Zo moe ... Even er Door heen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door xprincessx, 23 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik kan daar echt niet bij, dat er zo'n artsen bestaan. Je kindje spuugt niet, dus het is verborgen reflux. Dat betekent dat de voeding omhoog komt, pijn doet, en dan weer naar beneden gaat en pijn doet. Op een bepaald moment wordt die voeding toch verteerd en opgenomen door het lichaam. Dus komen er voedingsstoffen in het lichaam, en kan dat lichaam groeien. Dat is toch niet zo moEilijk om te begrijpen, zelfs zonder medische opleiding.

2. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zo dacht ik er zelf ook over ! Gisteren overdag was het ook weer niet te doen en nu de ochtend weer hetzelfde. Gewoon niet in bed te krijgen en je kunt merken dat we nu ook in een cirkel komen want door dat hij pijn heeft kan hij niet slapen en daar door raakt ie weer oververmoeid.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hiermee bedoel ik overigens niet dat het sowieso reflux is, voor alle duidelijkheid. Maar gewoon dat het idee dat het niet kan omdat je baby groeit, absurd is.

4. MamavC

MamavC Niet meer actief

Dat een baby alleen reflux kan hebben als hij of zij niet goed groeit is inderdaad niet waar. Onze dochter groeit ook prima. Toch snap ik wel een deel van het verhaal van dit soort artsen. Een heleboel babys hebben reflux en 9 van de 10x houd een baby daar totaal niks aan over. Ook wordt het meestal minder tussen de 4-6 maanden. Medicatie willen ze niet zomaar voorschrijven aan zulke kleintjes en dus heb je grote kans dat je weer naar huis wordt gestuurd. Voor ons is pure Jbpm en "leefregels" genoeg om het onder controle te houden maar dat verschilt per kindje.

Ik geloof echt in het moedergevoel dus als je denkt dat er wat mis is, blijf erachter aan gaan. Andere huisarts, ziekenhuis in een andere stad..
    Ik was ook gesloopt door het gehuil, en verdrietig dat ik wist dat er iets aan de hand was met mn meisje maar niet wat.. Dat de kinderarts toen vaststelde dat ze reflux had was voor mij al een opluchting! Dan voel je je gehoord en begrepen

5. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Onze dochter groeide helemaal niet en nog werd gezegd dat ze een prima gewicht had (ja logisch met 8 pond geboortegewicht). Absurde onzin. Bij ons duurde het ook heel erg lang voor ze me geloofden en eigenlijk pas toen ik haar naar de eerste hulp bracht omdat ik het niet meer wist na tig bezoekjes ka zonder resultaat. Tien kon ze ineens WEL meds krijgen. Walgelijk. Het punt is dus.. het kan blijkbaar wel als je maar hard genieg zeurt.. op je strepen gaan staan. Anders vraag je een proef met 1mnd nexium. En een second opinion in een kinderziekenhuis.

Deel Deze Pagina