Oooh, wat een herkenning! Ik kan ook niet meer... Niks blijft meer in mijn maag en de misselijkheid is echt niet alleen 's ochtends. Ik kan niks meer eten. Het huis is een bende, want ik lig voornamelijk op de bank of hang boven de wc. Wat verschrikkelijk is dit... Ga straks even cola proberen, al moet ik daar op dit moment echt even niet aan denken.... Baaaaaaahhhh!!
wat vreselijk, ga ik dit ook krijgen????, neeeeeee he... ik ben al zo gevoelig voor vieze dinge, ga echt snel over me nek. ik ben nu ongeveer 4 weken zwanger. ik voel nog nix, ook geen andere kwaaltjes, huhhh klopt dit eigenlijk wel dat ik nix voel, of komt dat nog???????
Bij veel vrouwen beginnen de echte klachten pas bij 6 weken, dus het kan nog komen. Maar misschien ook niet hoor, zou lekker zijn toch? Geen zorgen om maken hoor, is alleen maar fijn.
Nou meiden, cola en crackers helpen niet echt bij mij En helaas lijkt de misselijkheid alleen maar erger te worden. Soms is het zo erg dat ik niet eens meer normaal kan nadenken... Dus als iemand nog een gouden tip heeft: kom maar op!
Stom vraagje misschien, maar kun je voor zoiets ook de vk bellen? Weet dat misselijkheid erbij hoort, maar ik kan echt niks meer. Net was de misselijkheid heel iets minder, en toen heb ik gelijk de stofzuiger erbij gepakt, want het is hier echt een bende. Maar dat ding staat er nu nog steeds, want de misselijkheid is weer in alle hevigheid terug. Wat Lillith ook al schreef: Soms is het zo erg dat ik niet eens meer fatsoenlijk kan nadenken. Weet dan ff niet meer waar ik het zoeken moet. Ik probeer er steeds NIET aan te denken, maar het is zó aanwezig! Ook heb ik last van mijn maag, omdat daar zo goed als niks meer in zit. bamiejmiej: Dat zei ik 2 weekjes terug ook!! Hahaha! Komt nog wel! Of niet natuurlijk, wat ik heel erg voor je hoop! Btw, ik heb alles voor mijn kindje over, en ik voel me best rot dat ik loop te klagen over zoiets als misselijk zijn. Ik moet blij zijn dat ik misselijk ben, voel me daardoor hartstikke zwanger. Maar ik wist niet dat misselijkheid zó overheersend kon zijn.... Pfffff
Ik zou gewoon de ha bellen hoor. Heb ik ook maar gedaan en ik heb Emesefane gekregen. Het haalt bij mij net iets van de ergste misselijkheid af en ik functioneer weer een beetje. Als je echt zo beroerd bent, gewoon bellen hoor!
Bedankt voor je antwoord. Ik ga morgenochtend meteen even bellen, want dit is echt niet leuk meer... Sta nu te koken en sta er gewoon bij te kokhalzen. We zouden Koninginnedag naar Amsterdam gaan, maar ik durf niet eens meer weg op deze manier....
Hier is de misselijkheid ook erger geworden deze week en ik heb net vriendlief gembercapsules laten halen. Net ingenomen, dus ben benieuwd.
Bedankt voor de tip. Ik ga straks ook maar Gembercapsules proberen. Vanochtend de huisarts gebeld, omdat ik hierover advies wilde vragen, is ze met vakantie. Grrrr:x
Hier vanaf week 7 t/m week 18 misselijk geweest! De hele dag door.. Veel kauwgum eten en mentos wil ook nog weleens helpen En zout eten ook. Werd ook misselijk van bepaalde tandpasta.
hoi allemaal, ik ben ook erg misselijk, niet overgeven gelukkig, maar voel me wel de hele dag beroerd en doodmoe, ben zelden zo moe geweest! nu vraag ik me af, werken jullie gewoon door? ik heb er zoveel moeite mee om te werken, ben zo verschrikkelijk moe! heb ook helemaal geen zin om te werken. wat een klaagzang ben ik he! groetjes en sterkte allemaal!
Bij mijn eerste zwangerschap heb ik me 2 weken ziek moeten melden. Heel vervelend, maar als het niet gaat, gaat het niet. Nu ben ik thuismama met een bedrijfje aan huis. Ik kan werken als ik me iets beter voel, meestal 's avonds een uurtje en dan is het wel genoeg.
