Ik heb het ook heel erg, begin er nu spontaan van te huilen als ik jullie verhalen lees. Ik vind overgeven het ergste dat er is, ik ben er als de dood voor. Ik ben nu al anderhalve week ziek thuis van werk omdat ik het daar gewoon niet volhou. De dichtstbijzijndste wc is op ongeveer 100 meter van mijn werkplek, nou dat lukt mij niet. Toen ik nog wel naar werk ging, of als ik nu ergens heen moet, heb ik plastic tasjes in mijn tas voor als ik moet overgeven. Voel me verschrikkelijk en ben al vier kilo afgevallen in 1,5 week. Heb nu officieel ondergewicht want ik was normaal al niet zo zwaar. Morgen eerste verloskundige afspraak, hopelijk kan zij me iets voorschrijven of tips geven want dit is vreselijk.....
Herkenning! Ik heb vanaf week 5/6 reflux (herkende van de vorige zwangerschap) en heb hiervoor maagbeschermers en Emefasene gekregen. Ik ben een paar weken heel erg ziek geweest, heb zelfs midden in de winkelstraat overgegeven maar vanaf week 11 gaat het nu iets beter. Ik heb al een paar dagen niet overgegeven. Maar het is en blijft gewoon een vreselijke bijkomende kwaal Gelukkig hebben we dit forum, gedeelde smart...
Wat knap dat je er dan zo over schrijft!! Ik heb ook emetofobie, en geloof me, ik zou volgens mij gek worden als ik steeds zou moeten spugen. Ben nu 'alleen maar' misselijk en vind dat al een hel. Petje af voor jou, en ik duim hard voor je dat het snel over is!
Ojee wordt bijna bang als ik dit lees. Ben (nog) niet zwanger maar heb wel al heel lang emetofobie.... Brrrr sterkte meiden
Hier is het ook vanaf de 6 weken begonnen. En oh wat voel ik me toch schuldig tegenover mijn dochtertje. Het kost me zoveel moeite om van de bank af te komen
Ik heb de hele zwangerschap niet kunnen werken! en die brok in me keel had ik ook ja.. heeeel vies vond ik dat, want daar werd ik ook weer misselijk van:x
Herkenning helaas!! Ik was ook vanaf een week of 6 tot zo'n 21 weken kotsmisselijk! 24 uur per dag! En ook ik kan echt niet tegen overgeven Vreselijk! Kan het sowieso niet in de wc, dus nam mijn emmer mee door het hele huis. Ik heb de hele zwangerschap niet gewerkt. Ook dat gevoel van een brok in je keel had ik, dat heeft de hele zwangerschap geduurd. Ook een hele vieze smaak! Vreselijk! Voelde me zo zielig Ondanks dat iedereen zei.... "je weet waar je het voor doet"..... En ja.... ik ben zoooo blij met mijn lieve meisje! <3 Heel veel sterkte en hopelijk voel je je snel beter!!!
Oei gatsie wat een ellende he, Heb er ook last van. Probeer maar de hele tijd wat te eten, maar heb nergens trek in. Brrr
Vandaag zomaar een heel goede dag. Nadat ik in bed had gegeten en kopje thee had gedronken stond ik op en ik werd niet misselijk! Heb boodschappen gedaan en heerlijk gekookt. Wel een paar keer beetje weeïg maar soit dat is peanuts. Komende 4 dagen moet ik werken. Hoop dat ik me dan ook zo goed voel. Sterkte meiden!
Pff herkenbaar. Bij mijn eerste twee kinderen hyperemesis gehad met serieus 20x overgeven per dag, iedere dag weer. Van week 6 t/m week 16, toen begon het wat af te nemen. Ben er echt goed beroerd van geweest. Met uitdroging en medicijnen en noem maar op. En nu.... zwanger van de derde, weet niet hoe lang precies, maar denk een week of 5-6 en ben de hele dag misselijk. Heb al flink overgegeven. Hopelijk is het deze keer minder erg dan bij nr 1 en 2.... Toen heb ik overigens redelijk doorgewerkt, alleen begon ik in overleg met mijn werk pas tegen 12 uur omdat de ochtenden echt niet te doen waren. Ik zat op de fiets letterlijk te braken en dan de hele ochtend in de wc, dus kon ik beter thuis blijven. Hoe het nu gaat, weet ik niet. Ik heb een nieuwe baas en wil het voorlopig niet vertellen op het werk.
