Shit zeg dat je zo misselijk bent. Hier ben ik dat ook geweest, echt de hele dag door kotsmisselijk, wat een ramp. Natuurlijk ben je zo blij dat zwanger bent maar je voelt je wel echt zwaar k** en dat is gewoon niet tof... Ik heb het geluk dat ik ZZPer ben, redelijk mn eigen tijden kan bepalen en in de eerste weken van mn zwangerschap een heel rustige periode had. Ik kon daardoor redelijk goed op mn eigen tempo werken en rust nemen als ik me echt belabberd voelde. Als je het echt niet trekt, meld je gewoon ziek. Het is heel vervelend maar je hebt gewoon even geen keus. Doorzetten tot je op je tandvlees loopt raad ik niet aan. Het rotte is namelijk ook dat vermoeidheid en te veel doen het alleen maar erger maakt. Ik werd helaas ook teruggefloten als ik te veel gedaan had en dat was niet fijn, een continue kater gevoel en extra veel braken.
@itsuptome: ja dat herken ik idd van de zwangerschap van ons zoontje. Dat was af en toe erg maar vaak wel net te handelen. Dit is helaas andere koek. @mamavansammie: thanks voor de tips! Idd nootjes vallen wel goed, maar dan wel zoute. Huttenkase gaat m niet worden want ben allergisch voor melk . Gember thee ga ik proberen! Net ging ik van een mozzarella reclame alweer kokhalzen Gatver. Dank je wel . We zijn echt super blij met deze zwangerschap. We zijn al zo lang bezig voor een kindje wat bij ons mag blijven... Hele mmm doorlopen en 4x iui gehad, allemaal mislukt. Begin april hadden we er zo'n genoeg van dat we met alles gestopt zijn, dan maar met z'n tweetjes vonden we. Een maand later ineens spontaan zwanger?!!? Dus ik probeer niet te veel te klagen en te genieten van dit wonder, maar dat valt de laatste dagen niet altijd mee!
Ik snap helemaal hoe je je voelt, ik ben zelf nu bijna 7 weken zwanger en ook extreem last van misselijkheid de hele dag door en vooral sochtends ook overgeven. Ik zit al wel de hele week ziek thuis, ook zo'n schuldgevoel, maar het gaat gewoon echt niet. Ik moet ook 3 kwartier in de trein naar m'n werk en regelmatig afspraken, voel me daar echt te ziek voor en het blijft helaas niet bij de ochtend. Wel denk ik iedere avond als het weer een beetje gaat, misschien morgen weer proberen, maar het lijkt elke dag erger te worden, hou vooral in de ochtend echt niets binnen. Probeer wel alle tips die ik lees uit te proberen, zit nu ook aan de gemberpillen en thee. Even afwachten of dat een beetje verlichting brengt en anders ga ik misschien ook maar contact opnemen met de huisarts. Ik ben ook superblij net als jij, we stonden aan de vooravond van ivf-traject en toch nog een positieve test! moet gewoon even hier doorheen, maar hoop dat het gauw beter wordt..
Als je het niet red, zou ik me als ik jou was toch gewoon ziek melden. Zeker omdat je een verantwoordelijke baan heb. Wel zou ik het eerlijk vertellen aan je werkgever wat de reden is omdat als je ziekte zwangerschap gerelateerd is je werkgever de ziektekosten vergoed krijgt door het UWV. Collega's hoef je in principe nog niet in te lichten. Ligt er aan hoe de band met hen is en wat je zelf prettig vind. Wie weet is de misselijkheid over een maand grotendeels over en kan je gewoon weer aan de slag.
dank voor alle tips en adviezen. Ik ben alleen bang dat het niet meer nodig is.. Vanmorgen ineens wat licht bloedverlies, en bij de echo zagen ze iets wat overeenkomt met 4,5-5 weken, terwijl ik zeker weet dat ik mijn eisprong 4 weken geleden heb gehad. Het zit dus weer niet goed . Het is nu wachten op de mk. Alsof het allemaal tussen mijn oren zat gelijk ook minder misselijk. Ben dus wel ziek thuis momenteel, maar helaas met een andere reden...
