hey hey, Ik ben nu 20 weken zwanger. Als ik overal lees en luister zou ik nu moeten overstromen van de energie helaas, ben nog steeds kapot moe. Als ik de trap opgelopen ben, dan ben ik k.o. heb dan letterlijk 't gevoel dat mijn benen onder me uit klappen in de 1e weken nergens last van behalve moeheid dan , maar nu komt ook zo regelmatig de misselijkheid erbij pfff. ook hele rare vlekken die ik zie, mijn linkeroog vertekend een uitlopend beeld soms, gek wordt ik er van. Nah sinds gister ook vreselijke hartkloppingen, bijna heel de dag door. Ook als ik plat lig dus ook. uiteraard heb ik de VK gebeld, maar die zei "'t hoort er allemaal bij" ze dacht niet dat mijn ijzergehalte zo erg gedaald zou zijn. Begin juni had ik 8.6. Ik werk 16 uur in de week op kantoor, heb net 3 weken vakantie achter de rug, en zie er als een berg tegenop om morgen weer te moeten beginnen. voor de vakantie voelde ik me nog ellendiger. Het is wel iets beter geworden nu qua moeiheid met vooral niks doen. maarja heb hier ook nog een dreumesje van dik n jaar rondrennen. die slaapt smiddags nog rustig 3 uur, nouja mama dus ook. Dat ging in de vakantie prima, maar morgen moet ik weer werken. Ik slik materna vitamines. Zijn er nog dames die wellicht tips hebben voor een zwaar vermoeide mama die op dit moment nog niet echt kan genieten van 't gespartel in haar buik
ik lees even mee want zit met hetzelfde probleem..ben ook zoooooo ontzettend moe!!! en heb ook een klein mensje rondlopen die heel veel aandacht vraagt en helaas geen 3 uur maar 1-1,5 uur slaapt s middags. Heb alleen gelukkig geen last van vertekende beelden. Sterkte!!! Groetjes
hier ook al zo moe.. als ik trap op loop, moet ik op bed bijkomen.. ik heb helaas de gouden tip niet..
de hele dag hartkloppingen vind ik toch iets wat je in de gaten moet houden. controleer ( of laat een ander) een paar keer je pols tellen, in rust en na een eenvoudige activiteit. in rust bijv. boven de 100 na een paar keer meten dan zou ik echt opnieuw aan de bel trekken
Ik ben ook bijna 20 weken en ben sinds week 18 ook héél erg moe. Het is duidelijk even een stap terug doen, al lijkt me dat voor jullie met al een krummel die rond loopt best lastig ja.
Ik ben nu 31 weken en ik ben ook zo moe, nu wel al minder dan eerst dat wel. Mijn ijzergehalte was wel veel te laag.. Je ijzer kan in een paar weken tijd drastisch veranderen. Als het in juni goed was kan het nu eind augustus heel anders zijn... Raar dat ze het niet even prikken, het is een kleine moeite om iets uit te sluiten toch? Eet anders abrikozen en appelstroop, kijken of je je dan na een tijdje beter gaat voelen, zit veel ijzer in.
Hier zit ik ook alleen maar te lachen om de omschrijvingen als "In het 2e trimester voel je je goed, je hebt weer energie" Ik slaap elke dag uit en moet dan vaak 's middags ook even gaan liggen. Dat komt in mijn geval grotendeels door de bekkenpijn en de slijmbeursontsteking, maar hier dus nog iemand die echt geen energie voor 10 heeft! Hou je hartkloppingen wel even in de gaten, in zekere zin hoort het erbij, maar zo bekaf als jij omschrijft lijkt me niet kloppen. Dit zou ik ook proberen vol te houden bij de vlsk; nee, zo moe lijkt me niet te kloppen ik wil graag een HB controle!
Hartkloppigen kunnen duiden op een te snelle schildklier. Onbehandeld is dat slecht voor de baby. Even naar de huisarts voor om bloed te prikekn op FT4 en TSH zou ik zeggen.
nou ben ik weer. Vorige week 20 weken echo gehad, ons kleine meisje !! doet 't goed. Is heel beweeglijk. Dus dat is weer een zorg minder. Verder heeft VK mijn ijzergehalte nogmaals geprikt. Dit was 7.9. Dus daar kan 't niet aan liggen. Ook mijn bloeddruk was goed. Deze was 118/75. Rond deze koers zit ik eigenlijk al mijn hele zwangerschap. Ik moest het nog 2 weekjes aankijken en anders afspraak maken bij HA, dan gaan ze suiker testen en schildklier nakijken. Ook moest ik dan mijn urine laten testen op blaasontsteking. Dat kon 't ook nog zijn. En als dat alles niks oplevert, heb ik gewoon vette pech en komt mijn energie pas terug na de bevalling...ofzo...
ik ben nu bijna 21 weken en ook nog steeds ontzettend moe. Ben deze week nog op controle geweest bij de vk. Moet nu mn hb even laten controleren. Kijken of de moeheid daar vandaan komt. Mijn bloeddruk is ook wel steeds laag. Nu 100/55. Keer ervoor nog lager.
Ik ben nu 23 weken zwanger en nog steeds heel moe. Bruisen van de energie in het tweede trimester....uhm, nee dus! Ik werk nu halve dagen (na de eerste drie maanden ziek thuis te hebben gezeten) en als ik thuiskom na werk, plof ik uitgeput op de bank!
hier ook totaal geen energy, sta de hele dag op mijn benen ,en dan savonds val ik als een blok in de zetel. hopelijk gaat het beter gaan maar ik vrees er sterk voor
Sinds ik Floradix gebruik, heb ik het idee dat ik wel wat meer energie heb (maar blijf ook moe hoor). Misschien kan je met je verloskundige bespeken of dat iets voor je is? Succes.