zo misselijk....

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Chantje, 10 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantje

    Chantje Fanatiek lid

    5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    Sinds afgelopen zaterdag ben ik onwijs misselijk. Zaterdag kon ik geen drinken of eten binnen houden, zondag bleef aan het eind van de dag wel wat soep binnen. Vandaag voel ik me nog steeds misselijk maar ik hoef gelukkig niet meer over te geven. Ben ook niet nar mijn werk gegaan. Zolang ik lig of heel rustig zit gaat het wel aardig.
    Volgende week dinsdag gaan we op vakantie met de auto (tenminste dat is de planning....).

    Heeft er iemand tips tegen de misselijkheid en hoelang duurde de misselijkheid bij jullie?

    Alvast bedankt!
     
  2. Marie26

    Marie26 Fanatiek lid

    13 nov 2006
    1.004
    0
    0
    Wat vervelend dat je zo misselijk bent.
    Bij mij hielp het als ik appels at of een boterhm met kaas. De misselijkheid verdween rond de 11 weken. Hopelijk bij jou ook snel! succes en doe maar rustig aan.
     
  3. wenneke20

    wenneke20 Fanatiek lid

    29 okt 2006
    4.325
    136
    63
    nou heb helemaal niks binne kunne houden en nu nog misselijk droge cracker of chocomel helpt by mij
     
  4. sab85

    sab85 VIP lid

    24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    ik had het ook vanaf dat ik 6 weken was, en niets hielp bij mij!

    was echt de hele dag door zo misselijk, maar er is hoop want sinds deze week gaat het een stuk beter.

    mij werd verteld regelmatig iets te eten, ieder uur wat. warm eten kreeg ik helemaal niet weg dus ik zat echt aan de beschuit, crackers enz. en idd af en toe een soepje.

    succes iig ;)
     
  5. mama 1984

    mama 1984 Fanatiek lid

    20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Bij mij hielp kauwgum heel goed!
    Liep er de hele dag mee :D
    En idd, hele kleine beetjes eten!
     
  6. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    ik ben zo goed als niet misselijk geweest,...

    vaak moet je juist iets eten, maar door de misselijkheid, doet men het vaak niet, en dan wordt het erger,..
    indien je liver niks eet, neem dan desnoods crackers, of iets van fruit,...
    geen grote porties, maar meerdere kleine,...

    wat tevens goed helpt tegen misselijkheid is gember,...
    die kun je door je eten doen, maar bijv ook een koppie thee van trekken,......
     
  7. Chantje

    Chantje Fanatiek lid

    5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    Bedankt voor jullie tips!
    Sinds gister slik ik zwangerschaps-granules van VSM. Ik ben wel wat minder misselijk dus dit lijkt wel wat te werken!
    Mijn man is nu blanke vla aan het halen want gek genoeg kreeg ik daar in eens zin in......
     
  8. elsa

    elsa Bekend lid

    14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Vervelend, die misselijkheid. Bij mij hield het aan tot ongeveer 17 weken, wel vanaf 13 weken steeds minder erg. Wat bij mij echt hielp was vaker kleine hoeveelheden eten; veel fruit; geen zware maaltijden en pakken sultana's.......die heb ik echt met pallets versleten...... :) vult toch de maag want dat heb je nodig, anders word je nog misselijker maar je wordt er verder niet al te misselijk van. Succes en het gaat (meestal) echt vanzelf over!
     
  9. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Als je heel veel last van de misselijkheid blijft houden, zou ik de dokter even bellen als ik jou was.
    Dat heb ik tenminste wel gedaan. Ik at niets en hoefde ook echt niets!
    Ik kreeg toen iets voorgeschreven waar ik de naam niet meer van weet! :x
    Was iets met een E....
    Naja iig ik kon het zo ophalen bij de apotheek en heb er veel baat bij gehad!
    Succes ermee!
     
  10. Maartje06

    Maartje06 Fanatiek lid

    5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Ik denk dat je emesafene zetpillen bedoelt. Die heb ik ook gehad. Ik ben helaas de hele zwangerschap misselijk gebleven, maar heb wel veel baat bij acupunctuur en alle bovenstaande tips.

