Mijn dochter van 5 is altijd verkouden. Niet gewoon een beetje maar constant met zo'n grote snottebel. Nu hebben ze 2 jaar geleden haar keel en neusamandelen verwijderd, maar geen vooruitgang. Zelfs geen verandering. Sinds een tijdje is ze ook voortdurend moe. Ze gaat vanaf haar 4de verjaardag naar school, maar kan dit eigenlijk niet aan met als gevolg dat ik haar geregeld een middag thuis in bed heb liggen. (nu weer) Ze geeft ook aan dat ze op school niet goed mee kan komen (heeft haar werkjes niet af) en dat dit komt omdat ze zo moe is. Ze vind school wel heel leuk en als ik haar in overleg met juf thuis hou, omdat ze bijna ligt te slapen in de klas wordt ze ook heel boos, maar slaapt vervolgens de hele middag en gaat na het eten (6 uur) alweer naar bed. Vanmiddag heb ik weer een afspraak bij de HA (heb bijna een abonnement daar) en die wil haar nu helemaal onderzoeken en ook bloed af laten nemen e.d. Ik vraag me af of er mensen zijn die dit herkennen en misschien ervaring hebben
Mijn neefje van 4 en half was ook altijd verkouden... Toen mijn zus zoiets had van hier klopt iets niet is ze naar de dokter gegaan voor een allergie test.. Wat bleek hij is allergisch voor katten...en ook huismijt, graspollen... Aangezien mijn zus 5 katten had, heeft ze daar gelijk een goed tehuis voor gezocht... Mischien is jou meisje ook ergens allergisch voor... Hopelijk heb je er wat aan....
ik was vroeger ook altijd ziek. Bleek later dat ik vreselijk allergisch ben voor huisstofmijt. Dus als ik jou was zou ik haar bloed laten onderzoeken maar zeker ook een allergie test laten doen! Succes en ik hoop dat je kleine meid zich snel beter voelt!
hoi, ik ben hier nog niet geweest dus dit is mijn eerste berichtje hier. mijn dochter van 5 is ook erg moe en verkouden. nu heb ik van de ha gehoord dat neusamandelen weer aan kunnen groeien, haar neusamandelen zijn ook weggehaald. ik moet as vrijdag weer naar het ziekenhuis. verder had mijn dochter bloedarmoede.ik hoop dat het snel weer beter gaat en dat ze snel weer er boven op komt! groetjes esther
Mijn dochter heeft haar neusamandel ook weer terug en die gaat er weer uit. Verder heeft ze een uitgebreid bloedonderzoek gehad voor o.a. allergieen, bloedarmoede (denk dat dat wel klopt), pfeiffer en nog veel meer. Krijg Dinsdag de uitslag. Ben heel benieuwd. iig dus weer naar KNO. Ik hoop dat het met jou meisje ook gauw beter gaat!
Mijn dochter van 4,5 is ook chronisch verkouden (niet zo zeer een loopneus maar meer veel hoesten) en altijd moe. Ze vraagt regelmatig zelf of ze om 6 uur al naar bed mag. Allergietesten en bloedonderzoek waren goed. KNO arts heeft naar haar amandelen gekeken, deze waren erg klein dus daar heeft ze iig geen last van. Nu heeft ze een doorverwijzing voor de kinderarts, ben benieuwd of daar wat uitkomt. Ik moet haar ook regelmatig thuis houden van school en zwemmen, en niet alleen omdat ze zo moe is maar ook omdat ze regelmatig hoge koorts heeft.
Mijn dochtertje is nu 6. Ze was in de kleuterklas al wt vaker ziek als de rest... maar nu ze lagere school startte was het constant ! Om de 3 weken was ze 4 à 5 dagen doodziek thuis ! Enorm hoge koorts, rillen, bleek, niet willen eten... Op voorstel ve vriendin ben ik een afspraak gaan maken met een acupuncturist. Dit was vr haar een perfect oplossing. Ze heeft nu reeds 5 maanden doorgedaan zonder ziek te worden. Gewoon met enkele kruidendruppels opte lossen in water of sap. Ik kan zelf spelen met de dosering. Dit weekend stond ze weer op en voelde zich nt lekker dus onmiddellijk om de 2u die druppels en tegen deze namiddag zat ze alweer rechtop en was ah spelen ! Hierbij kreeg ze nog extra druppeltjes vr meer weerstand. Ik ben echt heel blij dt ik dit gedaan heb. Niemand anders kon vinden wt er met haar mis was... heb meerdere ziekenhuizen bezocht ... hij wist direct wat het probleem was ... mijn meisje is nu veel energieker dan ervoor en dat maakt mij heel gelukkig !
Wanneer kinderarts bij mn dochter niks kan vinden wil ik ook acupunctuur gaan proberen, maar wat voor soort kruidendruppels krijgt jouw dochter Stientje? Is dat bij elke acupuncturist te krijgen?
De acu keek naar haar tong en voelde haar polsslag. Op basis daarvan wist hij dat ze een hele gevoelige lever heeft, en daardoor zo'n hoge koorts maakt... ze is ook heel gespannen en snel vermoeid wat haar weerstand dus heel snel kleiner maakt. Ze krijgt nu druppels om infecties vd keel te verminderen en direct aan te pakken, en druppels om haar weerstand te verhogen. Als je wil wil ik de naam wel even vr je opzoeken. Maar als je acu start zal ie eerst zowiezo de tong bekijken en de polsslag voelen.
Stientje bedankt voor je info, ik ga deze week maar eens kijken waar er hier in de buurt een goede acu. zit. Mijn broer heeft ook goede ervaringen met een acu, hij is zo van zn migraine afgekomen, misschien kan de acu. mn dochter ook helpen, zou mooi zijn.
Heel veel succes ermee in elk geval ! Enne laat horen hoe alles loopt hé ! Weet zelf hoe vervelend het is als ze zo constant ziek zijn ! Smak xxx
Nou, met mijn dochter weer naar KNO geweest. Bloedtest had niks uitgewezen (geen allergie of bloedarmoede) dus de vermoeidheid is niet helder geworden. Wel is inmiddels bekend dat haar neusamandel weer volledig is aangegroeid en ook een stukje van een keelamandel. Deze worden 13 augustus weer verwijderd en dan gaan ze meteen haar oren doorprikken omdat er vrijwel zeker heel veel vocht achter zit... Hopen dat het helpt! Hou jullie op de hoogte
Bedankt Stientje, en ik zal jullie zeker op de hoogte houden. Darinka, hopen dat t weer verwijderen van de amandelen en doorprikken van de oren deze keer wel helpt.