Wat betreft ziekmelden, als je ziek genoeg bent waarom niet? als iemand buikgriep heeft meld hij zich ook ziek.. je kan gemberpillen proberen, die hielpen hier
Ja het komt toch weer als een klap. Het ging zo goed en ik had er zoveel vertrouwen in.. Helaas zegt dat dus niks. Daarbij komt nog dat mijn man sinds vanmorgen in het vliegtuig ri Amerika zit en dus nog van niks weet...
Oh jeetje Wat erg...dus je moet t hem ook nog eens telefonisch vertellen? Heb je wel iemand in je omgeving om je verdriet te delen? Sterkte meid!!!
Ja had hem verteld vanmorgen dat ik geen goed gevoel had, dus hij wist wel ea. Maar niet dat het definitief mis is. Ja heb zeker mensen om me heen, mijn moeder ( die zou ik het nieuws vandaag vertellen..) was er tot net, en vanmorgen even een vriendin gebeld die het wist.
Ah Madelein, wat een vervelend nieuws zeg! Wil je heel veel sterkte wensen....ook voor de komende tijd! Is je man nog lang weg? Of heeft hij wel de mogelijkheid om snel terug te komen?
Dank jullie wel, komt goed. Helaas kennen we het klappen van de zweep. @mlovely: hij is daar voor z'n werk, hopelijk is dat eerder klaar. Zo niet dan wordt het dinsdag of woensdag dat hij terug is. @elf: ja idd. Het lijkt wel of het gewoon niet voor ons is weggelegd. Begin zo langzamerhand te denken dat we hier maar mee moeten stoppen.
Nou meiden de wonderen zijn de wereld nog niet uit! Vandaag weer naar de vk voor een echo omdat het bloedverlies al dagen gestopt is en ik onverminderd misselijk en 'zwanger' ben. Wat denk je...?! Hartje klopt!!! Alles is goed!! Termijn moeilijk te meten maar rond de 6.4, dat klopt dus wel! Ze waren vorige week gewoon te vroeg!! Zo blij! Qua werk: ik zit nog steeds thuis, moet van de vk ook rust pakken nu. Volgende week ga ik weer 3 dagen werken op halve kracht, kijken hoe dat gaat.
Super ! Gefeliciteerd Hopelijk gaat de misselijkheid meevallen en ben je snel van de misselijkheid af !
Allereerst van harte gefeliciteerd met jullie wondertje Wat betreft je ziek voelen en werk..lastig ik herken dit. Ik heb mijn werk al heel vroeg ingelicht ivm vroege miskraam dmv curretage op advies vk 7+2 en dit was de 3e keer voor ons. Ik was al dikke 2 weken ziek/zwak/misselijk dus dat nieuws erbij was de druppel. Gelukkig en wonderbaarlijk bleek dat de vk een foutje had gemaakt en het vruchtje niet gezien had, alleen lege vruchtzak. Dus dag later het blijde nieuws dat alles ok was met ons freubelke. Dit dan ook meteen weer gecommuniceerd op het werk.. ook met de boodschap dat ik dit natuurlijk liever nog even voor onszelf had gehouden. Maar doordat mijn collega's en manager ervan wisten voelde ik mij wel een stuk prettiger. Ik kon gewoon overgeven zonder smoesjes haha en ze hielden rekening met me als het even een dagje wat minder ging.. Daarbij heb ik ook emasefane geslikt tot 12/13 weken waardoor ik alleen nog in de avond vanaf 9 uur deed overgeven.. sorry voor mijn lange verhaal.. hoop dat je er iets aan hebt?! Veel sterkte, succes en vooral genieten!!!!
Ik zie het nu pas!! Wat een fantastisch nieuws Gefeliciteerd!! Hoop dat je je snel ook weer beter voelt
Haha dank elf! Helaas voel ik me nog niet beter. Gister voor het eerst weer gewerkt maar vond het erg zwaar. Erg duizelig ook steeds dus morgen maar even bloed laten prikken. Overgeven blijft nog weg, maar de hele dag door vechten tegen kokhalzen en die continue misselijkheid vind ik echt heel zwaar. Ik kijk morgen even aan en als ik me dan nog zo voel meld ik me weer ziek ben ik bang.