Activiteiten en speelgoed dreumes 15 maand

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door rijo, 26 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Mijn zoontje van 1 (15 maand) is een heerlijk mannetje. Hij begint een eigen willetje te ontwikkelen, is af en toe ondeugend, ontzettend beweeglijk en heeft absoluut geen zitvlees :D Ik vind het op deze leeftijd lastig om te bedenken wat we samen kunnen doen. Samen een boekje lezen lukt niet, na 2 bladzijdes heeft hij het wel wel gezien. Liedjes zingen vindt hij niet interessant, tekenen oid wil hij ook niet. Samen spelen wil hij heel af en toe, hij speelt het liefst zelf. Pakkertje spelen vindt hij leuk. We gaan dagelijks wandelen of fietsen en we gaan regelmatig dieren kijken. Ook wat speelgoed betreft vind ik het moeilijk, het lijkt wel of hij in een soort tussenfase zit? Heel veel speelgoed heb ik opgeruimd omdat hij er niet meer naar omkeek, maar duplo bv vindt hij (nog?) niet interessant. Zijn vormenstoof, stapeltoren en vtech toet toet en zoef zoef figuurtjes zijn nu favoriet. Toch lijkt het soms net alsof hij zich verveelt, ondanks een gevarieerd speelgoed aanbod wat regelmatig wordt 'ververst' (met speelgoed van boven, omdat er anders teveel ligt). Herkenbaar? Tips?

2. Michelle123

Michelle123 Actief lid

31 mei 2014
    156
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook. Kan soms weken zoet zijn met zijn duplo. Dan ineens is het over en wil hij alleen nog maar met een kopje en een lepeltje spelen. Gewoon lekker laten gaan?
    Ik heb nu weer wat nieuws op marktplaats gekocht, kijken of hij dat leuk vind.

3. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Mijn dochter kon zich heerlijk vermaken met pompoms en een lege wasmiddelfles (brede hals). Ze schudde ze eruit en deed ze er weer in. Legde ze op een rij en ruimde ze weer op.... groot vermaak: Google Afbeeldingen resultaat voor https://www.aduis.nl/Pics/ART_NR/L/320030.jpg

Kijk eens op pinterest en zoek op toddler busy bags. Daar vind je allerlei simpele, goedkope maar vooral ook doeltreffende activiteiten.

4. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Met dit lekkere weer ga ik vaak samen met mijn zoon de tuin in. We hebben een zandbak en dat vind ie schitterend. En als ie dat zat is scharrelt ie lekker door de tuin. Kijken bij het konijntje, friemelen met takjes en blaadjes etc etc
    We kunnen zo met gemak een uur vullen!

Deel Deze Pagina