Slecht slapen..zo moe!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Valiona, 8 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Valiona

Valiona Lid

15 mrt 2011
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi.

Ik ben nu 16 weken zwanger en mag qua kwaaltjes niet klagen, alleen die moeheid!

Ik ga op tijd naar bed, en sta rond 8 uur op.

Inslapen gaat vrij makkelijk, maar ik wordt zo rond een uur of 3 of 4 wakker. Vaak blijf ik dan nog liggen, hopen dat ik weer in slaap val, maar ga dan vaak toch eruit om een plasje te doen.

Als ik dan daarna weer in bed lig blijf ik eigenlijk maar van de ene zij naar de andere zij rollen, en kan ik niet meer in slaap komen. Soms lijkt het of ik blijf hangen in een bijna slaap ofzo. Dan ben ik niet helemaal bij maar merk ik wel alles om mij heen en zie ik ook alles. (Duf?)

Overdag ben ik dus echt hondsmoe en heb ik 0 energie.
    Smiddags probeer ik vaak even te slapen maar dit lukt niet altijd ...

Heeft er iemand tips of ideeën om weer goed in slaap te kunnen komen? Ben bang dat het slechte slapen straks alleen maar erger gaat worden en ik dan oververmoeid de bevalling en kraamtijd in ga!

2. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Wat ik doe als ik snachts naar het toilet moet... is in het donker gaan. Geen verlichting aan. Helpt wel wat hoor....

3. Valenora

Valenora Actief lid

16 sep 2013
    240
    0
    0
    Werk aan huis
    ik ga ook vaak gewoon in het donker naar de wc. en als ik dan nog niet in slaap kom lees ik vaak nog even een klein iets bijvoorbeeld iets hier op de pagina via de tel en word dan zo weer moe.
    dat helpt vaak bij mij

4. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.253
    13
    38
    Ik ga dan altijd een banaan eten ik word ook rond 3 wakkerr al de hele zwangerschap. Schijnt een stofje in bananen te zitten waar je makkelijker van inslaapt. In ieder geval, bij mij werkt het ;)

5. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    En misschien toch proberen smiddags niet te gaan slapen? Ik weet dat ik zo'n periode heb gehad, maar dan lag ik ook vaak echt te malen. Dat helpt ook niet :D

6. Valiona

Valiona Lid

15 mrt 2011
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tips! Ik doe inderdaad de lamp aan, ga eens kijken of wc bezoekje in het donker helpt!

Malen ofzo doe ik niet, in ieder geval niet bewust. ;)

Iets lezen ga ik ook proberen.

Bananen lust ik niet echt, maar als het misschien helpt ga ik het maar proberen!!

Heb in ieder geval wat dingen om te proberen nu! Ben benieuwd :D

7. Annacatharina

Annacatharina Actief lid

15 feb 2014
    417
    4
    18
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde probleem. Ik ga in het donker maar de wc, meestal twee keer per nacht. Na de eerste keer lukt het meestal wel om weer in slaap te komen maar de tweede keer meestal niet meer. Ik heb mn ogen dicht, ben super moe, maar mn hoofd is klaar wakker. Mediteren lukt me niet. Lezen ook niet want mn ogen zijn wel moe. Na een uur, anderhalf uur ga ik maar mn bed uit en ga ik op de bank liggen. Ik ben ook vreselijk moe de hele dag en maak me ook echt zorgen hoe ik dit vol ga houden. Zeker als de kindjes er straks zijn...
    Oh ik slaap 's middags niet of heel soms als ik echt niet meer kan na 4 of 5 van deze nachten.

8. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Hier ook elke nacht vanaf een uur of 3 wakker. Ik zie het voordeel er maar van in dat als de baby er straks is dat ik vast gewend ben aan de gebroken nachten.
    Wat hier overdag trouwens helpt tegen de moeheid is er vooral niet aan toe geven. Ben de hele dag bezig met schoonmaken en opruimen enz. Zodra ik ga zitten of liggen val ik om en ben ik daarna nog meer moe als daarvoor.

9. Bureau

Bureau Bekend lid

3 jul 2014
    901
    41
    28
    Glaasje melk drinken en idd in het donker naar de wc en als je wakker wordt meteen naar de wc gaan.

10. Watermann

Watermann Niet meer actief

Ik slaap overheerlijk.. Maar ik sta vaak rond 09:00 op en ik ga altijd op bed tussen 22:30/23:00 zonder middagdutje en dan ben ik redelijk moe en val ik direct in slaap. Maar een glaasje warme melk helpt ook bij sommige.

Deel Deze Pagina