Hallo allemaal, Ik wil even mijn hart luchten. Ik ben 9 weken zwanger van ons 2e wondertje. 2 dagen geleden hebben we jammer genoeg de helft van een tweeling verloren. Ik voel me al een 3tal weken ZO misselijk. Ook het overgeven is er teveel aan! Tijdens mijn vorige zwangerschap ben ik 9 maanden ziek geweest. Ik weet niet hoe ik dit moet overleven...
In ieder geval contact opnemen met je huisarts voor eventuele medicatie. En kijk je uit dat je niet uitdroogt, trek in ieder geval op tijd aan de bel.
Vervelend van jullie verlies! Zou het inderdaad een afspraak maken bij de huisarts, zelf heb ik voor de misselijkheid zetpillen gekregen en die hielpen echt enorm tegen het overgeven en het gevoel van de misselijkheid. Natuurlijk hoort die misselijkheid er een beetje bij, maar dat betekent niet dat je er niets mee kan toch. Sterkte!
Gefeliciteerd met je zwangerschap. Wat erg dat je 1 kindje kwijt bent geraakt. Vaak duid die erstige misselijkheid op een sterke opbouw van je hormonen. Je lichaam moet er aan wennen. Dit is wel in de voordeel van je kindje maar bij jezelf natuurlijk erg nadelig. Ik ben ook zwanger van de 2e en in het begin heel beroerd geweest. Ik wilde zitten waar ik stond en spugte best veel. Heel veel duizelig... gewoon hel dus. De kans dat dit over gaat is groot. Ik zou zeker niet gaan vergelijken met de andere zwangerschap. Dit gaat gewoon minder worden al haalt dat nu niet weg dat je door deze periode heen moet. Je kunt kijken of medicatie onderdrukt maar ben toch bang dat je het van de tijd moet hebben. Heel veel sterkte en hou jezelf in de gaten en daarnaast hoop ik dat je heel snel kunt gaan genieten van je 2e zwangerschap. Sterkte namens een mama die de eerste maanden van haar zwangerschap ook nog niet vergeten is.
Ik zou zeker naar de huisarts gaan, die kan emesafene of primperan voorschrijven en controleren of je niet uitdroogt. De medicatie kan al heel erg helpen om weer te kunnen eten en drinken en minder misselijk te zijn. Sterkte!