hey dames.. mijn kindje zit in een stuit, en gister ging de verloskundige haar proberen te draaien.. had het niet eens door, ik dacht dat ze aan het voelen was enzo.. tot het pijn begon te doen, zei ze het draaien lukt niet zo.. (is toch niet eens haar taak dat ze mijn baby zomaar mag draaien) maar goed.. nu sinds zij er aan heeft zitten draaien, heb ik vaak buikpijn, licht in mijn hoofd en misselijk.. is dit een reden om de vk te bellen?. ik ben niet echt ongerust ofzo, maar het voelt wel heel ongemakkelijk..
als jij denkt dat je de vk moet bellen moet je dat doen die mensen zijn ervoor jekan het allicht vragen .. !! vragen staat vrij !
Wat raar dat ze zomaar begint te draaien zonder daar iets over te zeggen. Maar als jij je er niet lekker bij voelt, zou ik haar gewoon even bellen hoor vandaag!
ik zou inderdaad even bellen, een extra controle lijkt me niet verkeerd en ook aangeven dat je het niet netjes vind dat ze zomaar probeert te draaien..
draaien gebeurt volgens mij ook onder controle, dus met CTG. zo heb ik dat begrepen. dus heeel vreemd dit....
Voor zover ik weet mag een VK niet een een draaipoging doen, maar moet dit in het ZH door een gyn gedaan worden. Je krijgt dan een CTG, bepaald spul om je buik rustig te maken via een infuus en een echo. De VK had dit dus nooit mogen doen. Zou echt bellen en eventueel met een andere VK (als er anderen zijn) je situatie bespreken. Sterkte meid! Liefs, DD
ik zou ook bellen. een vlos mag niet zomaar draaien, daarnaast ben je pas 33 weken en kan je kindje makkelijk vanzelf nog draaien! Ties lag t/m 35 weken in stuit of dwars en draaide toen vanzelf goed. ik zou naast je klachten ook wel om opheldering vragen.
bellen! een vk mag wel draaien, maar het is met 33 weken zinloos! er is dan nog veel te veel ruimte om weer terug te draaien en..het is echt te gek voor woorden dat ze het doet zonder jou dat te vertellen/vragen!
Ik zou inderdaad ook even bellen, en desnoods ook even de huisarts voor je klachten. Ik vind het trouwens ook een beetje raar dat zij zomaar gaat proberen je kindje te draaien. Voor zover mij bekend mag alleen een arts (gyn in dit geval dan) dat doen. Daar zou ik nog wel even opheldering over vragen...
Dit zou mijn reactie kunnen zijn... ik heb een draaipoging ondergaan, maar echt in het ziekenhuis met alle toeters en bellen! Ook gaven ze aan dat als ik maar iets voelde wat niet prettig was, ik bellen moest...
ik vind het erg raar dat ze niet eerst om jouw toestemming heeft gevraagd of dat ze het kindje mocht draaien. heel veel moeders willen dat namelijk niet omdat er ook risico's aan verbonden zijn. vind het erg brutaal en ongepast. maar net wat de anderen zeggen..ik zou gewoon bellen!
Ik vind het ook echt heel vreemd!!! Zonder toestemming, zonder overleg...raaaaar! Net wat de anderen zeggen, je mag dat nooit zomaar doen, omdat je niet weet wat de reden is waarom een kindje zo ligt. In het ziekenhuis gaan ze eerst alles ''onderzoeken'' en houden ze alles goed in de gaten. Ik zou bellen meis en misschien heb je dat inmiddels al gedaan. Ben benieuwd!