Ik loop vanaf 20 weken 2 keer per week bij de fysio omdat ik bi heb. Nu helpt het wel je krijgt wat tips veel rusten bepaalde bewegingen vermijden. Als het niet goed zit kan ze het soms terug duwen heerlijk pijn vrij!!! De bedoeling is dat ik nu 4 keer per week 4 uur werk... Gaat het niet ga ik eerder weg heb ik al last voor ik begin kom ik niet eens. Deze week heb ik alleen maandag 2,5 uur gewerkt. gister en vandaag afgebeld. Ben benieuwd hoe het morgen is moet straks naar de fysio gelukkig Hoe gaat dat bij jullie met werken? Ik ben blij dat ik toch af en toe afleiding heb door een beetje werk. Het is best zwaar en hele tijd zittend kan gewoon niet. DUs sta met en krukje ernaast. Maar kan niet veel zitten!! Wanneer zouden jullie stoppen met werken?
Hoi hoi, Ik was met 19 weken al gestopt met werken. Ik ben (was) kleuterjuf en het was gewoon veel te zwaar. Dat was in juni en na de vakantie zou ik groep 7 krijgen. Wilde het nog proberen, maar ik kon het gewoon niet volhouden. Ik zou heel erg oppassen met hoelang je door wilt gaan. Als het niet gaat, dan gaat het niet. Ik dacht ook dat ik me dood zou vervelen, maar zit nu al 18 weken thuis en de tijd is best snel gegaan. Mijn nicht heeft wel te lang doorgewerkt en die is 5 juni bevallen van een dochter. Ze kan nu net weer een beetje wandelen door het dorp, maar ze mag nog echt niet aan het werk. Ze verwachten dat ze zelfs in het nieuwe jaar nog een poos thuis zit. Zij baalt nu heel erg dat iedereen (vk en fysio) haar zo lang door heeft laten lopen, want ze voelde zelf niet aan hoe erg het eigenlijk was! Ik heb er daarom ook voor gekozen om toch maar te stoppen. Heb nu veel rust en ook al is het nog steeds erg pijnlijk, ik weet zeker dat als ik was blijven werken het veel erger was geweest. Daarom hoop ik nu dat ik, dankzij de rust, er na de bevalling sneller weer bovenop ben! Ik wil dan lekker wandelen en boodschapjes doen en knuffelen met mijn hummeltje! Dussss...ik weet dat de afleiding fijn is, maar denk er toch even goed over na hoelang je door wilt gaan! Sterkte! Liefs Loesie
Dat als je te lang doorgaat het dan veeeeel langer duurt voor je weer de "oude"bent heb ik idd gehoord! Kan alleen de fysio ook een advies geven tot stoppen? Of moet de gyn dat dan ook doen? Zodat uwv er mee akkoord gaat? De 22e moet ik pas naar de gyn. toe.... Uv belde me laatst en toen ik over me bekken begon was ze er snel klaar mee hoor IK moest maar zien wat ging of niet. Als me uren veranderde of zelfs stopte moest mn werkgever zo'n formulier opsturen. Ze zou me verder niet meer bellen ook zei ze.
Ik ben de vorige keer op eigen aangeven minder gaan werken. Mijn fysio zei niet of ik minder moest gaan werken, maar toen ik aangaf dat te gaan doen, vond ze het een goede keuze. Uiteindelijk had ik er toen toch te lang mee doorgelopen, ben tot een jaar na de bevalling gedeeltelijk thuis geweest. Hoop deze keer eerder tot het inzicht te komen, ben nu 15 weken en begin er al weer meer last van te krijgen O UWV heeft me 1x gebeld en zei toen ook, zal voor de bevalling wel niet beter gaan, als je nog minder gaat werken moet je maar weer ff bellen. Heb toen gebeld en was geen probleem, uren werden meteen aangepast.
