Ik ben nu 8 weken en zo ontzettend misselijk dat is steeds moet spugen. Nu las ik dat suprimal heel goed kan werken, heeft iemand dit geslikt? En hoe vaak slikte je dit?
suprimal is meclozine, dat mag je gebruiken in de zwangerschap. het wordt onder de naam emesafene ook door de huisarts voorgeschreven voor zwangerschapsmisselijkheid (daar zit ook vit b6 bij). Meestal begin je met 1 pil per dag. Ik zou overigens ook langs de huisarts langs gaan als je zo misselijk bent dat je medicatie overweegt. De huisarts kan ook bepalen of je uitgedroogd bent en of je andere hulp nodig hebt. Uitdrogen door spugen en niet drinken gebeurt heel snel in de zwangerschap namelijk en is niet heel goed voor jou en je kindje.
Da's fijn! Dan zal uitdroging idd niet aan de hand zijn. Ik zou er dan 1 (12,5 mg) nemen als je opstaat met wat eten. Dan heeft het even tijd om te werken. Meclozine werkt het beste als je het regelmatig neemt (dus elke keer op hetzelfde tijdstip) en als je er wat meer bij drinkt. Verder moet je er op letten dat je er een beetje suf van kunt worden en dat je er zeker de eerste dagen niet mee gaat autorijden. Het kan je reactiesnelheid namelijk beïnvloeden. Als je ze langere tijd nodig hebt zou ik trouwens sowieso overleggen met een arts. Je geeft waarschijnlijk ook meer over op werk omdat je daar meer inspannend bezig bent dan thuis. Zwangerschapsmisselijkheid reageert daar slecht op. Je kunt naast de medicatie ook proberen om het op werk wat rustiger aan te doen en eventueel de extra pauze waar je recht op hebt op te nemen.
Ik heb suprimal gebruikt. Het enige wat er bij mijngebeurde is dat ik er mega moe van werd en nog net zo misselijk. Dacht eerst dat ik gewoon moe was van het zwanger zijn tot ik bedacht om eens suprimal over te slaan en te kijken of ik dan meer misselijk zou zijn. De misselijkheid was hetzelfde maar was wel minder moe.
Ik had het middel gekocht ivm vakantie. Vooral in de ochtend veel last van misselijkheid. Die avond had ik een tablet ingenomen geloof ik zodat ik in de nacht met opstaan voor het vliegen niet misselijk zou zijn. Dit hielp goed ik heb normaal ontbeten rond 2 uur in de nacht en rond 4 uur hebben we zelfs nog bij de mac gegeten. Op vakantie zelf niet echt nodig gehad gelukkig. Terugweg in de bus naar vliegtuig heb ik er wel 1 ingenomen want voelde me toch wel misselijk worden. Echter in het vliegtuig voelde ik me zooo stoned en sloom he. vooral met opstaan naar de wc. Ik heb wel veel kunnen slapen de terug vlucht (ook in de meest rare yoga achtige houdingen haha). Mn vriend heeft ook een tablet geslikt in de vakantie want die was ziek van t eten. T werkte idd tegen de misselijkheid zei hij.