Sterkte allemaal.... het is verschrikkelijk!!!! Niet vol te houden, weet ik nog van mijn eerste zwangerschap, tweede wel minder maar echt overleven.... Gelukkig hebben we het om de beurt... nu zitten jullie er midden in en lijkt er geen eind aan te komen. Maar over 1 jaar is het voor jullie verleden tijd....
Ik heb emesafene gekregen en mag er savonds voor het slapen een nemen en die werkt tot een uur of vier smiddags. Werkt goed want ik geef (tot vier uur dus) niet meer over! Maar ik ben wel nog misselijk maar dit is redelijk te doen... mag er nu twee per dag zodat ik ook savonds niet meer misselijk ben. Aanrader!
Weet niet of het al aangegeven is, maar er is ook een website met tips over ernstige zwangerschapsmisselijkheid: Steunpunt hyperemesis gravidarum - (hyperemesis gravidarum is ernstige zwangerschapsmisselijkheid). En op facebook is er ook een bijbehorende besloten groep met heel veel meiden die door hetzelfde heen gaan (zoek op praatgroep steunpunt hyperemesis gravidarum) Ik heb het zelf ook gehad, vond het echt een drama. Maar het gaat weer over!! Sterkte allemaal
He Rosao, dank voor de tip. Hier gaat het weer wat. Hoop dat het zo blijft. Op welke week zit de top ook alweer? Bedankt he!
IH 5, hoe heb je toch voldoende binnen gekregen. Wat een bikkel zeg, kotsend op de fiets. Zijn er tips? Verder, ik weet al iets eten en gember sap.
Bij mij hielp ijskoud drinken, magere melk en milkshake. Zet je koelkast zo koud mogelijk iig. daarnaast hielp junkfood bij mij. Liters milkshake gedronken maar het bleef wel zitten perenijsjes hielpen ook wat. Zonder pillen ben ik nog steeds verloren maar inmiddels kan ik wel weer eten en drinken. Medische drinkvoeding nemen, zorgt ervoor dat je lijf niet verder verzwakt. Maar dat moet wel voorgeschreven worden.
Pffff, iets te enthousiast geweest Ik heb afgelopen dinsdag de eerste omeprazol genomen en voelde mij woensdag en donderdag écht geweldig. Helaas zakte het vrijdag weer af en ik ben zelfs vandaag thuis gebleven doordat ik mij zo beroerd voel. Ik moet nog steeds (gelukkig) niet overgeven, maar ben de hele dag misselijk. Daarnaast heb ik een enorm vieze smaak in mijn mond en heb ik ook het idee dat ik meer speeksel aan maak, blegh. Ik krijg nog wel met moeite eten binnen, voornamelijk cracottes met jonge kaas. Bij mij is het juist andersom; heel warm eten en drinken gaat bij mij makkelijker. Dus hete thee en bijvoorbeeld heel goed opgewarmde stampot. Nu kan ik sinds vrijdag al niet eten 's avonds dus ik probeer nu overdag warm te eten (nu ik ziek thuis zit iig) en 's avonds een cracotje. Leuk is anders....
Nou ik kan er helaas ook over mee praten, wat is dit shit zeg Vanaf het begin alleen 's avonds met vlagen misselijk, maar sinds 1,5 week echt de hele dag misselijk... En dan niet een beetje, maar continue het gevoel dat ik moest overgeven, soms ook echt overgeven, duizelig, te slap om iets te kunnen doen, kan alleen maar een beetje liggen en slapen. Heb nu sinds het weekend emesafene gekregen omdat ik amper kon functioneren vorige week (lekker handig ook met een eigen bedrijf...), dat lijkt te helpen. Ik hoef iig niet meer over te geven, en voel me 's ochtends echt goed, maar de rest van de dag en vooral 's avonds toch wel weer erg misselijk. Ik vind vooral de gedachte dat dit nog wel een paar weken kan gaan duren wel aardig demotiverend Ook lastig om dingen te vinden waar ik nog trek in heb. Brood doet het wel goed en ook salades vind ik wel lekker, maar warm eten en drinken krijg ik echt niet weg. Bij de geur alleen al ga ik bijna over m'n nek...