ik ben 2 weken geleden minder gaan werken, 6 uur per dag, 3 dagen in de week.. maar sinds afgelopen maandag werk ik helemaal niet meer, ik loop niet eens bij een fysio en ben toch voor 100% ziekgemeld, uwv heeft 1x gebeld met of de klachten zwangerschapsgerelateerd zijn.. ja.. ok. dus ze hoeven niets van niemand te horen verder. Ik vind het heel erg om nu eventjes op kosten van de staat te leven, maar mijn lijf en mijn baby zijn nu even het allerbelangrijkste! ik zou als ik jou was echt aangeven dat het niet meer gaat en stoppen! anders ben je straks echt verder van huis. sterkte
Hier sinds 18 weken voor 50 procent in de ziektewet vanwege bekkeninstabiliteit. Ook ik ga wekelijks naar de fysio, doe braaf mijn oefeningen, maar merkte dat ik moeite had met m'n rust nemen op de juiste momenten. Sinds deze week ben ik volledig ziek gemeld, omdat het gewoonweg niet meer gaat. Ik heb veel last van pijn, ondanks dat ik nu weinig over mijn pijngrens heen ga. Ik heb veelal last van een continue vage pijn en als ik daar mee door loop/zit/sta dan krijg ik steken..waar ik vervolgens dik 24 uur last van heb! Ook ik zit er erg mee om me volledig ziek gemeld te hebben, aangezien ik me nu ook verveel en me werk niet in de steek wil laten. Maar toch nog een aantal goede gesprekken gehad met fysio, manlief etc en als ik zo doorga bestaat er dikke kans dat ik na de bevalling nog verder van huis ben. Uiteindelijk heeft me dit doen besluiten om nu de grens te trekken en te stoppen met werken. Je vraag over UWV. Hier heeft fysio aan mij duidelijk aangegeven dat ik mijn grenzen meot bewaken en wat niet gaat, gaat niet. Uiteindelijk heeft de keuze nog bij mij gelegen. Ben dus aantal weken geleden al bij de arbo geweest en contact gehad met UWV. Beide hoeven geen 'bewijs' van fysio of vk/gyn, tot nu toe. Lijkt me ook onnodig, want mij mogen ze op de tafel gooien, ik krijg mijn benen nog niet eens omhoog etc. Ook UWV was vrij 'makkelijk' toen ik aangaf vanwege b.i., en gaven ook aan, als niet meer gaat, dan gaat het niet!
Mn werkgevers zijn nu met vakantie en komen eind volgende week weer terug. Ze zullen het zelf ook wel zien aan de uren die ik gewerkt heb! Precies zoals hier boven staat. Het is een vage pijn trekkend vanuit je bil en hoger naar je heup en dan je benen.... Wel krijg ik me benen nog omhoog. Al merk dat dit steeds moeilijker gaat hoor! Ben benieuwd wat de fysio zegt dalijk Dinsdag had de arboarts me gebeld dus ik verteld... 4keer 4 uur blabla... Kreeg ik de brief die hij ook naar mn werkgever heeft gestuurd. Daarin staat dat zijn bevinding is: beperkt in zitten staan hurken tillen. Maar hij dacht dat 4 keer 4 wel te doen was met afwisselend staan en ziten. Vond het maar raar hij vroeg me hoe het ging en gaf aan dat 4 uur soms echt te veel is omdat je niet kan zitten wanneer je rust nodig heb.... Ik moest maar doorgaan zoals ik dat nu deed! Ging het dan ging ik werken tot het ging, ging het niet belde ik maar af.... Het is inderdaad rot om elke keer af te moeten bellen. Maarja anders heb je jezelf ermee!!
bij ons dochtertje met 9 wk zs al minder gaan werken door BI met 12 weken nog minder en vanaf 19 wk volledig thuis en nu zit ik op t moment al 100% thuis ondanks fysio en oefeningen en bekkenband afwachtend wat de arboarts volgende week zegt maar word hoogstwaarschijnlijk 100% ziektewet (thuiszorg)
De bekkenband... ze begon er laatst over maar ze was er geen voorstander van zei ze. Je gaat hem makkelijk te veel dragen en dan het beetje spierkracht wat daar nog zit nog minder maken. Maarja kan me voorstellen dat het wel heeeeeel prettig kan zijn hoor!! Goeie steun heerlijk.
thuis mag ik hm idd niet gebruiken maar met boodschappen doen ed dus echt intensive dingen mmoét ik hm zelfs gebruiken zodra ik thuis ben af dat ding want vind t totaal niet lekker zitten!