    Succes ermee!
     
  11. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Nu nog geen last van misselijkheid,
    de vorige keer hielp niets echt goed tot ik maagsap remmers kreeg. Daarna kwam ik erachter dat ik me beter voelde als ik elke dag een blikje cola dronk (lekker agressief in de maag).
    Ik heb ook emesafene gehad van de huisarts maar dat hielp ook voor geen meter, dus dat hoeft van mij niet meer.
     
  12. laika10

    laika10 Actief lid

    28 jul 2007
    213
    0
    0
    hilversum
    ik heb sinds vorige week donderdag acupunctuur, stond er een beetje sceptisch tegenover. Had ook de granules van VSM geprobeerd, maar die vindt ik zo vies dat ik daar weer misselijk van werd, en ik heb echt geen zin en puf om te wachten totdat het overgaat. Vorige week donder dag eerste "prik sessie" gehad, vrijdag tweede, maandag derde en werkelijk waar, het is nog niet helemaal weg, maar merk wel dat ik soms uren niet misselijk ben, hoera! Ik kon echt niet meer functioneren, en naast de vermoeidheid was ik een zombie. Ik ga donderdag weer voor de vierde keer, de acupuncturist zegt dat het per persoon verschilt maar dat ik er in 6 a 7 sesseis vanaf kan zijn. Enne... de verzekering vergoed bij mij 80% hiephoi.


    Succes

    Laika
     
  13. Chantje

    Chantje Fanatiek lid

    5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    wat goed dat de acupunctuur goed werkt!

    Ik zou heel graag volgende week op vakantie gaan dus voor mij is acupunctuur nu geen optie... ik zou heel graag een wondermiddel krijgen zodat we wel op vakantie kunnen. Ik vind namelijk dat mijn mannetje zijn vakantie wel heeft verdient!

    Ik heb van mijn schoonzusje een steen gehad voor aan mijn ketting (ben ff de naam vergeten van de steen) deze zou ook helpen tegen misselijkheid..... Ik ben wel echt onwijs misselijk dus heb het idee dat de steen niet echt werkt maar ik durf hem ook niet af te doen omdat ik bang ben dat ik dan NOG misselijker word..... maf he!?
     
  14. Chantal79

    Chantal79 Actief lid

    20 aug 2007
    344
    0
    0
    Hey, toevallig schrijf ik ook net een bericht over misselijkheid onder zwangerschap.. Had jouw bericht nog niet gezien.. Ik denk dat het aan de naam Chantal ligt...En we zitten ook net zo ver in de zwangerschap! Ik lees verder met je mee, ik heb helaas nog geen tips voor je...

    Succes,
    Groetjes Chantal
     
  15. Chantje

    Chantje Fanatiek lid

    5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    Hoi!

    Dat is erg grappig en toevallig!
    Jij ook heel veel succes!

    Ik heb net lekker appelmoes op, dat was erg verfrissend en heeft me wel weer eventjes goed gedaan.....

    Lastig he zo misselijk zijn! Ik wil niet zeuren omdat ik veels te blij ben dat ik weer zwanger ben maar ik vind die misselijkheid toch best heftig! Sinds gisteravond heb ik het met vlagen ook erg zuur.....
     
  16. Mariebel

    Mariebel Fanatiek lid

    10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    Ik las ergens dat een glas Cola ook heel goed moet werken tegen misselijkheid..

    Ik was het aan het opzoeken want ik dronk altijd veel cola, en ik wou weten of dit slecht is tijdens zwangerschap.
    Antwoord: Als je meer dan 300mg cafeine per dag binnen krijgt dat is het slecht.. Een glas cola heeft gemiddeld 35mg...

    Succes
     
  17. sweetdushi

    sweetdushi Bekend lid

    24 jun 2007
    685
    0
    0
    Ik ben nu nog steeds wel eens misselijk. En heb afgelopen nacht nog lopen spugen. Er is eigenlijk niet veel wat helpt. Gewoon eten waar je zin in hebt. E anders maar niet. Zolang je maar blijft drinken.
     

Deel Deze Pagina