Tja, de titel zegt het al, M'n oudste van 5 krijgt buisjes en haar neusamandelen worden verwijdert. Morgen al om 7:15 Nou ja....we moeten om 7:15 in het ziekenhuis zijn. Ze heeft al zeker een jaar lang al een slecht gehoor. Alleen zijn we daar pas een paar wekn geleden achter gekomen. Ze werd thuis steeds dover en begon bepaalde woordjes verkeerd te zeggen. (ze verwacht soms klinkers of mede klinkers zoals...kNikkers werd kikkers....het lukt haa niet die N uittespreken) Dit is 1 voorbeeld hoor. Ik dacht eerst dat ze logopodie nodig had (ze duimt nogal veel vandaar) maar nu blijkt ze dus gewoon slecht te horen. De arts vertelde dat als ze iets ouder was geweest ze net niet in aanmarking was gekomen voor een gehoorapparaat. Zo slecht is haar gehoor dus. Nu word er eindelijk wat aan gedaan. We waren wel al een aantal keren voor haar oren naar de HA geweest...maar buiten vieze oortjes (wat werd uitgespoeld) was er volgens hem niets aan de hand...totdat ze 3 keer een middenoorontsteking had gehad...toen werd ik doorverwezen naar een kno arts. Maar morgen is het al zover. En al komt het zo vaak voor...ik vind het toch dood eng. Ik zit straks bij m'n meissie als ze onder narcose word gebracht....en ik heb daar toch wel moeite mee. Ik laat haar natuurlijk niets merken en blader soms is door het kindvriendelijke boekje heen die we in het zh hebben gehad. Ik wil er namelijk niet teveel poeha van maken. Ik vertel haar dat het super cool is onde narcose gaan en dat ze dan lekker kan opscheppen tegen d'r vriendinnetjes En dat ze gewoon heerlijk gaat slapen. Maar ik vind het wel eng Misschien stel ik me nu wel aan....maar zit er zo mee. Kan iemand me even een hart onder de riem steken? Liefs een bezorgde mama
Lars heeft zijn keel- en neusamandelen met anderhalf jaar laten verwijderen. Ik kan je zeggen dat hij een week erg ziekjes en hangerig is geweest. Maar daarna is het ene heel ander kind geworden. Ik geloof dat alleen de neusamandel en buisjes wel meevallen. Dat het wel enorm spannend is maar dat ze er nagenoeg niets van voelen. De narcose vond ik ook doodeng. Ik moecht hem vasthouden totdat hij sliep. En toen hij wakker werd was ik er ook meteen bij. Dus ze missen je eigenlijk niet. Lars kon alleen niet goed tegen de narcose en werd heel wild toen hij eruit kwam. Dus dat was wel even schrikken. Hij trok de haren bijna uit mijn hoofd. En die tijd is heerlijk hoor. Ze moeten natuurlijk nuchter zijn en dan kan je maar beter zo vroeg mogelijk mogen. Veel sterkte!
Lotte is geopereerd toen ze 14 maanden was, ze heeft buisjes gekregen en haar neusamandel is geknipt/gepeld (je hebt maar 1 neusamandel ). Wij moesten ook rond 7.15 uur aanwezig zijn. Er werden die ochtend 6 kinderen geholpen. De kindjes die ook aan hun keelamandelen werden geholpen gingen als eerste naar de OK. Vooraf kwam een verpleegster met het narcosekapje om met name de wat oudere kindjes uitleg te geven. Allemaal heel gemoedelijk! We zagen er als een berg tegenop maar het is reuze meegevallen! De operatie heeft nog geen 5 minuten geduurd. Toen ze bij kwam uit de narcose was het brullen van jewelste..en ze verloor veel bloed uit haar neusje. Na een goed half uur was ze gekalmeerd en kon ze ook wat drinken. Het ijsje wat werd aangeboden wilde ze niet, wel een lange vinger. Na een uur mochten we naar huis en was het als vanouds. Ze wilde gelijk wat eten en drinken en liep alweer vrolijk rond. Ze is verder ook niet vervelend/hangerig geweest. And best of all...geen koorts meer, geen oorontsteking meer en een woordenschat van heb ik jou daar Veel beterschap met je kleine meid en succes morgen!
Bedankt voor jullie reacties dames! Ik ben inmiddels alweer thuis. Alles verliep gelukkig op rolletjes. Kelsey was als 3e aan de beurt en samen zaten we in een soort wacht/speelruimte te wachten. Ik was ondertussen verkleed als arts (wat had Kelsey een lol ) En Kelsey had haar mooie hemd al aan en d'r muts op. Ik vond de narcose vreselijk Kelsey was zelf heel rustig en liet alles gewoon toe (ben zo super trots op d'r!) Alleen ik vond het helemaal niets en stond te trillen op m'n benen. Denk dat het nog geen 10 min. heeft geduurd of ze was alweer bij me. Ze was ook meteen wakker en heeft achter elkaar 1 beker water op en 2 bekers limonade en daarna meteen d'r ijsje. Kelsey zat echt te roepen om d'r ijsje haha Ze verloor wat bloed bij d'r neus en heeft aan 1 kant een beetje een loopoortje. We hebben een mooie grote ballon voor d'r gekocht (god, wat zijn die krengen duur zeg...7,50 voor een beetje lucht grrr) Thuis aangekomen stond er een kadootje voor d'r klaar (rolschaatsen) wat ze natuurlijk meteen moest uitproberen Dit mogt dan voor 1 keer binnen Elk kwartier moet ze wat slokjes drinken...alleen ligt ze nu lekker in haar pyama met kussen en deken te slapen. Tja....het is natuurlijk niet niks zo vroeg op en dan ook nog de nasleep van de narcose. Ik laat haar nu ook even lekker met rust. En ik ga ook even rusten....ben er moe van geworden
jeetje zeg, wat fijn dat het zo goed is gegaan, ik hoop dat ze er beter van gaat horen, en er verder niet al te veel last van heeft. en logisch dat je daar zo moe van bent hoor, ik was ook op dat jade onder narcose moest, zomaar mat je kleine meisje aan de haal... sterkte verder. groetjes, lidwina