Zo misselijk dat je niet kunt werken

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Afina80, 29 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

hallo,
    ik ben 6 weken zwanger en ook ontzettend misselijk, je wordt er zo slap en zwak van, ik heb emesafene zetpillen gekregen van de dokter en ze helpen een beetje maar het is nog niet helemaal over, het kleine beetje eten wat ik op heb blijft er wel in maar ik moet steeds kokhalzen en beetje slijm overgeven, er is twijfel bij me of het nou van de zwangerschap is of een buikgriep, ik weet het echt niet meer, als het met het kleintje maar goed gaat dat is nu mijn grootste angst, ik probeer steeds kleine beetjes water te drinken maar dat kokhalzen en de piijn in mijn maag is zo pijnlijk wie herkent dit, je voelt je te zwak om te lopen eigenlijk, echt ziek gewoon
    ik voel me zo slecht!
    wie herkent dit?

2. Niet meer actief

hallo,
    vandaag voel ik me ietsjes beter, wel nog heel slapjes en zwak vanochtend 2x overgegeven maar vanaf vanmiddag tot nu toe blijft het drinken(hele kleine beetjes tegelijk) er wel in, maar ik hoop dat het wel overgaat na 3 maanden het is het allemaal wel waard maar toch, je voelt je ontzettend slecht,
    ik ben ook gewoon bang om wat te eten ,bang dat het er weer uit komt, alles gaat zeet doen van het overgeven,dus doe heel voorzichtig ook is mijn geur ontzettend sterk ik vind alles stinken en kan ook om alles huilen de laatste dagen, hoort dat er ook allemaal bij, het liefste zou ik een hele dag op bed of de bank liggen, hebben jullie dat ook?

3. Niet meer actief

hallo,
    vandaag gaat het een stuk beter, ik kan tenminste mijn eten weer binnenhouden,en voel me fitter,
    kan het dan toch wel zwangerschapsmisselijkheid zijn 9w2at de dokter tegen me zei) of is het toch een buikgriep geweest, hoe zit dat met de misselijkheid eigenlijk tijdens de zwangerschap, ben je dan iedere dag in meerdere of minder mate misselijk als je er al last van hebt natuurlijk want er zijin genoeg vrouwen die er helemaal geen last van hebben,of heb je er ook wel eens een dag of dagen tussen dat het hardstikke goed gaat,
    het is mijn eerste kindje dus is alles zo nieuw, maar ik ben zo onzeker en als de misselijkheid over is dan word ik weer bang dat de zwangerschap niet goed gaat, het is ook nooit goed he als je misselijk bent is het niet goed, ben je niet misselijk is het ook niet goed, ja sorry ben heel onzeker en dat terwijl ik zo graag wil genieten.
    ben blij dat ik hier mijn verhaal kwijt kan!

4. Niet meer actief

hallo,
    vandaag gaat het een stuk beter, ik kan tenminste mijn eten weer binnenhouden,en voel me fitter,
    kan het dan toch wel zwangerschapsmisselijkheid zijn (wat de dokter tegen me zei) of is het toch een buikgriep geweest, hoe zit dat met de misselijkheid eigenlijk tijdens de zwangerschap, ben je dan iedere dag in meerdere of minder mate misselijk als je er al last van hebt natuurlijk want er zijn genoeg vrouwen die er helemaal geen last van hebben,of heb je er ook wel eens een dag of dagen tussen dat het hardstikke goed gaat?
    het is mijn eerste kindje dus is alles zo nieuw, maar ik ben zo onzeker en als de misselijkheid over is dan word ik weer bang dat de zwangerschap niet goed gaat, het is ook nooit goed he als je misselijk bent is het niet goed, ben je niet misselijk is het ook niet goed, ja sorry ben heel onzeker en dat terwijl ik zo graag wil genieten.
    ben blij dat ik hier mijn verhaal kwijt kan!

5. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    @rebecca:

Geen zorgen maken meid. Ik heb in t ziekenhuis gelegen ivm niet binnen kunnen houden van eten en drinken.

Het drinken is wel iets wat je in de gaten moet houden maareh niet kunnen eten is heel erg vervelend voor jezelf maar in eerste instantie niet schadelijk voor je kindje. Als je maar zorgt dat je je afvalstoffen kwijt kunt met drinken.

Ik heb 5 dgn ziekenhuis gehad en was 3kg kwijt en ukkie gaat als een speer, haah die heeft er geen last van dat mama zich zo beroerd voelt. Dus gewoon in de gaten houden en als je echt pijn krijgt en niet kunt drinken en helemaal niets binnen houdt huisarts bellen..dan bekijken zij wel of je t beste ff aan infuus kunt.

Ben tot nu toe nog niets aangekomen, heb niet veel honger en de kleine groeit goed. Vk gaf aan dat het niet geeft zolang mn buik maar groeit, de kleine groeit, de hartslag goed is enik niet heel veel af ga vallen.

Dus al met al, om een lnag verhaal kort te maken. Niet veel piekeren is niet nodig gewoon genieten...ook al is dat soms moeilijk. Enneh bij twijfel ff VK of HA bellen!

Succes meid!

6. Niet meer actief

ik heb 1 dag gehad dat het goed ging alles bleef binnen dus ik dacht yes dat heb ik gehad, maar nu is het weer knudde, ik heb dan een ontzettende hongergevoel dus ga ik wat eten en hup het komt er weer uit,drinken gaat met hele kleine beetjes ook niet teveel tegelijk want dan komt het ook weer terug, maar ik voel me zo slap en zwak echt niet normaal, de huisarts zei dat er weinig aan te doen is alleen de zetpillen als het nodig is, verder mag ik niks wat ook logisch is eigenlijk.
    maar ik voel me echt heel slecht, ik hoop dat het bij de 3de maand beter wordt, want als dat zo 9 maanden moet ojee dat zal zwaar worden, maar we doen het voor een goed doel, dus daar hou ik me aan vast, maar met de kerst in het vooruitzicht dat is toch minder.

7. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Nou wel in de gaten houden hoor vooral het niet goed kunnen drinken. Anders vergiftig je jezelf en de kleine. Ik moest steeds voor controles naar ziekenhuis namelijk en uiteindelijk dus opname omdat het niet beter werd, heb ook die zetpillen gehad maar hielp niets.

Dus ff in de gaten houden en anders aangeven aan de VK, misschien dat die je wel voor controle ff doorverwijst ofzo.
    Kom goed voor jezelf op.

Hoop voor je dat het na de 3e mnd beter gaat meid...

8. Niet meer actief

ik neem aan dat de dokter toch wel weet waar hij op moet letten en hij heeft gezegd dat het absoluut geen kwaad kon dus daar hou ik me gewoon aan vast.

9. jeldou

jeldou Bekend lid

8 jan 2007
    729
    0
    0
    2x gepost

10. jeldou

jeldou Bekend lid

8 jan 2007
    729
    0
    0
    ben nu negen weken en het is nog steeds niet over hoor! Ik heb nu vannacht voor het eerst een halve emesafene genomen!
    Het was wel weer raak vannacht, 20 x uit mijn nest om te plassen, en met die hele pillen lig ik toch wel in coma!
    Ik heb echt zoiets, als dit elke keer is als ik zwanger ben, komen er niet veel baby'tjes! hahaha
    Nee, even serieus, ik vind het echt k*t moet ik zeggen, baal er verschrikkelijk van, nu met de feestdagen pfff. niks aan hoor!

Deel Deze Pagina