misschien een gekke vraag....?

Discussion in 'Zwangerschap' started by mamavanmimi, Oct 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

May 13, 2010
    2,802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Goedemiddag,

Ik heb een wat rare vraag en hoop eigenlijk dat jullie me kunnen helpen of in elk geval gerust kunnen stellen.

De laatste paar dagen "ruik" ik mezelf, terwijl ik toch elke dag onder de douche sta. En daarbij is het een luchtje wat tussen de benen vandaan komt. Mijn dochter zei eergisteren ook al dat ze een vreemd geurtje reuk, terwijl ze naast me stond. Ik vroeg het aan mijn vriend, of hij misschien ook wat ruikt, maar hij zegt niks te ruiken. Toen ik het vertelde waarom vroeg hij of het mogelijk was dat het kwam doordat mijn vliezen misschien al gebroken zijn? Veel te vroeg, maar helaas niet onmogelijk bij mij. Maar ik dacht dat je vruchtwate nooit kon ruiken en dat zei ik ook, maar sinds die tijd blijft het me toch bezig houden.
    Het zal wel niks zijn hoor, maar zoals gezegd het houdt me toch bezig. Ondanks dat er verder geen andere klachten zijn, op harde buiken na, maar daar heb ik al weken last van.

Wie kan me even met beide benen op de grond zetten??

2. Dana

Dana Niet meer actief

vruchtwater ruikt zoet, ik vind wel dat je bij twijfel even je gyn of vk moet bellen, zeker als je het al eerder hebt gehad.

persoonlijk denk ik dat het erbij hoort, ik had dat mijn vorige zwangerschap ook, vreselijk vond ik het maar niemand anders rook het. misschien rook je dochtertje toevallig iets anders?

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Kan het evt een beginnende schimmelinfectie zijn? Ik rook ook niet echt naar bloemetjes als gevolg van een schimmelinfectie (na een AB-kuurtje helaas)

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Ik dacht ook meteen aan een schimmelinfectie. Komt vaak voor tijdens een zwangerschap hoor. Ruikt het een beetje "vissig"? (haha lekker omschreven maar zo is het nu eenmaal). Dan gewoon even een huisarts bellen, je hoeft er waarschijnlijk niet eens heen, krijg je een receptje voor het een of ander. Succes!

5. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

May 13, 2010
    2,802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Zoiets zat ik dus ook te denken, een schimmeltje oid. Maar verder heb ik geen andere klachten die daarop zouden kunnen wijzen, geen jeuk of zo....

Waarschijnlijk zit ik me druk te maken om niks, gezien de vele spanningen rond deze zw.schap, maar het blijft toch in mijn hoofd spoken. De 19e moet ik weer naar de gyn dus dat duurt ook nog wel even. En even extra langsgaan doe je ook niet zo makkelijk als je anderhalf uur moet rijden:).....
    Maar ik ben allang blij dat deze klachten niet helemaal abnormaal zijn.......

6. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Ik herken het ook wel, bij mij hoort het gewoon bij het zwanger zijn (helaas).
    Gebruik je inlegkruisjes? Want dat maakte het erger bij mij.

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Het is op zich niet raar dat je nu bijvoorbeeld meer afscheiding hebt en dat dat ruikt, als dat het dus is; volkomen normaal! Maar als je het echt vind stinken - idd een 'vissig' luchtje, of echt zurig kan ook - dan zou ik 't even voorleggen aan de huisarts of gyn. Idd, waarschijnlijk krijg je dan gewoon een receptje en hoef je niet eens langs te komen. Maar uit je eerste post haal ik niet dat het echt stinkt, meer dat je het ruikt, en dat is dus niet abnormaal ofzo. Standaard tips: niet wassen met zeep, alleen met wat warm water. Katoenen ondergoed dragen, geen te strakke broeken. Het liefste geen inlegkruisjes, want dat gaat juist broeien. Als je echt last van veel afscheiding hebt, bestaan er volgens mij ook inlegkruisjes die geen plastic bevatten, die broeien al veel minder en kun je dan dus wel gebruiken (maar liever helemaal niets).

8. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

Aug 26, 2011
    989
    0
    0
    de enige die je echt met een goed gevoel en beide benen op de grond krijgt is de verloskundige

gewoon bellen...

9. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

May 13, 2010
    2,802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Dit zijn voor mij idd standaard dingen.
    En zonnebloem, je hebt gelijk maar ik zat zelf ook al aan een schimmel og gewoon zw.kwaaltje te denken en mijn nuchtere ik gelooft dat ook echt. Maar heb al zoveel spanningen deze zwangerschap (zie onderschrift) dat het ergens in mijn achterhoofd blijft spoken, vandaar dat ik dacht ik leg het hier even neer...!:)

Share This Page