hoi dames, ik ben nu 35 weken zwanger en heb vreselijke last van obstipatie..:x. echt van alles geprobeerd.. kan nu al 4 dagen niet naar het toilet en ik word er helemaal gek van. Tips iemand??? groetjes mar
Vraag je huisarts of je Movicol mag gebruiken. Bij mij werkt dat redelijk. Veel sterkte en laat het niet te lang duren, je kunt je er goed beroerd door voelen.
Heb je de standaard adviezen al geprobeerd? Veel drinken, veel vezels, veel fruit en groenten, kiwi, activia, ontbijtkoek, lauw water etc? Dan inderdaad je huisarts bellen voor een receptje laxeermiddel want met obstipatie of aambeien je laatste weken en wellicht straks je bevalling in is niet fijn denk ik... Succes!
Gebroken lijnzaad en lijnzaadolie werkten bij mij heel goed, ze zorgen beiden ervoor dat er meer vocht naar je darmen wordt afgevoerd waardoor je ook weer makkelijker naar het toilet kunt. Je kunt het allebei bij de natuurwinkel kopen en ik gooide van beiden een paar scheppen door de yoghurt 's ochtends.
dank je wel voor jullie adviezen!.. ik ga morgen meteen naar de apotheek voor lijnzaad.. want ik heb dit al vaker gelezen op zp. thanks!
Ik hoorde gisteren van een vriendin dat zij van de kraamhulp kiwi's moest eten direct na de bevalling om de eerste keer poepen niet te traumatisch te laten worden. Schijnt dus ook goed te laxeren. mijn vriendin zweert erbij!
Erg lastig. Ik heb dit in het begin van mijn zwangerschap ook gehad, Roosvice Laxo heeft mij toen heel erg geholpen. Dit is eigenlijk gewoon pruimen ranja. Best goed te drinken. Ik weet niet of je dit ook al hebt geprobeert. Succes
Ik heb er inderdaad ook erg veel last van. Nu zat ik dat tegen een vriendin te vertellen die werkt in de drogist,die zei als je dat nou weer is hebt gewoon een stuk handzeep in de vorm van een zetpil snijden en dan ff inbrengen en ronddraaien!!!!!!!!!!!!!1Geheid dat je naar de wc kan zegt ze. Dus misschien een goeie tip,heb het zelf nog niet gedaan.
Roosvice laxo en heeeel veel kiwi's (die dingen eet ik nu dus NOOIT meer ) deden het hier goed. Verder veel volkoren, groente en fruit...1 dagje steggelen betekende gelijk weer dagen verstopt:x. Succes!
ik doe ook gebroken lijnzaad door mijn yoghurt en dat werkt perfect! net zo als roosvice laxo maar dat doe ik niet tegelijk want dan is het gelijk diarree
niets hielp bij mij... kreeg ook zetpillen van glycerine maar zelfs dat hielp niets... helemaal gek werd ik ervan tot gisteren avond mijn darmen zo opgezet waren dat je het van buiten af kon zien..een soort richel net onder mijn borsten..echt en een pijn!.. gyn gebeld.. dat kan hier he.. en die zei dat ik onmiddelijk naar de kliniek moest... klisma.. nou ik heb het geweten... ongelovelijk.. krampen krampen..deed me denken aan mijn andere 2 bevallingen..maar uiteindelijk alles eruit.. vanaf nu alleen maar veel verse rauwe groenten, bruin brood en zemelen en vezels... ik moet nog tot 1 nov. dan word dametjes met ks geboren.. thanks voor alle reacties.. altijd goed te lezen dat je echt niet de enige bent met dit soort kwaaltjes.. fijne zondag Maartje
hier ook Movicolon gebruikt. Ik las later dat het niet voor TIjdens de zwangerschap is bedoeld. Maar ik kreeg het in het ziekenhuis, dus ging ervanuit dat het goed was.
Sinds ik veel sinasappelsap en grapefruitsap drink is het veel beter. En dan vooral voor zo vers mogelijk gaan, dus of zelf persen of die uit de koeling in de supermarkt.
Ik kreeg van die vezelzakjes van de dokter. Verder heb ik microlac gebruikt zodat de echo's helderder werden. Dat hielp echt heel snel!! Wat naar zeg! Ik hoop dat je gauw geholpen bent.