onwijs diep maar toen ie die leeftijd had werd ie vaak ook wel een paar keer half wakker 's nachts.

11. amanda23

amanda23 Actief lid

22 feb 2008
    395
    0
    0
    activiteitenbegeleidster
    arnhem
    Hoi,

Ik snap het niet helemaal. Ik mocht Milan na de kraamweek 120/4 fles geven tot aan het eerste CB bezoek en dan om de 3 uur (snachts maximaal 6 uur ertussen) dus ik denk dat ie veels te weinig krijgt?? Of is dat vanwege zijn lichte gewicht? Anders zou ik het CB echt even bellen hoor!

12. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Denk dat dat komt omdat hij nog zo licht is. Cb en Ka geven aan dat dit echt voldoende is. We zijn gisteren wel begonnen met 90 cc eens kijken of dat werkt.

Amanda hoeveel woog jouw kindje dan en hoeveel voedingen gaf je dan?

Heb ook echt het idee dat het advies van het cb zo verschrikkelijk veel per vestiging verschilt.

Ik moest van de KA 150 cc tot max. 175 cc per kg lichaamsgewicht aanhouden.

Probleem bij Niek is dat hij geen stop heeft, hij heeft veel zuigbehoefte dus je weet wanneer hij genoeg heeft want hij blijft maar aan de fles zuigen :(.

13. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Hij slaapt toch nog wel veel hoor, hij is ook 6 weken te vroeg geboren misschien komt dat daar door. Gecorrigeerd zou hij nu 2,5 wk zijn. Hij krijg ongeveer elke 3 uur een voeding en dan is hij max. een uurtje wakker maar meestal korter.

14. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Het is voor mij ook erg herkenbaar. Ik heb een hele grote knul, dus achteraf denk ik dat het toch aan de voeding lag en ik wil iets meer had kunnen geven. Maar het zal idd ook de leeftijd zijn hoor...

Misschien wat extra voeding proberen dus? (Je hoeft je echt niet 100% aan al die richtlijnen te houden hoor, die kinderen eten echt niet te veel en anders spugen ze het wel uit.) Bij ons was het zo dat alles veel rustiger werd toen ik veel meer ging geven.

15. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Nee weet dat het van het cb ook adviezen zijn. Maar Niek stopt niet met drinken en dat maakt het zo moeilijk.

We zijn nu in ieder geval begonnen met 90 cc eens kijken hoe dat gaat.

16. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Hier is het eigenlijk andersom (wat weer een geluk voor ons is). Madelief kreunt veel in haar slaap. Ze lijkt soms wel een klein geitje die aan het mekkeren is. Als ik dan ga kijken of ze wakker is, blijkt dat niet het geval te zijn. Ik ken dit niet, Jasmijn was eigenlijk wel een rustige slaapster. Zolang Madelief er geen last van heeft vind ik het prima. Voor jullie vervelend dat het vooral 's nachts gebeurd, komt de nachtrust niet ten goede! Hopelijk dat het slecht iets tijdelijks is (1 ding is zeker, het gaat een keer over) en dat het volgende week alweer anders is.

Deel Deze Pagina