Hoe vaak doe je wat voor jezelf?

Discussie in 'De lounge' gestart door Warboel, 16 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Vraagje aan de dames.

Hoe vaak doe jij wat voor jezelf, alleen. Zonder partner en zonder kind dus.

Ik ga zelf 1 a 2 keer in de week paardrijden dus. Alleen.
    Een keer in de X aantal maanden een avondje uit met vriendinnen en daarnaast dus één keer in de maand samen met mijn partner een avondje weg.

Nu krijg ik het idee (als ik reacties om mij heen hoor) dat dit dus echt heel erg veel is en ik bekant mijn gezin verwaarloos ofzo. Terwijl de stunt nog is dat mijn zoon dus het grootste deel van deze keren al op bed ligt. :) en mijn partner binnenshuis aan het trainen is (dus die mist mij dan ook niet).

Zelfs die ene keer dat ik een oppas nodig heb omdat het toevallig net in de middag valt of die keer dat mijn partner met mij meegaat wordt er moeilijk gedaan ;). Of dan krijg ik de mededeling; " Niet elke keer hoor."
    Alsof ik verdorrie elke keer de hort op ben. Pff, het haalt in ieder geval het leuke van wat ik doe af op deze manier. Voel mij er alleen maar schuldig over nu.

2. soeza

soeza Niet meer actief

Sowieso 2x in de week sporten (minimaal, soms zelfs 3 of 4x)
    En dan 1x in de maand een avondje met al mijn vriendinnen borrelen.

Maar wat hebben anderen erover te zeggen wat wel of niet teveel is?!
    Ene oor in, andere eruit! :D

3. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Nou niets eigenlijk, maar ik voel mij er wel k*t door.
    Wil het liefste met de tijd ook een eigen paard, maar ja. Daar gaat nog meer tijd in steken (en geld natuurlijk, dus voorlopig nog niet). Maar dat is wel mijn ultieme droom zeg maar.
    Zie dat langzaam maar zeker in duigen vallen, want als ik nu al geklaag krijg te horen. Hoe ontaard ben ik dan wel niet?

4. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Van wie krijg je dat gevoel dan?
    De mensen die op je kinderen passen?
    Dan kun je toch zeggen dat je voortaan wel iemand anders zoekt als het teveel voor ze is? Zeg gewoon hoe het ervoor staat en dat je helemaal niet zoveel weg gaat.
    Laat ze lekker,en geniet van je eigen ding zou ik zeggen!

5. soeza

soeza Niet meer actief

Joh, mensen hebben altijd wel wat te piepen....
    Als je man het niet erg vindt dat je "zo vaak" van huis bent is het niet erg toch? En je zoon krijgt het niet eens mee, want die slaapt....
    En dan nog, je mag toch ook best een keer iets voor jezelf doen!
    Dus nee, ik vind je absoluut niet ontaard, want dan ben ik dat ook :D

6. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    5x per week sporten (wel in huis) en 1x per 1a2 maanden (heel soms vaker) ga ik uit met mn vriend. met vriendinnen doe ik wel vaker wat maar dan is mn zoontje erbij :)

kan me echt niet schelen wat anderen er van vinden.. :p de oma's passen graag op, en voor mn zoontje is het echt een uitje om te gaan logeren dus ik voel me niet schuldig :)

7. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Ik ben 1x weg geweest zonder kind.. naar een crematie.

Verder nog nooit, en dat mis ik echt!

We hebben geen geld om leuke dingen te doen helaas... ooooooit hoop ik 1x per week 2 uurtjes te kunnen gaan sporten:)

8. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.020
    1.026
    113
    Ik vind juist dat je helemaal niet vaak weg bent! Ik ga geregeld een avondje/ middagje weg hoor! Vind t heerlijk en mijn vriend doet dit ook. Zou me eerlijk gezegd echt een rotzorg zijn wat anderen daarvan vinden ;) Ben nog wel wat meer dan alleen moeder :D
    Dus ik zou ook zeggen: ene oor in, andere oor uit. Doe waar jij je goed bij voelt!

9. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Mooiste is trouwens ook nog dat ik TBM ben, dus verder zal je zeggen dat mijn zoon geen last er van heeft. :p

10. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Ik vind je absoluut niet ontaard. Laat ze maar lekker lullen.
    Hier ook minimaal twee keer per week sporten. Daarna nog heel wat vergaderingen in de avond uurtjes. En soms met manlief of vriendinnen weg.

Maar ons meisje ziet me vaak genoeg hoor. En zolang zij niet klaagt vind ik het prima ongeacht wat ander er van vinden.

11. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik ga 5 dagen naar school terwijl me schoonouders oppassen.. Telt misschien niet helemaal maar ik doe het wel voor mezelf en zonder hun kon ik dit niet doen..!

Verder ga ik af en toe met me man naar een wellness resort of uit eten.. We proberen 1x per maand zo iets te doen

12. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Ehm.. eigenlijk helemaal niks, t enige wat ik alleen doe is douchen en naar de wc gaan :D :p

Okee, een keer in de zoveel tijd een keer naar een vriendin toe en blijf daar ook slapen..

13. Samba2013

Samba2013 Bekend lid

27 jan 2013
    693
    0
    0
    NULL
    NULL
    Momenteel 1x pw paardrijden. Voorheen (toen ik alleen mijn oudste had) was dat 2a3x per week.

14. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ehh zo 1 x in de 2 weken zit ik wel eens een paar uur bij mijn ouders/zus.

elke maandagavond hondentraining van 18:30-19:30.

en 1 x per half jaar a 4 maanden ofzo met mijn man weg.

en ik loop regelmatig een uur met de hond dat de kids bij mijn man zijn.

15. beccie

beccie Niet meer actief

ik probeer 1x in de 2 weken op vrijdag avond even de stad in te gaan, dan is het hier koopavond.
    dan is mijn man thuis en kan ik er mooi even een paar uurtjes tussenuit.

verder kan ik eigenlijk nooit alleen weg, want man is bijna altijd aan het werk..

16. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    2x per week wisselend wanneer

17. Ganesh

Ganesh Bekend lid

21 jan 2014
    500
    2
    18
    Werk, gezin, boeken
    Zuiden
    Iedere avond :p Als ze op bed ligt en man is sporten doe ik altijd iets voor mezelf.

Nee zonder gekheid, ik wil morgen weer beginnen met sporten is ook buitenshuis wil 5x pw gaan, maar dat vind ik anders dan 5x pw shoppen

18. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    3 keer per week sport ik (savonds) en dan nog een avondje bij een vriendin of bij mijn ouders niks mis mee in mjn ogen. Tijd voor jezelf is ook belangrijk!

19. Eriva

Eriva Niet meer actief

1x per week naar de sportschool en met m'n man pas 2x uit geweest sinds onze dochter er is, zou wel vaker willen hoor...

20. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Ik sport 3x in de week, daar is 2x van s avonds na het werk. En 1x op zaterdagochtend maar dan gaat ze mee. Dan gaat ze daar een uurtje in de kinderopvang terwijl wij sporten en daarna gaan we lekker met haar zwemmen. Verder ga ik 1x in de 4 weken om mijn gelnagels bij te laten werken. Dan breng ik haar naar oma, dus dat is ook echt voor mezelf. Als het financieel mogelijk is waarom niet! Lekker mee doorgang laat de rest maar zeuren!

Deel Deze Pagina