ZO moe, en NIET kunnen slapen! Wat is er tegen te doen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ytest, 26 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    Hier 35 weken zwanger en ik heb een goede nacht als ik 6 uur slaap haal. Vannacht van kwart over 2 tot half 5 geslapen en toen was het klaar. En wat je eraan kan doen heel weinig volgens mij haha ja bevallen en dan hopen dat de baby snel doorslaapt hahaha.

Tips zijn:

Warme melk voor het slapen
    Geen tv, telefoon etc voor het slapen
    Opletten met koffie en cola
    Massage voor het slapen (werkt het niet is het nog prettig haha)
    Wandelingetje s'avonds buiten maken

Tips kan ik geven maar of het helpt? Hier helaas niet maar wordt echt beter in ieder geval voor even ;)

2. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik slaap eindelijk iets beter, lig nu standaard tussen 21.30 en 22.00 uur in bed en val gelukkig als een blok in slaap. Helaas wel nog minimaal 1 keer per nacht wakker om te plassen. 's Ochtends heb ik erg veel moeite om mijn bed uit te komen en het feit dat ik 's nachts al misselijk word helpt bepaald niet moet ik zeggen.
    Sproten werkt wel een beetje, fysieke uitputting is beter dan alleen geestelijke uitputting. Verder (beetje genant) even (alleen) klaarkomen hielp me soms door de ergste stukjes heen, dan ben je in ieder geval even ontspannen.

3. ukkie11

ukkie11 Actief lid

18 dec 2010
    256
    0
    0
    Ik ken het het begon bij mij met enkel moe zijn en nog redelik slapen...helaas is het steeds erger geworden en slaap ik al 5 weken max. 3 uur per nacht, werken was niet meer vol te houden(zorg). Dus zit nu (tijdelijk)tot wanneer nodig 50 % in de ziektewet. Baal er ontzettend van maar moet mn energie sparen om overeind te blijven.

4. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ik mag dus nog helemaal niet klagen haha :p pffff als ik dat zo lees :$

5. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn laatste zwangerschap ook slaapproblemen. In het begin kon ik alleen met de tv aan in slaap vallen. Terwijl ik dat normaal niet kan, slapen als de tv aan staat. Later in de zwangerschap, laatste 2 maanden vooral. Continue wakker liggen, heb echt hele nachten naar t plafond liggen staren bij wijze van. Na bevalling was het acuut weg.

Nu deze zwangerschap heb ik het wakker liggen weer sinds een week of 3. Nog niet zo extreem als vorige zwangerschap. Maar maak me wel zorgen want het begint nu dus veel vroeger al.
    Ben benieuwd hoe het gaat lopen. Vooral ook omdat ik met een peuter van 2 niet zo makkelijk meer kan bijslapen. Vorige keer was mijn zoon 6 en die ging naar school.

Deel Deze Pagina