Vluchtkoffer - overal mee naar toe nemen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door marciaatje, 14 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marciaatje

marciaatje Actief lid

6 feb 2009
    145
    0
    16
    Omg. R'dam
    Hoi meiden!

Ik ben nu 31 weken zwanger en heb mijn vluchtkoffer al klaar staan. Maar nemen jullie deze overal mee naar toe? Bijvoorbeeld in de auto als je een dagje weggaat?

En hebben jullie er nog iets speciaals ingestopt (buiten de standaard checklist)?

Groetjes

2. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik lees even met je mee, ben wel benieuwd wat de rest doet.
    Ik ga dat overigens niet doen hoor.
    Ben ook niet van plan om de komende weken super ver weg te gaan (dus niet een weekendje weg te gaan of te gaan winkelen op 100 kilometer van mijn woonplaats ofzo), dus kleine moeite om even langs huis te rijden als het super snel zou gaan.

Edit:
    Ik heb er in zitten:
    - Schone kleren voor mezelf
    - T-shirt om in te bevallen
    - Crocs of slippers
    - Sokken
    - Toilettas (met o.a. make-up, zeep en tandenborstel enzo)
    - Camera (video en foto)
    - Eten (sultana, balisto, kauwgum, dextro) en wat drinken
    - Kleertjes maat 50 voor de baby
    - Kleertjes maat 56 voor de baby
    - Badcape c.q. omslagdoek voor de baby
    En dan heb ik er een briefje op liggen dat ik mijn handtas niet moet vergeten (geld en legitimatiebewijs), eventueel iets te lezen voor mijn vriend (hopelijk niet voor mezelf, hoop dat dat niet nodig gaat zijn) en een lijst met belangrijke telefoonnummers (fotograaf voor foto's geboortekaartje, kraambureau e.d.).

3. hummeltje2009

hummeltje2009 Actief lid

5 jan 2009
    362
    0
    0
    haarlem
    ik heb het in principe gewoon thuis staan, maar alleen gister toen ik een hele dag in het zuiden van het land was, heb ik het wel meegenomen. (incl VKpapieren) maar het scheelt denk ik ook dat wij 5 minuten (nog niet eens) van het ziekenhuis vandaan wonen.
    verder staat het gewoon klaar in huis. ik heb er niet echt iets speciaals extra in gestopt.

4. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Ik heb 'm sinds een week pas áltijd in de auto bij me. Maxicosi staat ook al in de auto. Daarvoor deed ik het alleen als ik verder dan een uur rijden ging.

Nou scheelt het ook wel dat ik thuis wil bevallen. Maarja, je weet het nooit. Kan geen kwaad hem bij je te hebben toch?

5. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    a.s Zaterdag ga ik misschien een paar uurtjes naar Otterloo. Zelf woon ik onder de rook van Rotterdam. Ik moet zelf er heen rijden.
    Ik heb voor mij zelf besloten om alles mee te nemen en gewoon in de kofferbak te zetten. Je weet maar nooit wat er staat te gebeuren.

Gezien wij een familie reunie daar hebben en ik eerst niet zou gaan voeld het voor me zelf prettig om iig kant en klaar te zijn als ik de weg op ga.
    mijn moeder die weet dat ik misschien wel kom ( als ik me goed genoeg voel) vond het ook wel fijn gevoel dat ik alles mee neem

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.336
    36.198
    113
    Ik ga hem niet overal mee naar toe nemen, er is altijd wel iemand die even die tas na kan brengen in geval van acute nood. Mocht ik verder weg gaan dan 100 km dan zou ik het misschien wel doen. Moet hem overigens nog in gaan pakken, dat is misschien wel handig om te gaan doen haha.

7. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier staat nog niks klaar hoor hihi. bij de eerste had ik het ook niet klaar staan en toen mijn vliezen broken met precies 40 wk toen hebben we gauw ff spullen gepakt en zijn we gaanrijden wilde ook nog makkelijk. en ahc het is 20 min rijden naar ziekenhuis dus kan manlief makkelijk nog ff op en neer als de kleine er is niet zo moeilijk dus hahaha.

8. BrasilPrincess

BrasilPrincess Bekend lid

24 mrt 2008
    593
    0
    0
    Ok zie dat ik ook maar is moet beginnen voor de kleine heb ik alles al maar voor mezelf niks.Vraagje kraamverband moet zelf meenemen of krijg je in ziekenhuis?
    Ga ik dat vandaag maar even regelen ;) kleine meid komt nu al op 1.En meiden maxicosi niet vergeten he in veel ziekenhuizen krijg je je kind anders niet mee.

liefs

9. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hier staat ook nog niets klaar.. (terwijl het al had gemoeten ivm tweelingzwangerschap) en ik neem ook nooit iets mee eigenlijk.

