Hoi, Ik heb een vraagje... Afgelopen donderdag hebben wij ondekt dat ik zwanger ben en sindsdien word mijn buikpijn ook wat erger. Ik weet eigenlijk niet of het pijn moet noemen soms wel wat steken...maar eigenlijk voel ik mijn buik de hele dag vervelen. Ik heb ook wel eens last van een spastische darm (best erge mate) en ik krijg daar last van als ik me ergens druk over maak in goede of slechte zin. Nu ik zwanger ben mag je natuurlijk geen stress, dus doe erg mijn best om dat ook te voorkomen. Maar ik denk natuurlijk iedere min. 'ik ben zwanger'. Die vervelende buik met af en toe krampjes en steken is dat normaal nu al. Heb verder nergens last van geen gevoelige borsten ofzo....helemaal niks. Hoop dat jullie me iets kunnen vertellen over dit stadium en misschien weten jullie wat goede sites! Bedankt groetjes
hoi hoi, nogmaals gefeliciteerd he ik ben ook pas pril zwanger en heb een extreem spastische dikke darm. precies die symptomen die jij beschrijft heb ik ook. ik moet zeggen ik ben ju 5 weken en de krampjes rond de baarmoeder zijn een stuk minder. mijn darm is sinds gisteren weer vreselijk gaan opspelen. ik had dan ook een drukke en spannende dag gisteren. ik heb overal te horen gekregen dat het erbij hoort, de gyneacolog zei het ook. er gebeurt zoveel daar dat je absooluut veel kunt voelen. Ik heb die onzekerheid ook en probeer nu de moeilijke weken door te komen. maar jeetje wat er allemaal door je hoofd sppookt nu is niet normaal. succes met de komende weken
Jij ook nog gefeliciteerd met je zwangerschap! Idd wat er allemaal door je je hoofd spookt is echt niet normaal. Nu zit je weer in een andere fase en daar wil je zoveel mogelijk van weten en of de dingen die je voeld goed of slecht zijn dat weet je natuurlijk niet(tenminste ik niet ). Ik heb nu zoiets van als het die darm maar niet is want dan heb ik last van stress...en dat mag niet dus ja...vandaar die vraag...beetje onzeker nog he groetjes
van een beetje stress gaat het niet direct fout hoor. daarbij gebeurd er ook veel met je darmen in je prille zwangerschap dus het hoeft geen stress te zijn. maar ik voel wel heel duidelijk verschil tussen mijn darmen en mijn baarmoeder, darmpijn bij mij zit heel hoog vlak onder mijn ribben. de neergaande dikke darm zeg maar. maar meid. ik leef dus met je mee.
Dat heb ik dus ook en ik maar me vreselijk zorgen bij elk krampje, elke steek schiet ik zo ongeveer in de stress ....
ook ik herken dit! Al twee keer gigantische aan de dunne geweest en het rommelt en soms echt krampen; dan ga ik ook steeds checken of ik toch niet ongi wordt..... Zal ik wel beginners-stress zijn. Ik lees overal dat het een verschijnsel is en dat het geen miskraam hoeft te betekenen. Sterkte hoor! En ook lekker genieten hoor
die dunne heb ik dus ook sinds gisteren en dat ging gepaard met enorme krampen. maar toen ikk naar de toilet geweest was waren die krampen binnen een half uurtje weg dus duidelijk mijn darmen. idioot zeg. ik heb nu alles al gehad in de tijd dat ik zwanger ben. volkomen verstopping, dunne en prima ontlasting. vaaaaag hooor zon lijf tijdens de zwangerschap
angela bij mij was die kramp ook meteen weg nadat ik het geloost had En tweeling: ik heb op precies dezelfde dag getest als jou en onze banners staan precies gelijk! Grappig he!
Hoi ster, ik zie dat onze banners gelijk staan ja erg leuk! Mijn buikpijn was toch mijn darm heb ook heel spannende dagen gehad afgelopen weken dus ja was te verwachten. Nu heb ik af en toe krampen/steken...maar dat schijnt dan normaal te zijn? Moet ook redelijk snel na elke maaltijd naat de toilet om te drukken...heb ik nooit moet nu zo'n 2 a 3 keer per dag eerst mocht ik blij zijn met 1 keer per dag En ben op de gekste tijden moe...na boodschappen doen al echt niet normaal...dan kom ik thuis en zoou ik tijdens het inladen van de koelkast zo in slaap kunnen vallen Ben benieuwd hoe jullie je voelen groetjes
Gefeliciteerd met je zwangerschap Ik heb ook al jaren last van spastische darmen en aan het begin van mn zw. schap veel last van mn darmen, dat je nu veel last van je darmen krijgt komt denk ik niet zo zeer door stress maar meer dat je darmen luier zijn door de hormonen. Wees iig maar blij dat je nu nog veel naar de wc kan, bij mij kwam de obstipatie op een gegeven moment om de hoek kijken en veel gassen in mn buik die er maar niet uit wilden, erg pijnlijk en ik was erg misselijk en door die buikpijn werd dat nog eens erger. Dus heel veel drinken, veel vezels eten dan heb je er hopelijk minder last van. En steken in je buik en een kramperig gevoel in je buik dat komt vaak door de groeiende baarmoeder.