Baby te klein?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door moederkloek, 28 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moederkloek

moederkloek Actief lid

31 mrt 2015
    110
    6
    18
    Vrouw
    nederland ;)
    Hey dames
    Ik heb net een eerste echo gehad
    Ik heb standaard een 30 dagen cyclus , was 9 oktober begonnen met mijn ongsteldheid, zou dus nu 7 weke exact moeten zijn

Alleen op de echo,was het kindje maar 0.4 mm, het hartje deed het wel maar er was nog niet eens een echt goed embryo te zien..
    Ik zou dan net boven de 6 weken moeten zijn? Is dit wel goed? Want ze begon meteen over ja weet niet of het een goede zwangerschap blijft maar het kan ook te vroeg zijn dus ik mag over een dag of 10 a 14 terug.. iemand ervaring hiermee? Ben nu best zenuwachtig

2. NieTa

NieTa Bekend lid

26 jun 2017
    584
    259
    63
    Vrouw
    Ben je zeker van je eisprong? Wil niet zeggen dat hij exact op dag 15 gesdprongen is, maar wat later dan heb je al een paar dagen verschil.

Hier idem als bij jou dacht 7 weken te zijn aan de hand van mijn lm.
    Maar wanneer mijn eisprong geweest is weet ik niet.
    Teste ook pas 4 dagen na nod positief.
    Bij de echo met 7 weken was er alleen. Een vruchtzakje met dooierzakje te zien ook geen vruchtje.
    Zou maar 5 weken zijn ipv 7 weken of 6+2.
    6 dagen later na een bloeding een echo gehad en er was een vruchtje te zien van 7 weken met hartslag.
    In 6 dagen tijd was het dus gegroeid van bijna niets naar een beginnend kindje.

Het KAN dus echt beide kanten opgaan.
    Ik vind alleen wel dat je lang wachten moet op je volgende echo.

3. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Met een cyclus van 30 dagen gaat een calculator op internet er vanuit dat je eisprong op dag 16 is en je een LF hebt van 14 dagen (dat is namelijk de 'standaard'). Dan zou je nu inderdaad 6 weken en 6 dagen zijn. Maar er zijn een hoop vrouwen die een kortere LF hebben van bijvoorbeeld 11 dagen. Dat zou dus betekenen dat je eisprong op dag 19 is geweest en je nu pas 6 weken en 3 dagen zwanger bent. En een klein stukje verkeerd meten kan ook nog zomaar een paar dagen verschil maken, ik was 100% zeker van m'n eisprong en mijn vk zei ook 6+2 terwijl ik 6+4 was. ;) Dat eruit komt net boven de 6 weken is dus echt absoluut mogelijk in jouw geval! :p

Ik vind het heel vervelend voor je dat je vk zoiets zegt, terwijl de kans gewoon groot is dat je nog iets te vroeg bent! Ik zou me absoluut niet te druk maken, het hartje klopt!! Dat is echt het belangrijkst op dit moment! Ik zeg niet dat het niet verkeerd kan gaan, maar op basis van een meting zo vroeg in je zwangerschap hoef je je echt niet te druk te maken, al begrijp ik je helemaal hoor.. Ik hoop alleen een klein beetje onzekerheid voor je weg te kunnen nemen :rolleyes:

Vind het idd ook wel erg lang dat je moet wachten, kun je niet vragen of je volgende week al terug mag komen? :)

4. moederkloek

moederkloek Actief lid

31 mrt 2015
    110
    6
    18
    Vrouw
    nederland ;)
    Lief van je :) nee helaas pas over 10 dagen en eerder is er geen plek..de 7e moet ik terug! Dan moet ik toch echt wel 8 weken zijn

5. Cookies

Cookies Actief lid

18 jun 2016
    482
    224
    43
    Ik ben op die termijn ook een week terug gezet. Is rond 13 weken weer een paar dagen naar voor geschoven, en meisjelief ondertussen al weer 5(!) maanden.
    Hoeft niks te zeggen dus (;

6. Cinsam

Cinsam Fanatiek lid

12 jan 2017
    1.068
    999
    113
    Vrouw
    Je kan zelf ook een vroege echo plannen bij een echo bureau.

Bij mij liep het niet goed af de vorige keer, maar zoals je hier gelukkig heel veel leest zijn er genoeg positieve verhalen. Die onzekerheid is verschrikkelijk hè.
    Sterkte met wachten, maar je kunt dus evt zelf een vroege echo plannen. Kost rond de €40 geloof ik.

7. Mijn Xander

Mijn Xander Actief lid

23 okt 2013
    318
    58
    28
    Hier ook de eerste echo op 6 weken enkel een vruchtzakje te zien en geen vruchtje. 10 dagen later moest ik terug. En werd er een mooie evoluerende zwangerschap gezien. Dus alles kan. Positief blijven!

8. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Bij ons 25 euro vanaf 6 weken voor een vroege echo.

Deel Deze Pagina