Hoi! Ik had bij mijn eerste zwangerschap continu geen hongergevoel en ben daardoor ook in de eerste 3 maanden een paar kilo afgevallen (en ik woog al maar 59kg). Nu ben ik net zwanger van nummer 2 en merk ik sinds 2 dagen dat ik weer geen honger heb en nergens zin in heb (alleen chocolade, haha). Niet misselijk ofzo en voel me verder prima, net als bij de 1e, maar dat afvallen zie ik niet zitten (zelfde begingewicht nu..) Zijn er meer mensen die dit hebben? Vind het zo gek!
Afvallen deed ik in het begin ook altijd een kilo of 4 a 5, maar ik had wel wat reserves gelukkig. Je kindje neemt wel van jou wat het nodig heeft. Ook ik had niet echt honger, was niet misselijk etc.
Ik heb deze zwangerschap hetzelfde. Inmiddels ben ik 19 weken en 8 kilo afgevallen, M'n gewicht lijkt nu gelijk te blijven ipv af te nemen. Verschil met jou is dat ik met overgewicht begon en het dus wel kan hebben. Heb geprobeerd om alles wat ik naar binnen kreeg gezond te laten zijn en vitaminepillen erbij geslikt. Als ik eens een dag wel kan eten schroom ik ook niet om te eten waar ik trek in heb. En dat kan ook wel eens wat ongezonder zijn.
Ja herkenbaar, bij nr 2 ook geen zin in eten! Ik was in die hele zwangerschap maar 5 kg aangekomen. Nu zwanger van nr3 en merk ook alweer dat me eetlust verdwijnt. Jammer want ik hou erg van eten
Kan je jezelf dan niet 'verplichten' om iig steeds wat te eten. Ook al heb je geen honger/trek? Ik heb continu een weeig gevoel in mijn buik. Soms kotsmisselijk erbij. Dan is t moeilijk om te eten, maar ik probeer t wel.
Ja ik dwing mezelf inderdaad om te eten, maar er staat me ook veel tegen op het moment.. maar soms vlagen waarin ik trek heb in iets en die benut ik dan maar goed
Ja herkenbaar hoor. Ik eet iig waar ik zin in heb op dat moment, soms is dat gezond, bv stukje komkommer of een appeltje en soms is t ongezond bv chips. Gelukkig overheerst hier nog het gezonde
Heb ik in het begin ook gehad, na een paar weken veranderde dit ook wel weer. Dus wie weet komt t bij jou ook terug! Zou inderdaad de momenten dat je trek hebt goed benutten en dan zoveel mogelijk gezond te eten. Fruit is meestal ook niet zo zwaar als je jezelf toch zou moeten 'dwingen' om te eten.
Ik ben al bijna 24 weken zwanger en geen trek. Vooral met avondeten moet ik echt mijn best doen om te eten. Ongezond eten gaat er wel wat beter in, maar probeer ik te vermijden. Mensen zeggen altijd, eten voor twee, maar gaat bij mij niet op tot nu toe
Had ik in het begin ook, bij 7/8 weken veranderde dat en ik heb nu om 11 uur alweer trek na al een ontbijtshake, twee rijstwafels en twee boterhammen. Hoop voor je dat het dus snel weer verdwijnt. Probeer toch iets te eten en probeer verschillende dingen uit? Misschien iets dat je normaal niet snel zal eten (yoghurt/kwark/skyr of juist brood, komkommer als tussendoortje) maar wel lust, misschien smaakt het ineens toch erg goed