Sinds een paar dagen kan ik geen warm eten meer verdragen. Het stinkt allemaal zo verschrikkelijk! Maar ik moet toch koken, omdat ik hier nog 2 monden te voeden heb. Als ik in de supermarkt sta en aan het denken ben wat ik het beste op tafel kan zetten, sta ik al te kokhalzen tussen de schappen. Ik was altijd dol op koken, maar zie er nu steeds weer als een berg tegenop. De lucht die uit de pannen komt vind ik nu echt niet te verdragen en "gezellig" aan tafel zitten moet ik steeds afwisselen met even op de bank liggen. Ik baal er stevig van... Wie heeft hier ook zo'n last van? Misschien heeft iemand hier speciale "zwangerschapsrecepten" of andere tips? Ik zat er ook al over te denken om meer met de combi-stand van de magnetron te doen. Dan wordt alles gaar gekookt, terwijl ik zelf niet boven de pannen hoef te staan.
Ik heb hier ook heel erg last van gehad tijdens de zwangerschap.... het meeste nog van het eten van een warme hap (groentes)! Mijn man heeft toen iets meer gekookt of ik deed het 'smiddags en dan warmde hij het op. En in het begin hebben we regelmatig brood met allemaal lekkere dingetjes gegeten met soep, ik MOEST brood eten.... Na een paar weken was het ergste weer over gelukkig, maar was best frustrerend. Ik werd zo misselijk van groente en fruit en wilde alleen maar vlees eten of brood...
Ik heb ook weken niet warm gegeten tijdens mn zwangerschap. Maakte ik soep, dan gooide ik 't weg na 't koken, bleeh die geur!! ( En mn man; HEE wat doe je met de soep, die wou ik! ) voor de rest kreeg ik ook niets naar binnen. Mn man heeft toen op wat diepvries gerechten geleefd, soms een simpele maceroni of wat ik ook maar in elkaar kreeg. Ik at dan een schaaltje yoghurt of een appel aan tafel. Vooral vlees vond ik zo enorm vies, maar eigenlijk alles wel... Zit helaas niets anders op als even door deze weken heen en hopen dat het snel voorbij is!
ik had dat ook in de eerste 15 weken (20 misschien)... vooral vlees ws bij mij een drama, terwijl ik daar normaal HEEL anders over denk. nu is het weer een stuk beter hoor, maar nog steeds niet graag vlees. liefst eet ik brood.... veel en vaak..
Heel klassiek symtoom Ik had het ook, alles stonk zo erg... was ook wel heel misselijk, maar goed. Bij ons heeft mijn vriend het koken overgenomen (maar je zou ook samen kunnen doen, jij het voorbereiden en hij het echte koken), verder idd magnetron gebruiken of kant en klaar. Succes!
heel bekend, afgelopen maandag had ik mijn lieverlingseten gemaakt. Spinazie met aardappels en jus en een hamburger erbij... daar had je me voor die week midden in de nacht voor wakker kunnen maken. maar ik kreeg het maandag echt niet weg! Ik heb maar snel een boterham met pindakaas en hagelslag gegeten, daar heb ik wel weer heel erg trek in
Ik eet ook veel brood en soepen. veel fruit gaat helaas niet omdat ik voor heel veel allergiesch ben. Ik heb wel een net mandarijntjes gehaald
hier ook nog steeds kokneigingen bij het ruiken van warm eten, blegghhh... ene dag gaat beter als de andere maar als er wat warm eten naar binnen gaat is dit niet veel... helaas is niet anders.
Ik heb al 5 weken geen warm gegeten vind het zo VIES!!!! Koken lukt nog net maar heb geen inspiratie en vind er niks aan. Terwijl ik anders super graag kook en eet vooral een lekker stuk vlees of zo Vandaag pasta gemaakt voor mijn man ik heb nog geen stukje gehakt geproefd moest van mijn man horen of het lekker was haha. Ik doe er maar niet moeilijk over en eet maar gewoon brood en veel fruit. Gaat vanzelf wel weer over denk ik dan... Suc6 ermee!
Ow hier ook iemand die dus totaal geen zin meer heeft in een warme maaltijd. Ik zit echt vreselijk tegen mijn avondmaaltijd aan te hikken terwijl ik echt onwijs veel zin heb in zoete dingen. Las net iets over moorkoppen en ik heb daar nu zo onwijs veel zin in.
Haha, zo herkenbaar. Voor manlief en kinderen maak ik maar standaard aardappel/groente/vlees, maar ik krijg het zelf nauwelijks weg. Ook de geur en het idee alleen al. En inderdaad geen inspiratie voor het koken. Sterkte.
Nou, zo te lezen herkenbaar voor velen dus! Ik moet wel zegen dat het de ene dag beter gaat dan de andere. Gisteren en vandaag heb ik redelijk wat naar binnen kunnen krijgen (niet dat ik het met smaak op eet, maar het gaat), maar dan zit ik na een klein portie ook wel vol en begin ik misselijk te worden. Oja, en zoetigheden gaan er nog prima in! Ik had een cake gebakken en daar heb ik 's nachts letterlijk van gedroomd. Heeeeeeeerlijk! Waar ik nog meer een aversie tegen heb op het moment: - kaas - chocolade (!!!!!) - (borrel)nootjes - al het andere dat hartig is alleen de gedachte maakt me al ziek. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat dit voorbij is! Ik geloof dat ik mij mijn eerste zwangerschap mij na de 16e week weer een beetje mens begon te voelen.