Zoveel symptomen, angst for schijnzwanger

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door KilleLove2, 27 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KilleLove2

KilleLove2 Actief lid

14 aug 2015
    130
    2
    18
    Belgie
    jah ondanks alle reacties die ik hier lees toch een nieuwe post,

Ik ondervind ondertussen al 3 weken zwangerschap symptomen.

Extreem moe, voortdurend honger, nadien ineens misselijk voelen, metaal smaak, pijnlijke borsten, emotioneel, moodswings.... Opgeblazen, vaker plassen, ik kan ook niet meer verdragen dat men jongste dochter op men buik zit. Afscheiding is anders, ruikt anders.....

Waarom ik twijfel, ik heb endeometriose en ben 6 maart overgestapt van spiraal (mirena) naar terug een hormonen pil. Week geen anti conceptie gehad maar men partner wS thuis en ik op bezoek bij men ouders in België. Nadien maar 1 malige sex gehad zonder bescherming hoewel ik al terug de pil pakte. Moest de pil 1 maand inwerking geven.

Ik heb bij men vorige zwangerschappen ook nooit positief getest voor men 8 weken. Ik heb 2 weken geleden getest was negatief, maar symptomen verdwijnen niet, ook men partner en men moeder denken dat ik zwanger ben -.-

Ik wil stoppen er aan te denken maar het lukt niet. Ik ga zowiso terug testen maar ik wordt echt gek...

2. Hinti

Hinti Fanatiek lid

29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Misschien bloedtest laten doen bij de ha?
    Dan zou je het toch zeker moeten kunnen weten of het wel of geen zwangerschap is.

Hier overigens ook gehad hoor.. Alle symptomen waren er maar negatieve testen. Had zelfs symptomen waarvan ik ze eerst op moest zoeken om te weten dat het symptomen konden zijn. Vervolgens op de normale dag ongesteld geworden en symptomen waren weg.

Misschien dat het bij jou ook te maken heeft met wissel naar de pil?

3. KilleLove2

KilleLove2 Actief lid

14 aug 2015
    130
    2
    18
    Belgie
    Bloedtesten vertrouw ik niet zo des tijds men eerste zwangerschap bloed laten testen en ik was absoluut niet zwanger, nadien 21ste verjaardag gevierd met enorm veel drank en zelfs toen een blowtje erbij. Bleek 2 dagen later wel 8 weken zwanger te zijn en die bloedtesten was van 3-4 weken voor men verjaardag -,-

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Gezien je posten en je ervaring met bloedtesten ga je er dus compleet vanuit wel zwanger te moeten zijn. En ja, dan kun je jezelf een schijn zwangerschap aanpraten helaas. Je gelooft urinetesten niet. Je gelooft bloedtesten niet. Je gelooft alleen symptomen die werkelijk waar niks hoeven te betekenen. De meeste vrouwen merken namelijk niks in de ronde dat ze zwanger bleken te zijn terwijl ze alle andere rondes van alles voelden wat uiteindelijk niks met een zwangerschap van doen had. Ook kun je het vaak niet met eerdere zwangerschappen vergelijken.

In jouw geval is de enige mogelijkheid dus om (op eigen kosten) een (pret)echo te laten maken. Je kunt dan met eigen ogen zien wat er al dan niet gaande is in je buik. Je hoeft je zelf dan ook niet meer gek te maken, want een echo kan je niet voor de gek houden!

Dus bel een echobureau en maak een afspraak. Succes en laat je even weten wat er uit de echo kwam?

Zara75 vindt dit leuk.
  5. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Je symptomen kunnen heel goed komen doordat je aan de pil bent gegaan...
    Als een test negatief is dan zal dit kloppen, en als je dit niet geloofd zou ik 33n bloedonderzoek aanvragen, zijn toch echt wel betrouwbaar lijkt me

6. Jharna

Jharna Lid

6 mrt 2017
    14
    1
    1
    NULL
    NULL
    Eenmaal je denkt zwanger te zijn, steken er allerlei symptomen de kop op. Je aandacht daarvoor is dan ook veel groter. Bij het minste dat je voelt denk je natuurlijk meteen aan een zwangerschap. Maar daarom ben je nog niet zwanger. Een negatieve test wijst duidelijk niet op een zwangerschap. Als ik je verhaal lees, dat je weer aan de pil bent gegaan kan het heel goed zijn dat die symptomen te maken hebben met de hormonen die je nu binnenkrijgt. Een echo zou inderdaad zekerheid moet geven, maar ook een bloedtest geeft hierover zekerheid. Misschien heb je daar in het verleden niet zo’n goede ervaringen mee gehad, maar in je bloed kunnen ze echt wel zien of je al dan niet zwanger bent.

7. KilleLove2

KilleLove2 Actief lid

14 aug 2015
    130
    2
    18
    Belgie
    Dat dacht ik des tijds ook, toen was de dokter absoluut zeker dat ik niet zwanger was maar 4 weken later met een echo was ik al wel 8 weken 5 dagen. Daarom dat ik wantrouwen heb. Men zus had het erger. Echo laten nemen niet zwanger 3 weken later nieuwe echo want de vorige was der baarmoeder wat opgezet volgens de dokter was ze al 8-9 weken zwanger van een tweeling. Het zit een beetje in. De familie dat moeilijk vroegtijdig zien van hcg etc...

