ik weet echt niet wat ik moet doen. mijn zoontje drinkt overdag meestal 1 borst en een toetje aan de ander. soms heeft hij genoeg aan 1. ik heb dus echt genoeg melk. maar savonds rond 10/11 uur drinkt hij ze beiden helemaal leeg en is dan nog ontevreden. huilen huilen en nog eens huilen.. dus heb ik op internet gezocht en blijkt het wel vaker voor te komen dat moeders savonds minder melk hebben. wisselvoeden was het advies. dus steeds weer naar de andere borst tot hij genoeg heeft. nou, bij elke wissel kwamen er maar een slokje of 3 a 4 uit en hij raakte maar niet verzadigd. gister om kwart voor 10 begonnen met voeden tot kwart over 12. mijn zoontje was moe, maar ontevreden en ik volledig uitgeput. mijn vriend zag mij lijden eronder dus hij maakte een flesje kv aan die we nog hadden. die wou hij dus niet!! het leek of hij het niet luste. maar zuigbehoefte was het ook niet want de speen wilde hij niet. toen maar in bed gelegd, het was half 1/1 uur en ineens werden we wakker om kwart voor 6! dus ik snap er helemaal niks meer van. wie herkent dit en wat moet ik hiermee? het gaat nu al een paar avonden zo. overdag laat hij vaak 3 uur ertussen maar savonds 2 a 2 en half uur en de laatste dagen dus zo. wisselvoeden werkt dus niet bij mij. sochtends heb ik genoeg en kan ik zo wat kolven om savonds bij te geven maar dan zit ik weer met vraag/aanbod. straks moet ik dat dan altijd doen en dat is ook niet echt mijn idee van relaxed bv geven. aaaaaaaahh komt dit nog goed??!!
's avonds gaan veel kindjes 'clusteren'. ik zat 's avonds vaak zo'n anderhalf uur vrijwel onafgebroken met m'n baby aan de borst (en dan om de paar minuten wisselen). ik had niet de indruk dat hij dan heel veel melk kreeg, maar hij was ook niet ontevreden of zo. het wordt ook wel eens gezegd dat ze dan 'mamahonger' hebben, oftewel ze willen bij jou zijn en nergens anders. ik merkte dat vooral toen hij eenmaal naar het kdv ging. misschien wat drinken inhalen (hij vond die flesjes maar moeilijk) en vooral het samenzijn inhalen. maar ja, je schrijft dat je er uitgeput van raakt.... dat herken ik zelf niet. ik vond het eigenlijk wel lekker, zo samen op de bank. maar misschien is dat anders als je kindje ontevreden is en moet huilen. heb je het idee dat je er helemaal aan toegeeft, of vind je het eigenlijk een beetje lastig omdat je nu 's avonds niks anders meer kunt doen dan je kind voeden?
ik denk dat hij aan het clusteren is fynn deed dat ook heel erg ik zat hele avonden met hem aan de borst. clusteren zorgt er juist voor dat de productie omhoog gaat. het is echt nodig en ja het is mischien even zwaar.maar je hebt het wel nodig.het is dan ook echt niet verstandig om kv te geven omdat als je het vaker doet je voeding nog verder kan terug lopen.het is echt mama honger. erg normaal bij z'n kleintje gewoon aan toegeven.
Klinkt als clusteren en het ontevredene zouden misschien krampjes kunnen zijn? Wat doet ie als je hem lekker even in een draagdoek neemt?
KLinkt als clusteren, normaal verschijnsel onder babies. Op borstvoeding.com vind je er alles over. Kunstvoeding is geen optie.
dan gaat ie huilen en heel erg "zoeken". ik vind het ook heerlijk om lang met mn baby op de bank te zitten, maar niet als ie de hele tijd aan het huilen is en woest mn borst pakt om vervolgens een paar keer hard te zuigen en weer woest en huilend los te laten. das niet echt relaxed.. en ja, ik geef er helemaal aan toe. alleen kwam er geen eind aan. en ik heb het 2 en half uur volgehouden. ik weet dat hierdoor mn productie omhoog gaat. maar gaat ie dan alleen in de avond omhoog of juist voor de nacht en de ochtend? want dan zit ik elke keer met stuwing.
Dit stimuleert je totale productie Heeft ie verder geen last van krampjes? Thirza kon hier door de krampjes erg ontevreden zijn. Toen dat wat over was, werd het clusteren veel rustiger. Hier hielp het om halverwege de voeding even te verschonen en laten boeren. En wij gaven, omdat ze veel lucht binnenkreeg en dat bijna niet uit kon boeren, voor elke voeding infacol. Dat maakte samen een enorm verschil!
Ik denk ook een combi van clusteren en krampjes. Raf deed dit ook toen hij ongeveer de leeftijd van jouw kindje had. Ze proberen de krampjes weg te drinken, hij bleef happen en zoeken maar had eigenlijk niet echt honger en daarom liet hij ook snel weer los. Avonden heb ik inderdaad zo op de bank gezeten. Eerst met krampjes en later ging het gelukkig over in clusteren zonder krampjes. En dat vond ( en vind....) ik altijd wel gezellig. De infacol hielp bij ons ook wel aardig trouwens!
Als je kindje zo ontevreden blijft zou je borstcompressie kunnen toepassen. Je kindje krijgt zo even wat extra/extra vette melk. Op www.borstvoeding.com word borstcompressie heel duidelijk uitgelegd.
nou gister was het ineens de omgekeerde wereld. hij dronk zo'n 7 a 8 min en viel toen in slaap. hij heeft een uur tegen mij aan geslapen, daarna gingen we naar boven en heeft hij nog eens 10 min gedronken en toen geslapen tot 5 uur. (vanaf kwart voor 12 savonds) het is soms zo moeilijk om je kindje te begrijpen
Hihi, herkenbaar: net als je denkt: gaat dit nog over, doen ze het weer anders en sta jij weer voor raadselen,