Ben je al bevallen? ( 6 x per dag die vraag..grrrr)

Discussion in 'Zwangerschap' started by Kit83, Jun 14, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kit83

Kit83 Nieuw lid

Feb 20, 2017
    4
    0
    1
    NULL
    NULL
    hoi dames, ik ben morgen precies uitgerekend maar de kleine spruit blijft lekker zitten . Hij heeft er nog geen zin in en dat is prima. Hij komt wanneer hij komt. ( begrijp me niet verkeerd ik ben het meer dan zat, ik heb vreselijk bi en slaap sinds februari heel slecht)
    Maar de aanhoudende apjes en telefoontjes van mensen of ik al bevallen ben, of ik lig te puffen en dergelijke , helpen niet om geduldig en mentaal stabiel te blijven.
    Ik laat het heus wel weten als ie er is hoor . Ik sla niemand over. Maar ik ga niet een enorme groeps Ap aan maken zodra de eerste wee is begonnen.
    Ik weet het, ze bedoelen het goed, en hebben gewoon interesse , maar hoe blijf ik hierop vriendelijk antwoorden? Antwoorden jullie nog op elke persoon met een zelfde vraag of negeer je ze op een gegeven moment maar. Of zal ik ronduit zeggen dat ik de vraag zat ben en dat ze het wel horen. Wat al niet echt aardig klinkt , maar wat ik stiekem wel wil doen:)

2. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

Oct 12, 2015
    3,438
    1,423
    113
    Female
    Reageer zoals je wilt. Zet er eventueel bij dat je last hebt van de warmte en hormonen. Als jij ze gewoon duidelijk vertelt dat je die flauwekul beu bent houden ze wel op. Ik zou dat ook niet vriendelijk meer beantwoorden.

3. NSpreeuw

NSpreeuw Actief lid

Apr 26, 2017
    112
    15
    18
    Female
    Ik denk dat je met een leuke kwinkslag best kan aangeven dat je het constante vragen zat bent en het wel laat weten als de kleine er is.
    Stuur heel flauw een foto van je buik, met de tekst ' wat denk je zelf ;)' Je hoort het wel als hij/zij er is. Zoiets.

Kit83 likes this.
  4. leutjj

leutjj Niet meer actief

Zou zelf bijna geneigd zijn om dan te zeggen dat ik al bevallen ben.
    Anders gewoon zeggen dat je het tzt laat weten, of gewoon niet meer daar op reageren.

Kit83 likes this.
  5. gemini020

gemini020 Actief lid

Sep 28, 2014
    444
    57
    28
    Je kan toch gewoon aardig zeggen dat je het laat weten als je bent bevallen?

6. Kit83

Kit83 Nieuw lid

Feb 20, 2017
    4
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ja kan ik ook wel, maar ik ben redelijk hormonaal gestuurd momenteel en moet echt af en toe even beter nadenken voor ik iets zeg .. Zullen vast meer vrouwen hebben :)
    Ik heb net een vriendin gezegd dat ik de vraag beu ben en dat ik het wel laat horen. Die snapte het en kan de reactie begrijpen maar niet iedereen in de omgeving reageerd even begripvol.

Ik ga die foto tip van m'n buik denk ik toe passen, zullen ze vast beter handelen :thumup:

7. birds86

birds86 VIP lid

May 13, 2013
    5,305
    2,002
    113
    Female
    Wat fijn dat je aan me denkt! Ik ben nog niet bevallen en zodra ik dat wel ben dan hoor je dat vanzelf. Ik krijg deze vraag heel vaak van veel mensen en voor mij is het vervelend om deze vraag elke dag te beantwoorden. Geloof me, ik had hem/haar liever gisteren geboren dan morgen ;) liefs, je naam

Zoiets? Dit is dan geschreven zonder hormonsters hahaha
    Ik denk dat als ik op t einde liep en die vraag elke dag kreeg dat ik dan zou zeggen....jaaaa joh al drie dagen geleden geboren en jij hebt niks gehoord want mensen die vragen worden overgeslagen (grapje dan he, doe ik ook niet hahahaha)

8. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    Ik had altijd iets in mijn whatsappprofielfoto staan.
    Iets als dit:

IMG_3528.PNG

IMG_3529.JPG

9. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

Jul 5, 2016
    4,696
    4,304
    113
    noord holland
    Het is denk ik ook lastig voor mensen wat je verwacht van ze. Uit angst dat ze je storen tijdens je bevalling maar dagen niets laten horen vinden de meesten ook niet zo leuk voor je. Over koetjes en kalfjes praten en daarbij niet benoemen dat ze weten dat je elk moment kunt bevallen klinkt ook niet geïnteresseerd. Dus ja wat moeten mensen dan, denk ik altijd maar?
    Ik zou dus gewoon antwoord geven dat ze het wel horen als het zover is en gewoon blij zijn dat mensen iets van zich laten horen. Vanuit beide kanten is het vaak lastig ;)

chantalvl and Do1981 like this.
  10. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Oh vreselijk
    Tuurlijk kan je aardig beantwoorden, zeker als het niet dagelijks gevraagd wordt.