Ik heb ook altijd het -naieve?- idee dat als ik het gevoel heb dat ik zonder problemen nog ver van huis ga, ik dus voorlopig nog niet ga bevallen...

Oh ja, doe in je tas ook wat te eten voor je partner. En ik neem voor mezelf dextro energy mee. Zowel tijdens als vlak na de bevalling kan dat fijn zijn.
    En je zwangerschapskaart en verzekeringspasje uiteraard!

10. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Dat is in grote hoeveelheden in het ziekenhuis aanwezig! :)
    Luiers voor de baby ook trouwens.

11. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    Die van mij staat ook nog niet helemaal klaar. Heb wel al een geboortepakje gekocht voor me kleintje. En moet voor mezelf ff een nieuw huispak en nieuwe pyama kopen, voor tijdens en na de bevalling. Heb alleen wel al een tas klaar staan met me ziekenhuis ponskaartje en verekeringskaartje. Ga denk k vandaag even kijken voor een huispak. en de rest van de spullen.

12. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik heb mijn vluchtkoffer pas na 38 weken meegenomen als we ergens heen gingen. En dan ook alleen als we meer dan een uur rijden weg gingen.

Buiten de standaard dingen had ik mee:

* dextro (niets van gegeten, haha) en extran
    * friends dvd box
    * warme sokken (niet aangehad)
    * kleertjes in heel veel verschillende maten/soorten. Had geen idee wat ik haar aan moest doen :p
    * shampoo/tandenborstel/tandpasta. Was ik heel blij mee! Voelde me een stuk beter
    * schone pyjama!

13. Brit1980

Brit1980 Actief lid

20 aug 2008
    240
    0
    0
    bij mijn man en kindjes
    Wij nemen hem overal mee naartoe de babytas is al klaar en staat in de auto,mannetje heeft zoiets van kunnen we het nooit vergeten ;) de mijne moet ik nog klaar maken en in de auto zetten mamma heefte tijd zat :D

14. Erikaatje

Erikaatje Actief lid

20 sep 2008
    425
    0
    0
    Ik nam "de" tas mee toen ik met 35 weken zwangerschap nog een weekendje weg ging (300 km van huis). Het idee dat ik die tas bij had gaf me een rustig gevoel! Verder staat ie met ondertussen een laagje stof gewoon in de babykamer!!

15. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Die van mij staat al een paar weekjes klaar, maar elke keer komt er weer wat bij of gaat er weer wat uit (kleren die ik toch nog even aan wil doen). Ik neem hem eigenlijk nooit mee als ik wegga. Aangezien ik vandaag ben uitgeteld zou dat geen slecht idee zijn.

16. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    ik heb de koffer nog niet klaar om mee te nemen
    de kleren liggen wel al klaar in het wiegje in de woonkamer
    nu nog inpakken hahaha

17. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    meiden die niet getrouwd zijn, neem je akte van erkenning ook mee, die moet je mee hebben als je vriend aangifte gaat doen!soms beval je in een andere gemeente en dan heb je hem zeker nodig!

vergeet oplader mob. telefoon niet en oplader video/camera!

18. KleinWondertje

KleinWondertje Niet meer actief

Oplader mobiel, das een goeie. We hebben wel 2 telefoons, maar zal je net zien ;)

Ik had ergens ook de tip gelezen van iemand die een leeg flesje mee had genomen voor spoelen met lauw water. In het ziekenhuis schijn je een bekertje ervoor te krijgen en een flesje was volgens haar handiger met richten zegmaar. Vond dit wel een goede tip, je weet tenslotte nooit of je een paar dagen extra moet blijven.

Ik moet nog even van die kleine shampoo flesjes halen en dan in een tas doen. Heb nu alles in een wasmand liggen. Neem de tas trouwens niet overal mee naar toe straks. M'n ouders heb ik huissleutels gegeven en desnoods kunnen die de tas brengen. Als ik ver weg ga neem ik wel de envelop van de VK mee.

Even een vraagje aan de 'ervaren/reeds bevallen moeders' welke maat kleertjes hadden jullie bij je? Zag 50 en 56 voorbij komen, begreep dat 2 maten natuurlijk zoiezo handig is. Nu had ik ook 50 en 56 alleen hoor ik dat 50 wel heel klein is?? Moet ik alsnog 62 meenemen?

19. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    maat 62 is echt niet nodig, die passen ze echt nog niet, ook de grote kindjes niet.

20. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Maat 62 is echt heel groot, de kans dat je bevalt van een kind groter dan 56 cm is nihil
    Ik heb mijn vluchtkoffer nog niet ingepakt, het kind gaat er echt niet in 1 keer uitfloepen

Deel Deze Pagina