Doe het wat rustig aan nu niet teveel meer bij nadenken. Moet normaal volgende week alweer ongesteld worden dus ;) hopes dat allies weer wat normaal word.
    Enige wat ik zeker weet nooit meer een mirena. Het heeft alles ontregelt in men lichaam.

8. Hinti

Hinti Fanatiek lid

29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Ik vond dus achteraf de pil echt vreselijk. Heeft zo lang geduurd voor ik beetje regelmaat had in cyclus.
    Weet nog niet precies wat ik straks wil na de bevalling maar denk ff niks en old fashioned rubber haha.

Lijkt me heel vreemd als je 101 kwalen hebt voor zwangerschap en geen hcg etc gemeten kan worden. Kan dat niet helemaal plaatsen maar ben ook geen dokter of echoscopiste..

9. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113

Jeetje wat een onzkerheid. Dat er overigens bij je zusje niks te zien was is volkomen normaal hoor. Bij 5 weken zie je namelijk ook vaker niks dan wel.

Had je bij je vorige zwanerschap ook bloed laten prikken en kwam eruit dat er geen HCG waarneembaar was in je bloed?

10. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Wat hierboven gezegd wordt, met 5 weken zie je op een echo niks, dus dat kan heel goed. Dus om nu te gaan roepen, ik geloof niet in bloedtesten, urinetesten en echo's vind ik erg... tja... dom. Schijnzwangerschap is een psychische aandoening waarin iemand zich in zijn hoofd een zwangerschap aanpraat en dan ook echte symptomen krijgt. Ik zou gewoon naar de dokter toestappen, of idd een pretecho laten maken. Ben je langer dan 7 weken dan is bij een inwendig echo echt wel een hartslag waar te nemen.

11. KilleLove2

KilleLove2 Actief lid

14 aug 2015
    130
    2
    18
    Belgie
    Bij mijn vorige zwangerschap was ik 8 weken gepasseerd net bezig met verhuizen etc... Voor de verhuis getest negatief 2 weken later positief en pas 4 weken later en echo bleek toch alweer 13 weken te zijn op de echo. Toen was ik gewoon zeker. Nu wacht ik gewoon wat langer met testen. Moet gewoon deze week ongesteld worden.

12. KilleLove2

KilleLove2 Actief lid

14 aug 2015
    130
    2
    18
    Belgie
    Ik heb nooit gezegd dat ik er niet in geloof. Ik ben niet iemand dat op der eerste 4 weken gelijk een positieve test heeft. Of het nu urine of bloedtesten is. Ik loop al vanaf mijn 19 extra hormonen te slikken wegens endeometriose..... Dus mijn hormoonspiegel is niet direct 100%

13. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Je kunt niet zwanger zijn zonder hcg in je bloed.
    Dus als er geen hcg in je bloed zit dan ben je niet zwanger. Zo simpel is het.

14. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    niet lullig bedoelt ofzo maar onder welke steen leven sommigen van jullie. niet alles is zwart/wit. ts maakt waarschijnlijk wel HCG aan maar te weinig of pas veel later te meten. Haar verhaal is niet de eerste die ik op deze manier lees er zijn meer vrouwen die pas veel later positief testen en dus al wel een tijdje zwanger zijn.

TS ik zou toch proberen een test te laten doen en even goed overleggen met je HA of een VK. heel veel succes.

15. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Nou... Heb helaas veel ervaring op het gebied van hcg. In bloed al vanaf > 1 te meten. Dus als er geen hcg in je bloed zit dan ben je absoluut niet zwanger. En kun je geen klachten van hcg hebben. Het is er dan immers niet.
    Zucht...

16. KilleLove2

KilleLove2 Actief lid

14 aug 2015
    130
    2
    18
    Belgie
    #16 KilleLove2, 1 mei 2017
    Laatst bewerkt: 1 mei 2017
    Heb jij überhaupt de eerste post van mij gelezen ????? Over mijn eerste zwangerschap?????
    Daar was ik ook absoluut niet zwanger volgens de dokter. Na een bloedtest voor HCG Terug herrekend zou ik toen wel al 3<4 weken zwanger geweest zijn.

Wat is daar je uitleg ?

17. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ja joh, dan niet. Ik ga deze discussie verlaten. Veel succes.

18. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    doei :D

19. KilleLove2

KilleLove2 Actief lid

14 aug 2015
    130
    2
    18
    Belgie
    Doei, ik vroeg alleen je uitleg erop?
    Ik ben van 0 weken sporadisch 8 weken zwanger geworden blijkbaar. Ik heb een verlaagd hcg met beide vorige zwangerschappen gehad. Ik zou je er toch maar eens over inlezen over hoe hcg testen gedaan worden via predictors en normale bloedtesten. Heb ik ook gedaan namelijk.

Deel Deze Pagina