Ik kookte de eerste 5 weken alles elke dag uit, maar ik merk dat ik er langzaam wat makkelijker in word. Is meer om de dag nu. Volgens mij ging ik bij de tweeling al snel over op 1 keer in de week, maar ik weet niet meer precies hoe oud ze toen waren. En jullie?
Mij werd bijna 2 jaar geleden verteld dat we het 1 keer mochten uitkoken en daarna niet meer. Alles met een sopje in spoelbak..
Ik was er ook al snel klaar mee, maar na een hardnekkige spruw gaan de flesjes na 1x gebruik nog altijd de sterilisator in.
ik steriliseer de flesjes elke dag ook, maar ik heb zo'n ding voor in de magnetron dus kleine moeite, als ik ze zou moeten uitkoken zou ik misschien ook nu laks worden
Sinds deze week begonnen met 1x in de week. Ook nog 1x per week in een sopje. Vind t ranzig anders met dit warme weer, ondanks dat je t goed afspoelt komt er toch troep ergens tussen. (misschien ook door de nutriton hoor).
In de kraamweek een paar keer en nu 1 keer per week. Meer is niet meer nodig volgens de kraamhulp. Sterker nog we mochten ze gewoon afwassen voortaan. 1 keer per week uitkoken vind ik zelf toch nog wel zo'n fijn idee.
ik steriliseer nooit, wel elke dag goed afwassen met sopje en daarna even afspoelen en dan goed afdrogen. sterliseren hoeft volgens onze kraamverzorgster niet meer......maar goed, volgens mij vertellen de verschillende kraamverzorgsters wel verschillende verhalen
Steriliseren dagelijks gedurende 4 maanden, al zei de kinderarts dat ik bij 3 maanden had mogen stoppen...
Alleen de eerste week. Daarna nooit meer. Flesjes worden wel na ieder gebruik met sopje afgewassen. Mijn jongste van net 6 maanden is tot nu toe nooit ziek geweest. Klop, klop!
Ik doe het gewoon 1 a 2 x per week echt uitkoken in de pan koken op het vuur en meestal elke dag doe ik de waterkoker aan, helemaal vol, pak ik een grote pannetje doe ik daar alles in en dan het hete gekookte water er in gieten en ff laten staan en weer schoon.. hupsakee.. en na gebruik onder de hete kraan.