Bij mijn eerste zw ook 2 weken doodziek geweest. Vanaf een week of 14 ging het toen wel beter. Nu (banner loopt iets voor trouwens) ook alweer bij vlagen misselijk. Ik functioneer nu nog wel, maar het voorspelt niet veel goeds... Wat ik deed in de eerste zw: - gembercapsules - in bed Vifit drinken en dan pas opstaan - wortels eten - seabands bij de drogist gekocht: dat zijn een soort polsbandjes die een drukpunt op je pols maken. Een soortement van accupressuur dus. Maar het hielp voor mijn gevoel allemaal geen drol . Sterkte allemaal dames.
Hoi, De eerste week ging het aardig maar het lijkt bij mij met de dag erger te worden en dan het eten vreselijk heb overal zin in maar niks smaakt meer en wordt al misselijk als ik eten maak. Spugen is ook al lekker begonnen maar goed kan alleen maar hopen dat het snel beter gaat. Cola werkt bij mij aardig goed en dat is eigenlijk ook het enigste drinken wat ik kan verdragen en een boterham met salami voor de rest niks meer.
Nou, lees ik dus op de site van het Voedingscentrum dat het afgeraden wordt om producten met Gember te nemen als je zwanger bent. Daar gaat dus het idee om Gemberpillen te proberen. Mijn huisarts is er niet (maandag pas weer), kan pas de 27e bij mijn Gyn terecht en bij de apotheek vertellen ze doodleuk dat ze alleen middeltjes tegen misselijkheid hebben die door de ha of vk voorgeschreven kunnen worden. Maar daar kan ik nu dus niet terecht! AAArrgh! En de enige vervanging voor de ha is de dokterspost en die si alleen voor spoedgevallen. maar intussen voel ik me zo misselijk dat ik bijna niks meer kan. En dingen als en crackertje voor het opstaan oid helpt ook niet. Wat nu??
ik lees hier even mee, ben ook sinds afgelopen week ongelooflijk misselijk.. crackers in bed helpt voor geen meter, echt verschrikkelijk is het. Gelukkig was ik afgelopen week vrij, maar morgen moet ik weer aan de bak. Voel me de hele dag door slap en misselijk, spugen met name in de ochtend maar zo af en toe (ineens uit het niets) ook later op de dag.. Ik ga morgen mijn manager maar vertellen dat ik zwanger ben en dat ik meer thuis wil werken ofzo.. dit gaat echt niet. doordat je ook niets binnen kan houden, word je zo slap, terwijl we al zo moe zijn! bah.. zo even lekker geklaagd! sterkte ladies!
Hi, Ik ben ook heel misselijk geweest tijdens mijn zwangerschap. Ben nu ook bezig om hier meer bekendheid aan te geven zodat mensen beter weten wat er aan gedaan kan worden. Misselijkheid hoort wel bij een zwangerschap, maar het kan echt heel vervelende vormen aannemen. Als je het gevoel hebt dat het te erg wordt, zou ik ook zeker de vk of de ha bellen! Emesafene of primperan kan zeker helpen, maar het helpt helaas niet bij iedereen even goed (bij mij deed emesafene dus helemaal niets). Over gember is wel veel onderzoek gedaan en dat lijkt wel effect te hebben. Ze hebben ook naar de veiligheid van gember gekeken in die onderzoeken en daar leek niets mis mee te zijn (tenzij je hele grote hoeveelheden neemt...). Vitamine B6 kan ook helpen trouwens (daar is ook onderzoek naar gedaan en het is ook onderdeel van emesafene). Op mijn site www.steunpunthg.nl staan wat tips voor extreme misselijkheid, misschien hebben jullie daar iets aan? Binnenkort ga ik ook een site voor gewone zwangerschapsmisselijkheid online zetten. Als jullie de url willen, dan kan je even een pbtje sturen (wil geen reclame maken die andere site staat hier al op zp). Oh, onder gezondheid staat ene topic hyperemesis gravidarum, daar zitten ook meiden die heeeeel misselijk zijn geweest. Misselijkheid is echt een vreselijk iets soms! Heel veel sterkte allemaal! Groetjes ROsa
hoi dames. hier ook een meid die al 4 keer extreme missellijkheid heb gehad en ook lid ben van de site van Rosa. je hebt ook lolly's die ook nog lekker zijn die verlichten ook. bellypops heten ze en je kan ze via internet bestellen.