Zo moe en futloos!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Lovelylonnes, 7 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Hoi allemaal,

ik ben nu 25 weken zwanger, en voel me weer zo moe en futloos!

(Op)staan en lopen doet pijn in heel mijn lijf, ik kan m'n ogen bijna niet open houden en heb nergens zin in...
    Terwijl ik vanaf de 16/17 weken toch weer zo fit en vrolijk werd...

Hebben jullie dit ook (gehad) rond deze fase?

Ik hoor het graag...

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Heb je misschien niet iets van ijzer tekort ofzo?

3. Hormoontje

Hormoontje Actief lid

25 jan 2008
    326
    0
    0
    Deventer
    Ja heb ik ook gehad, en nu weer :p
    Kan idd aan je Hb-gehalte liggen, maar denk ook dat het er gewoon bij hoort.

Je kan wel je vk bellen, en vragen of je bloed kan laten prikken, je Hb-gehalte.

4. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    En als het je hb niet is (de mijne is tussen de 7,5 en 8!) kan het ook zijn dat je schildklier aan het rommelen is. Dat heeft ook alles te maken met hormonen net als je zwangerschap.

Als ze dan toch je hb prikken, laten ze meteen de TSH, T3 en T4 prikken?

5. moedergans

moedergans Actief lid

13 apr 2007
    373
    0
    0
    mamma & catering mw.
    zuid holland
    hier het zelfde rond die weken. Heb het gevoel dat het nu weer wat beter gaat maar rond wk 24 bleef ik liever in bed.
    De v.k. adviseerde me om floradix te gaan nemen.
    Dat is goed voor je vitamines en ijzer gehalte.
    Heeft volgens mij wel iets verbeterd in mijn geval dan.

6. dame

dame Bekend lid

19 jun 2007
    587
    0
    0
    ik heb precies hetzelfde, sinds een weekje ben ik ook zo futloos.. en mijn ogen zijn zwaar.. terwijl ik voorheen altijd heel fit ben geweest

7. ukkepukje

ukkepukje Lid

27 jul 2007
    44
    0
    0
    Ik ben ook alleen maar moe, ik heb zelfs geen enkele periode gehad dat ik mij fit voelde...
    Volgens de VK komt het omdat ik erg snel gegroeid ben en omdat de kleine de hele dag wakker is. Beide dingen kosten het lichaam veel energie en helaas is er dan voor mams weinig over.

8. Quinta

Quinta Niet meer actief

Hier nog zo 1, ik ben wel wat vroeger in mijn zwangerschap maar ik kan niet wachten tot dat ik weer wat meer energie heb.
    Op advies van de Arbo arts zit ik nu al bijna een maand thuis, gewoon weg omdat ik de dagen niet aan kan en omdat ik last van duizelingen heb. Mijn bloeddruk en ijzer waren prima volgens de verloskundige dus daar kan het niet aan liggen.
    Ik verheug me zo op het moment dat ik me weer wat fitter ga voelen!

Ik ben zo bang :( dat ik me de hele zwangerschap zo lamlendig blijf voelen.

9. linda82

linda82 Lid

26 sep 2007
    28
    0
    0
    Verpleegkundige
    Ik heb met vlagen ook last van vermoeidheid, dat houdt dan wel weken aan. Mijn HB ed. is toch ook prima

10. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Nou inmiddels voel ik me weer prima, afgelopen week heb ik bloed laten prikken, volgende week heb ik weer controle dus dan hoor ik het wel.
    Als er iets niet goed was geweest hadden ze allang gebeld....

de dagen worden wel zwaar, maar over 3 weekjes ben ik toch met verlof dus....
    Ik hoop dat jullie je allemaal weer een stuk beter voelen!

X

11. wendyp

wendyp Niet meer actief

Hierzo 1 die 32 weken zwanger is.

Slaap snachts zo'n 12 uur en meestal ga ik smiddags ook nog even een uurtje liggen.

Kom net bij de vk vandaan (6 uur) en mn hb was geweldig volgens haar. Bij mij komt het door mn lage bloeddruk en daar komt ook nog eens bij, dat moeheid in dit stadium er helaas bij hoort (volgens haar) Omdat er best wel veel gebeurd in je lichaam, kleine actief enz.

12. Biscuit

Biscuit Lid

21 nov 2007
    18
    0
    0
    Breda
    Hoi allemaal,

Ik ben nu 22 weken, en heb me denk ik 2 weken fit gevoeld!
    Ik heb geen weerstand meer sinds ik zwanger ben, lijkt wel.
    Krijg dan weer griep, dan weer keelontsteking, dan rommelen mijn verstandskiezen weer, dan hoofdpijnen....en ga zo maar door.
    Het lijkt een hele klaagzang, maar ondertussen ben ik er zoet mee.
    Ik heb me al voor de 3e keer ziek moeten melden op mijn werk, en ik voel me daar erg schuldig over...... Hoe doen jullie dat?

13. Anna1978

Anna1978 Actief lid

7 okt 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb me de eerste 2o weken fit gevoeld maar de laatste paar dagen is het bal. Mijn bloeddruk is erg laag mar ik dek ook dat wel allemaal zonvitamine nodig hebben!

14. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Niet schuldig voelen. Je kunt van tevoren niet zeggen dat je zo ziek wordt. En als je het wel wist, wat dan nog? Ik vind het werk soms veel te bepalend in wat een werknemer niet mag. Er kan verbazingwekkend egoistisch gereageerd worden. Weet niet ofhet in jouw geval zo is hoor, maar was meer ter illustratie ;)

Zwangerschap is geen ziekte zeggen ze. Nou ik zeg: maar je kan je er wel ziek bij voelen. Net als dat je bij topsport een blessure op kunt lopen. En zeggen ze niet dat zwangerschap topsport is? Dan kies je toch ook niet voor een blessure ookal ken je het risico?

blijf maar lekker geblesseerd hoor ;) Ik voel me al iets beter zelf, maar heb nog wel last van vermoeidheid en ik zeg afspraken af wanneer ik te moe ben. Jammer dan. Ik geef zelf zoveel mogelijk toe aan mijn rust en andere mensen niet.

15. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Trouwens die vermoeidheid he....volgens mij komt dat ook van het nadenken over je nieuwe situatie straks en hoe het allemaal zal gaan. Eventueel zorgen maken, dingen nog moeten regelen, etc.

Toen ik mijn 1e echo heb gehad en zag dat alles goed was, was de vermoeidheid ook ineens een stuk minder.

16. dolfijntje1980

dolfijntje1980 Actief lid

23 okt 2007
    104
    0
    0
    Hier nog een. Ben nu 23 weken zwanger en zit ook volledig in de zw. Ben de hele dag door moe en het liefst slaap ik de hele dag en nacht, probleem is dat ik alleen maar korte slaapjes heb, na twee uur ben ik klaar wakker. De gyn zegt bij mij dat het komt door mijn diabetes en door het feit dat mijn kindje erg hard groeit. Volgens hem moet ik me eraan toegeven en de slaap pakken die ik kan krijgen. Hij zei er nog met een geintje bij dat ik dan dadelijk in ieder geval gewend ben aan de gebroken nachten die nog komen gaan.

Deel Deze Pagina