Hallo, Ons kindje (bijna 12 weken) heeft eigenlijk helemaal GEEN moeite met slapen. We leggen hem moe maar wakker in bed in gaat (soms na 10 minuten pruttelen) lief slapen. Alleen s'avonds doet hij dat dus niet. Hij is meestal rond een uur of 17.00 uur wakker en wil dan niet meer slapen tot na zijn laatste fles. We hebben het meerdere keren geprobeerd om hem bijvoorbeeld rond 19.00 in bed te leggen maar huilen wat ook niet meer stopt. Zou hij gewoon uitgerust zijn? Hij krijgt zijn fles vrij vroeg 21.00 á 21.30 dus hij ligt zeker om 22.00 uur in bed. Maar dit is toch best laat? Zou hij straks als zijn laatste fles vervalt wel eerder willen slapen. Dit kan natuurlijk niet altijd maar 22 uur blijven groetjes vruchtje
Ook hier weer hetzelfde (heb net gereageerd op jouw topic over spugen), haha. Ik heb er nu maar vrede mee. In het begin alles geprobeerd. Het slapen wil hier dan ook niet lukken rond die tijden. Ik troost haar maar, houd haar lekker bij me en ik wacht af tot de laatste fles. Bijna altijd gaat ze dan lekker slapen. Het is gewoon huiluurtje(s). Ik denk dat ze dit nodig hebben om even stoom af te blazen van de drukke dag.
Toch fijn om te horen dat ik/je niet de enige bent. Ik denk wel dat het straks vanzelf wel eerder wordt. Wat je zegt toch wel beetje de huil/onrustige uren. Ik zie ook dat ze niet zoveel schelen. Die van ons is 3 dagen ouder
hier hetzelfde, inderdaad huiluurtje, vaak gaat dat na een week of 12 weer langzaam over heb ik begrepen, hier is het feest tussen 17 en 21 uur (soms tot 23 uur!).
Hallo, heel herkenbaar. Sinds Thijs er is hebben we elk avondeten met gehuil op de achtergrond. Hij slaapt gewoon niet. Af en toe valt hij in slaap, maar is snel weer wakker. Dit duurt tot ongeveer 22.30, dan krijgt hij zijn laatste fles en slaapt hij tot ongeveer 06.00. Hopelijk gaat hij 's avonds ook goed slapen, zodat we een keer in stilte kunnen eten.
Hier ook hoor bij beide mannetjes. ZIjn inderdaad de huiluurtjes die ze, als zo klein zijn, nodig hebben om alle vreemde indrukken van de dag te verwerken. Gaat meestal rond 2,5 maand weer over.
Nou, gewoon wakker laten lijkt mij. Ze wil waarschijnlijk gewoon lekker bij jullie zijn 's avonds....Ze geven zelf wel aan wat ze wel en niet willen.
Ook hier een wakkere baby... Valt vaak pas rond 21.30 uur in slaap, en moet dan om 23.00 weer wakker gemaakt worden. Kreeg van mijn zus de volgende tip; de laatste fles halveren en eerder geven, en dan de rest van de voedingen verdelen over de overige flessen zodat hij wel voldoende voeding binnen krijgt. Wil dit maandag eens gaan overleggen op het CB of hij dit al mag ivm zijn gewicht en leeftijd, maar wil het dan toch eens proberen. Dat hij om half 10 het laatste beetje krijgt, en dat we dit dan steeds wat kunnen vervroegen.
Hier na 3 maanden ook nog steeds pas slapen na 22:00, al merk ik dat hij het nu ook wat vaker accepteert als ik hem 21:30 al in bed leg. Al was het vanavond opeens pas rond 23:00 dat hij echt sliep. Gewoon geduld heb ik, ik probeer nu even een tijdje uit te gaan van 21:30 en dan probeer ik het steeds eerder. Het lijkt alsof zn aandacht meer gaat naar langer doorslapen, want dat is van 4:00, naar 5:00 en vanochtend zelfs 6:00 gegaan, dus dat is ook lekker. Ik merk dus wel een soort verandering de laatste week/2weken. Dus nog even geduld!