Wat kan of konden jullie baby's met 2 maanden qua ontwikkeling? Bijvoorbeeld > lachen, brabbelen, etc. Onze baby lacht namelijk nog niet echt en lijkt ook nog niet zoveel ineresse te hebben in speelgoed, etc. Maar misschien moet ik gewoon geduld hebben? Thanks voor de antwoorden!
Geduld hebben... Onze jongste lacht pas sinds 2 wkn en is sinds 1 week begonnen met brabbelen... Speelgoed... wel leuk om naar sommige speeltjes te kijken en naar te lachen maar intresse om ze te pakken heeft ze niet echt... Bij mijn oudste duurde het ook ff en inmiddels vliegen de glimlachjes en het speelgoed door de kamer heen
Hoi, mijn zoontje vond toen hij 2 mnd was zo'n mobieltje boven zijn box helemaal fantastisch. Hij ging stuiteren toen hij dat ding zag. Echt heel grappig. Misschien is dat wat?
Onze baby heeft een mobiel boven de box en volgt deze met de ogen, maar lachen nog niet hoor. Lijkt niet echt geïnteresseerd in bepaalde dingen, maar omdat je overal leest dat ze rond de 6 weken gaan lachen en interesses krijgen, vroeg ik het me af. Is ons kindje dan een uitzondering hierin of is er iets loos?
Hallo Mayaa, Ieder kind heeft zijn eigen tempo en ontwikkelt de ene vaardigheid sneller dan de andere. Is jouw kindje toevallig voor de 40 weken geboren? Want gek genoeg moet je die ontwikkeling pas vanaf 40 weken tellen. Mijn dochter is toevallig met ruim 41 weken geboren en die glimlachte dus al met 4,5 week (maar vanaf 40 weken zwangerschap was ze dan dus eigenlijk al bijna 6 weken). Mijn dochtertje lacht wel, maar heeft verder nog weinig interesse in het pakken naar knuffels/speeltjes. De mobiel vind ze wel leuk, maar licht/geluid en de schilderijen in huis, vind ze het allerleukst. Groet Snoozie
jullie kindje is geen uitzondering en is waarschijnlijk ook helemaal niets loos. Get zijn richtlijnen die ze vermelden overal. Zo staat er bv in het boekje van het cb dat je kleintje rond de 7 mnd tandjes behoort te krijgen,.... nou bij onze dochter kwam het 1e tandje 1week voor haar 1e verjaardag pas door. Voor hetzelfde lacht je kleintje over een week, dat kun je nooit van te voren zeggen. Elk kindje is anders, maar ik zou me er nog geen zorgen om maken hoor. Als je kindje verder tevreden en allert (om zich heen kijken) is wanneer het wakker is, goed drinkt/eet... dan hoef je je echt geen zorgen te maken
toen dice 2 maand was begob hij langzaam aan maar intresse te krijgen naar speel goed hij als hij even in de wipstoel(plat)ligt zeg ik zo'n ding waar ze onder kunnen liggen met speeltjes eraan vondt hij heel erg leuk
Merle lachte met vijf weken en begon toen ook ineens te brabbelen. Lacht inmiddels nu ook al hardop. Ze speelt niet echt, maar heeft zo'n knisperdoekje waar ze mee wappert (erg geestig) of in haar mond probeert te stoppen . Ze kan eventjes onder een mobiel liggen, maar is het liefste bij mama/papa. En haar favoriete speelgoed? De lamp in de hoek om naar te kijken!
Mijn dochtertje lacht nu al haha maar wel zonder geluid! ook vind ze zo'n mobiel in haar box helemaal geweldig daar kan ze n uur naar kijken zonder dat ik haar hoor en muziekjes vind ze ook prachtig dan zie je haar echt luisteren en ik heb n projector van winnie de pooh in haar bedje en die vind ze ook erg leuk.
mijn dochter was 1 maand en 3 weken en 2 dagen toen ze voor het eerst lachte sind die keer doet ze het ook elke dag wel meerdere malen verder heeft ze totaal geen interesse in haar mobiel boven box en ander speelgoed. ze verveelt zich heel snel en wil het liefst de hele dag door vemaakt worden. brabbelen kan ze ook al aardig.( kwekt al bijna even veel als haar zus mijn dochter is met 37 weken en 1 dag geboren, ieder kind ontwikkelt zich op zijn/haar manier en als hun er aan toe zijn.
Ja, een paar weken eerder, dus het zou dan inderdaad kunnen dat het lachen wat langer op zich laat wachten begrijp ik.
Ja het komt vanzelf hoor geloof me. sinds gister heeft de mijne het brabbelen ontdekt en kan nou zijn waffel niet meer houden haha door een leuke film heen, tijdens het nieuws en als ik met iemnd aan het praten. dus geniet nog even van de rust het slaat ineens om probeer het lachen een beetje uit te lokken, door zelf te gaan lachen, steeds van laag naar hoog iets te zeggen, kusjes in de nek. en elke dag weer opnieuw ze gaan het dan onthouden en vinden het dan waarschijnlijk wel prachig