hoi hoi, Mijn zoontje had vandaag de hele dag tussen de 37.5 en 38.4...koortsig dus. Nu is dit de eerste keer in 17 maanden dat hij koorts heeft en maakt mama zich natuurlijk veelste druk Hij heeft de hele dag gespeeld, heeft heerlijk gegeten en gedronken en er was, bahalve rode vlekken op zn wangen, niets aan de hand met hem. Ik heb hem met een para naar bed gedaan ( wat niet hoefde las ik net ) maar wat nu? Controleer je dan de temp 'snachts nog een keertje? Of als ie lekker slaapt laten liggen? Dank je wel alvast! Groetjes Marieke
Lekker laten slapen hoor, van slapen knappen ze op, het beste medicijn namelijk. Als die wakker word, kan je altijd nog overwegen om te tempen als hij warm aanvoelt. Anders niet hoor.
Hey meis, Maak je nergens duk om hoor, klopt die para was echt niet nodig geweest, het is ook nog niet echt koorts, alleen wat verhoging. koorts moet altijd ook een beetje zijn werking doen. Je mannetje laat zich wel goed doen voelen zo te horen, laat hem vannacht lekker liggen, wordt hij wakker, voel een keer aan zijn hoofdje of hij heel warm aan voelt of niet, kun je dan altijd temperaturen, wordt hij wakker en voelt niet echt warm aan, geef hem zijn speentje/tutje en laat hem lekker verder slapen. koorts kan wel heel snel oplopen, dit kun je best voelen hoor, als hij echt hoog koorts heeft voel je dit ook zo en kun je dan natuurlijk meteen temperaturen en eventueel een para geven. Wel erg fijn dat dit pas de eerste keer is na 17 mnd, de rode vlekken kunnen trouwens wel duiden op dat hij de 6e ziekte krijgt, dit gaat gepaard met hoge koorts en rode vlekken. hie geef ik alleen een para als ze echt hoge koorts heeft 39 of hoger en zich niet lekker voelt, niet goed eten/drinken/slapen, net onder de 39 samen met die factoren dan ook een paretje, maar niet te snel. Laat hem in ieder geval lekker slapen, niet wakker gaan maken omdat je zelf wilt weten of hij nu een hogere temp heeft of niet, als hij zich niet lekker gaat voelen, dan wordt hij vanzelf wel wakker. Nu is het natuurlijk ook niet echt te controleren de temp omdat je een paratje hebt gegeven, wat hem waarschijnlijk dus al doet laten zakken. Maak je iet te veel zorgen.
ik zou hem gewoon lekker laten slapen, rust heeft hij nu ook nodig en dan zal het morgen misschien wel beter gaan.
Ik snap je zorgen helemaal! Maar zou 'm ook lekker laten slapen als hij niet wakker wordt. Vaak is slaap het beste medicijn. Sterkte en ik hoop dat je mannetje weer snel is opgeknapt.
Ik zou hem ook laten liggen. Wordt hij wakker en je denkt ik vertrouw het niet dan kun je het alsnog doen en misschien gelijk een schone luier. Slaapt ie daarna missschien gelijk weer lekker droog verder. Ik snap je zorgen helemala hoor. Hier hadden we het afgelopen woensdag. Normaal gesproken is Tycho een enorme stuiterbal: niet vast te houden en als er iemand binnen komt gelijk kijken wie het is en lachen en aandacht willen. Maar nu kwam ik woensdag thuis en hij lag echt als een dood vogeltje op zn duim te sabbelen bij pappa op zn buik. Hij keek amper op toen ik hem gedag zei. Eenmaal thuis gekomen ( we waren bij mn schoonouders) heb ik ook de temperatuur opgenomen voordat hij naar bed ging. Was op dat moment 38,3 . Gelukkig was het de volgende ochtend weeer netjes 37,2! maar ik vond het wel vervelend en ik hoopte echt dat het niet verder zou stijgen. xxxx