Maar als ze het elke dag vragen , zou ik er ook klaar mee zijn :D

Zeggen dat je het vanzelf wel laat weten en als ze dan nog elke keer vragen , zou ik niet meer reageren
    Blauwe vinkjes uitzetten, zien ze ook niet of je het gelezen hebt
    En je tijdlijn op FB dichtgooien

11. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,426
    920
    113
    Haaglanden
  12. gemini020

gemini020 Actief lid

Sep 28, 2014
    444
    57
    28
    Inderdaad 1x een goeie tekst bedenken, eventueel met hulp van iemand zonder hormonen, dan kan je daarna gewoon elke keer copy pasten, je hoeft niet elke keer een nieuwe reactie te bedenken. Ik vind die van birds86 een goeie suggestie.

nizzie86 and birds86 like this.
  13. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

Jul 13, 2015
    2,278
    2,523
    113
    Female
    Ik zou ook wel aardig antwoorden zoiets als Bird heeft geschreven. Ik heb ook wel eens zitten twijfelen toen een vriendin hoogzwanger was: moet ik mn vriendin nou appen of niet?? Niets laten horen vond ik ongeïnteresseerd overkomen, dus heb er voor gekozen het wel te doen. Het is gewoon een stukje interesse tonen van de meeste mensen en op die manier laten weten dat ze aan je denken. Lief toch?! :) is dan ook wel zo eerlijk als ze een lief/aardig antwoord terug krijgen ;)

Of zo een plaatje als whats app foto. Dan zullen mensen denk eerder vragen hoe het nu met jou gaat ipv of de baby geboren is.

14. Babyluvv

Babyluvv Fanatiek lid

Aug 28, 2016
    1,269
    133
    63
    Female
    Het is inderdaad een vervelende vraag! En vooral meerdere malen per dag aan te moeten horen. Ik zou deze mensen die steeds bellen en appen duidelijk vertellen, dat ik wel informatie aan hun geef als het gebeurd is en dat ze niet om informatie moeten komen vragen, want het is vervelend.. En ze duidelijk vragen hiermee op te houden. Geen bericht van jou kant is geen nieuws van jou kant toch! ;)

Zelf ben ik nu 36+4 en geloof het of niet, maar ik krijg deze vraag al sinds ik 34 weken ben! (Terwijl ze duidelijk weten wat mijn uitgerekende datum is..) ik heb ze ook duidelijk vertelt, op te houden met deze vraag. En geen bericht is, is geen nieuws! ;)

15. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

Jul 6, 2015
    1,714
    468
    83
    Female
    Hier bijna 35 weken en ik krijg net als @Babyluvv ook de vraag: voel je al iets?
    Had voor mezelf besloten niet te reageren op de vraag of ik al bevallen ben, maar vind de profielfoto ook wel een goed idee.
    Ik heb zo iets van jullie horen het wel als de kleine er is..

16. SuusRH

SuusRH Actief lid

Feb 14, 2015
    113
    0
    16
    Ooh dit vond ik ook vreselijk, bij mijn zoontje liep ik 2 weken over tijd en begonnen ze al met 36 weken ofzo. Ben heel lang aardig gebleven maar de laatste 2 weken zei ik dat hij al geboren was 3 dagen geleden:roflmao: hier hielp het niks dat ik een foto op WhatsApp had helaas. Nadat ik dat gezegd had kreeg ik ook van veel mensen terug ja maar het is intresse en weet niet wat ik anders moet vragen, terug. Daarop zei ik dat ik het dan leuker vind als ze vroegen hoe het met me ging, dat ging goed :thumup:

17. mama0103

mama0103 Bekend lid

Mar 15, 2016
    507
    39
    28
    Female
    Heel herkenbaar, ik heb het nu ook. En dan ook nog alle tips om het opgang te brengen die ik al 10x gehoord heb. Ik probeer te onthouden dat ze het goed bedoelen en reageer zelf vriendelijk maar ik snap volledig dat je het gehad hebt met die vraag..

18. Humava

Humava Niet meer actief

View attachment 535094

Misschien deze doorsturen naar iedereen die via de app vraagt naar je bevalling of als profielfoto gebruiken op fb;)

19. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

Jan 25, 2017
    4,172
    5,147
    113
    En @Kit83, ben je al bevallen?

;)

vlndr, Nescio, Biny and 2 others like this.
  20. LiefenLeed

LiefenLeed Fanatiek lid

May 4, 2017
    1,275
    1,030
    113
    Ik snap dat het vervelend kan zijn...maar anderzijds: hoe zou je je voelen als niemand er mee bezig was? Misschien helpt het om die vraag in je achterhoofd te houden :)

Share This Page