Zo moe.. Hoeveel slapen jullie?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Suusjeuh, Oct 13, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik ben met vlagen zo ontzettend moe!! Ik ben nu trouwens 34 weken zwanger. Ik slaap best onrustig omdat ik 's nachts een aantal keer moet plassen en ook omdat ik flink last van mn bekken heb dus soms lig ik gewoon niet lekker, en omdraaien gaat echt niet meer zo soepel haha... Gisteren zijn we om 24.00 naar bed gegaan, en vanmorgen werd ik om 9 uur wakker. Ik ben er om half 10 uitgegaan maar ik ben nu alweer/nogsteeds zo ontzettend moe! Heb enkel een wasje opgehangen en gestreken en wil nu 't liefste weer terug kruipen. Gisteren ook een paar uur geslapen overdag en was daarna nogsteeds ongekend moe.

Hoeveel slapen jullie ( Bij een eerste kindje ) , tot je uitgerust bent, of zet je echt bewust je wekker om er om een bepaalde tijd uit te komen? Sommige ochtenden word ik ook pas om 11 of 12 uur wakker haha...

2. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ik ben dan nog wel niet zo lang zwanger als jou maar ik merk ook dat ik veel meer slaap nodig heb. Ik slaap nu gemiddeld zo'n twee uur langer per nacht en dan moet ik mij er eigenlijk nog wel toe zetten om uit bed te gaan. Maar hier ook last van bekken, plassen en slecht slapen, dus wellicht dat het daar toch mee te maken heeft.

3. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

May 28, 2010
    1,059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Ik ben evenver, en precies zo!
    Door de gebroken nachten (onrustig, 5x plassen, niet makkelijk meer draaien) merk ik dat ik overdag ook minder energie heb.

Ik slaap snachts zo'n 10 tot 11 uur (bijv van 24:00 tot 11:00) en hiernaast doe ik elke dag een middagslaapje van 2 uur ( vaak van 15:00 tot 17:00 )

ik ben nu ook nog niet lang wakker, maar al bek-af van het ontbijt maken en daarna wat dingen in de babykamer opgeruimd.
    Lig dus nu voor pampes op de bank, en echt heeel moe!!
    (ik heb ook een hele lage bloeddruk trouwens, misschien dat dat ook scheelt? )

4. Biccy

Biccy Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    2,056
    14
    38
    Ierland
    Ik ben ook nog niet zo ver als jij, maar ik slaap heel veel. Er was me verteld dat het in het tweede trimester over zou gaan en de energie terug zou komen, nou hier nog niet hoor :)

Ik heb wel een voordeel dat ik hele dagen thuis ben, dus ik ga ook gewoon rustig overdag even terug naar bed als ik wil. Ik slaap wanneer mijn lijf aangeeft echt te moe te zijn en ik geef er aan toe. Straks kan het niet meer tenslotte :)

5. pcomiep

pcomiep Actief lid

Mar 22, 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel normaal hoor, heb het ook, kan uuuuuuuuuuuuuuuren slapen :D. Als je al lekker verlof hebt, zou ik er ook gewoon aan toegeven. Voor mijn verlof heb ik een tijd halve dagen gewerkt en merkte dat ik zeker in het begin die middagen ook echt sliep. Leek wel inhalen. Na verloop van tijd ging het beter en werd het minder. Eerste tijd van mijn verlof had ik er ook niet zo'n last van omdat alles in de laagste versnelling ging. Nu is het weer erger, zou wel winterslaap willen houden. Slim die beren, in winterslaap en dan baby's krijgen 8). Je moet gewoon maar zo denken, alle slaap die je nu nog krijgt is meegenomen. Straks kan het prima zijn dat die kleine je nachten lang wakker houd en dan ben je blij dat je uitgerust was voor die tijd. Slaap lekker ;)

6. sietske

sietske Bekend lid

May 26, 2006
    552
    1
    0
    gelukkig ik ben dus niet de enige...
    Vandaag sprak ik een collega en het kwam er op neer dat zwangeren zich gewoon aanstellen met de moeheid en dat ze zich er gewoon overheen moeten zetten :(

Maar ik ben dus ook onwijs moe. Ik slaap van 8.30 tot 6.00 uur.

7. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Hier ook zo vreselijk moe, slaap van 23.00 tot 12.00, en s'middags nog 2 uur, en soms wel meer..
    S'nachts slaap ik minder vast doordat ik niet lekker lig, steeds draaien, plassen, dorst, bekkenpijn. Maar als mijn man naar het werk is, slaap ik stukken beter(haha erg he) Maar ik voel me soms zo lui dat ik gewoon zoveel slaap. Veel mensen snappen ook echt niet dat ik zoveel kan slapen..

8. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

Apr 14, 2006
    1,202
    0
    0
    Hier ook hetzelfde verhaal.
    Snachts gebroken slapen door veel plassen en niet lekker kunnen liggen en over dag niet vooruit te branden en slaap dan meestal nog ff op de bank.

vraag me af wanneer komt die nesteldrang het is nodig:D

9. Brett

Brett Bekend lid

Jul 2, 2009
    896
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste sliep ik ook erg veel, maar deze zwangerschap barst ik echt van de energie, ik slaap van 23 uur tot 8.00 en heel af en toe slaap ik met onze dochter 's middags mee, maar liever doe ik dan even iets voor mezelf, opruimen, lezen, tv kijken of internetten. Maar bij de eerste kon ik ook de hele dag slapen, je hebt geen kindje rondlopen, nu heb ik toch meer een vast dagritme dan toen.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Ooh wat fijn dat ik niet de enigste ben! Ik heb inderdaad al verlof maar zit ook al een week of wat ziek thuis ivm de bekkenklachten, was niet meer te doen met mn werk. Zo enorm moe... Kan er wel om janken soms... Vandaag helaas niet de mogelijkheid om heel de middag in bed te liggen, heb vanavond ook nog yoga maar morgen vind ik het een goed plan om een winterslaap te houden... Kan me opzich wel tot kleine klusjes zetten, net nog even de koelkast schoongemaakt ( Mensen wat was die vies! ) en de rest stel ik maar weer lekker uit :D

Ik kijk er ook echt naar uit om straks met de kleine lekker een paar dagen met zn 3en in de slaapkamer te bivakeren! Van mij mag ze al wel komen zeg maar... Ohja, mn HB is trouwens heel netjes ( hoog! ) 8,1 en mn bloeddruk is wel wat lager maar niet vervelend laag, dus lichamelijk is 't niet, maar wel echt gewoon 100% uitgeput... Kindjes maken is toch wel vermoeiend he? Gisteren zei ik om 23.00 uur - toen mn man een film op ging zetten! - ik ga echt naar bed hoor! Vroeg hij of ik ziek was? Haha ik zei al, nee niet ziek, maar zo ontzettend moe...

11. naad24

naad24 Bekend lid

Sep 22, 2008
    771
    0
    0
    Ik heb er sinds een week last van alleen ik ben minder ver.
    Ik heb vannacht geslapen van 01.00-10.00 en ik zou nu wel weer een tukkie kunnen doen:(.

Nou heb ik ook gebroken nachten door een pijn die ik heb van m'n rug/zij en overdag heb ik dat niet zo, dus het tukkie overdag doe ik wel.

12. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    Ik ben ook moe...maar slaap pas laat in, meestal tussen 00:00 / 00:30 uur. (ik kan de slaap niet eerder vatten) en dan moet ik 's nachts meestal ook nog wel minimaal een keer naar de wc.
    Ik moet nu nog werken, dus moet er 's morgens vaak op tijd uit...en vooral tijdens vergaderingen heb ik het idee dat ik bijna niets meer mee krijg...kan zo met m'n hoofd op tafel liggen slapen. :) Gelukkig heb ik bijna verlof.. dus dan ga ik echt heerlijk uitslapen, als dat lukt. Maar of de moeheid daarmee verdwijnt?? Soms wordt je juist nog vermoeider daardoor... we zien wel. Ik denk wel een normaal verschijnsel rond deze periode...meestal aan het begin en aan het eind van de zwangerschap.

13. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Slapen?? wat is dat....
    Heb afgelopen 2 nachten geen oog dicht gedaan tot ergenis van manlief die het draaien van me zat was haha
    Slapen deed ik vanaf week 32 zeer beroerd.. heel veel wakker, veel harde buiken, veel draaien pfff....
    Vaak als hij gaat werken om 7 uur dan slaap ik nog 2 a 3 uurtjes en daarna kan ik gewoon niet meer liggen..
    het breekt me wel, ook het vele plassen en de spanning van 'voel ik iets? is het een wee?? verlies ik mn vruchtwater' pfffff das niet goed voor je nachtrust hahahaha

14. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    4,417
    0
    0
    Ik ben jaloers op jullie! Ik ben ook zoooo moe maar ik word telkens wakker doordat ik moet plassen en heel erg last van maagzuur..Ik ga meestal rond 23.00 slapen, word dan om 2 uur wakker en dan blijf ik helaas wakker tot ca. 5/6 uur..daarna om half 8 wakker...

Hoe verder ik zwanger ben hoe moeier ik word!
    Maar tis voor een goed doel...:p

Maar voor mij mag het nu wel sneller gaan, ben vooral dat maagzuur en krampen zo zat!

15. siepie

siepie Fanatiek lid

Apr 28, 2010
    3,424
    3
    38
    Hier nog 1 die zoooo moe is!
    En dan ben ik ook nog niet zo ver...
    Heb van de week van 22.30 tot 11.00 geslapen en toen smiddags nog van 15.00 tot 16.30...
    Maar het is ook wel lekker hoor om zo te slapen!
    En dan word ik niet eens iedere nacht wakker om te plassen o.i.d.!

16. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    4,417
    0
    0
    Oh, en nog een vraagje; hebben jullie het ook zo warm s'nachts? Ik slaap op mijn zij (anders kan ik ook echt niet liggen) en benen natuurlijk op elkaar. Ik heb het gevoel dat ze zoo heet worden! :$ Dus daardoor ook erg onrustig....

17. Liz

Liz Fanatiek lid

Jul 9, 2010
    1,873
    0
    36
    ben ook nog niet zo ver als de meeste hier maar slaap al slecht vanaf het begin..sowieso al standaard 3 keer wakker s nachts om te plassen...en altijd rond een uur of 3 dan krijg ik last van m'n rug en bekken, dan veel draaien en dan lig ik gewoon niet meer lekker...ik ga wel altijd vroeg naar bed rond uur of 22 en soms zelfs uur of 21, en val wel snel in slaap.. maar ben ook erg vroeg wakker 6uur! s middags wil ik weleens een tukkie doen van een uurtje..

18. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Ik heb rond week 28 ook een paar weken gehad dat ik 's nachts uren wakker lag, gewoon niet kon slapen maar zo moe was dat mn ogen ervan brandde. Gelukkig is dat nu even over... Ik heb 't ook snel warm ja, slaap met lange mouwen aan omdat ik anders, als ik onder de dekens vandaan lig, helemaal ijskoud aanvoel, maar ik wurm me standaard onder de dekens vandaan...

19. Puck

Puck Actief lid

Jun 23, 2010
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal, ik ben nog maar krap 9 wkn zwanger en ben extreem moe! Kan nie lang genoeg slapen. MOet mezelf uit bed slepen en ga 's middags nog paar uur slapen en dan vallen mijn ogen om een uurtje of acht alweer dicht. Ga me er helemaal beroerd van voelen. SLik al vitamienes, maar dat helpt niks. Ik weet niet meer wat ik moet doen..
    Is er iemand die dat in het begin ook had of heeft iemand tips?

20. s1986

s1986 Niet meer actief

Slaap hier ook slecht. Maagzuur, 3 keer plassen en dan mn bekken nog. Ik (slaap) gemiddeld minstens 10 uur per nacht. Overdag doe ik het niet hoor tenzijhet echt niet anders kan.

Share This Page