Vandaag hebben we de 20 weken echo gehad en alles zag er goed uit. Toen ze keek naar de navelstreng bleek dat er 2 ivp 3 vaten zitten ik maakte me eigelijk niet zoveel zorgen maar na wat speurwerk op internet ben ik toch behoorlijk geschrokken . De baby heeft geen afwijkingen en de groei is ook volgens schema . Morgen moet ik weer terug voor weer een echo . Is er iemand die hier ervaring mee heeft ?
Ik niet, maar ik kan me herinneren dat ik hier weleens wat over heb gelezen. Misschien even via de zoekfunctie op deze site? Succes.
ja ik weet dat er nu ook iemand zwanger is die dat heeft want zij heeft het onder haar banner staan maar weet helaas alleen niet meer wie.
Hier ben ik Heb ook indd ipv 3, 2 bloedvaten in de navelstreng, bij toeval ontdekt (in het EMC voor cystes in het hoofdje) En mij is verteld dat als de nieren goed werken je eigelijk niet zoveel zorgen hoeft te maken. De nieren zagen er goed uit, en plaste goed en dronk voldoende. De groei wordt wel in de gaten gehouden, om de 5 weken moet ik naar het zh (moet as donderdag weer, ben dan bijna 28 weken) dan weer met 32 weken, 36 weken. Ik heb er niets over gelezen Maar volgens de gyn groeit het goed. En dat is bij jou ook het geval, dus zou me indd niet te veel zorgen maken (al doe je dat natuurlijk wel). Denk dat je dan misschien ook om de paar weken terug moet voor controle. jessica
Onze bij onze oudste ook 2 ipv 3 vaten. Nix bijzonders verder, ze is kerngezond en ondertussen alweer bijna 7
Echt hoor tijdens de echo werd het wel gezegd, maar verder niet dat het iets was om ons zorgen over te maken! Hebben er dus ook totaal niet mee gezeten en geen extra echo ervoor gehad.
Ik ook niet maar had ook vlekjes in de hersenen (cystes gevuld met vocht, wat vaker voorkomt en meestal met een week of 30 wegtrekt) Bij de laatste echo waren ze al een stuk kleiner, dus misschien nu helemaal weg... Dus denk ook daarom? jessica
ik ben zel geboren met 2 vaten in de navelstreng, wat ik van mijn moeder en de vk begrepen heb ik dat je nieren gecntroleerd worden. Vaak is het zo dat er twee vaten ik elkaar verstrengelt zijn waardoor er wel drie zijn maar het er twee lijke. Ik heb er niks aan over gehouden in ieder geval! Maak je er niet te druk over!