En doe je dan alleen je boodschappen? Ik ga samen duw niet trek niet til niet en hurk ook niet teveel. Doe ik het wel dan voel je dat ook echt gelijk!!
probeer boodschappen te doen wanneer manlief thuis is (draait ploegen) maar langer dan 10 min lopen en ik kan al door de grond zakken en we hebben nog een uk die elke dag effe naar buiten wilt ect is me ook aangeraden door fysio dat als ik ga lopen met de wandelwagen te gaan zodat ik goeie steun heb
Ben blij wat dat betreft dat ik geen kleintje heb lopen nu! Na de hele super door gelopen te zijn voel ik m ook aardig hoor...En dan tjaaa die kassa nog he Nee stilstaan gaat me beter af als lopen. De fysio heeft ook gezet als je loopt loop dan (stevig)door. Als je gaat slenterren dan ga je verkeerd lopen. In de super loop je niet stevig door ik niet vergeet ik de helft! Fietsen echt?? Kan ik nog s proberen natuurlijk!
fietsen is echt heerlijk dan steun je niet direct op t bekken stilstaan is net zon ramp we komen dr uiteindelijk wel t eindresultaat mag er wezen
Nou ben weer terug van de fysio... Ze had m weer terug geduwd. Lag op me zij om wat (simpele) oefeningen te doen en plop daar gin tie weer. Dus weer recht gezet. Het heeft iig 5 minuten geholpen nadat ik weer weg was.... Liep bij de draaideur en tik daar was t weer. Word je toch helemaal gestoord van zo???
ik ben vanaf 8 weken thuis om mijn bekken... en dat heb ikzelf beslist.. ik weet hoe snel het achteruit gaat bij mij . dus wel eerst naar fysio geweest of het niet si wes die scheef stond, dat wel ook zo ,maar het was haar snel duidelijk dat ik al behoorlijk verweekte bekken had.. dus ik heb me gelijk ziekgemeld. Nou liep ik toen al max. 1 winkel door achter elkaar en dan zakte ik door mijn benen. Dus in een drogist werken waar je gemiddeld 11 km op een dag loopt was ook simpelweg niet te doen. uwv is inderdaad makkelijk en ook al staat in die brief van die arts 4x4 kan goed.. dat was misschien op dat moment.. BI gaat meer zeer doen, je verweekt meer en er is maar 1 iemadn die kan aangeven het wil niet meer. dat ben jij! luister naar je lichaam.
Hier geen bekkeninstabiliteit maar wel erge bekkenpijn. Ik heb me bij 7wk zwangerschap ziek gemeld en ben vanaf ong 21wk begonnen met 2 uurtjes werken. Had het ook liever heel anders gezien maar heb me er nu maar bij neer gelegd. Al gaat het steeds met up's and downs. Lopen idd in tempo anders doet het veel meer pijn. Fietsen ging op een bepaald moment redelijk, maar nu eigenlijk ook weer niet echt fijn. Aangezien kleine uk flink tegen schaambot aan het duwen is. En dan is ie niet eens ingedaald... Moeilijkste vind ik toch nog wel het niet over grenzen gaan met mijn zoontje. Nu de oppas er tijdelijk niet is ga ik toch wel eerder over tijdslimiet dan voorheen. En ook in huishouden erg lastig.
Ben vandaag voor het eerst naar de fysio geweest had ook al 5 weken last van stuitje bekken en doorstraling naar bil en been..vandaag is dan ook geconstateerd dat ik bekken instabiliteit heb..linker bekken achter staat gekanteld..baal ervan..eerste zwangerschap.. Ik heb ook als ik een halfuurtje heb gelopen dan moet ik zitten of het liefst naar huis en op mijn bed gaan liggen anders heb ik het gevoel dat ik door mijn benen zak..kan ook niet langer dan een kwartier stil staan..heb oefeningen meegekregen en een bekkenband te leen voor een week om te kijken hoe dat gaat. Ben echt maar een anderhalfuurtje weggeweest vandaag o.a. naar de fysio en snel even wat boodschapjes gedaan...en toen ik thuis kwam had ik al meteen meer last met het gevolg..2 uur op bed gelegen...nu gaat het wel weer...Die bekkenband is iig een uitkomst tijdens het lopen..dan hou ik het toch even langer vol Nu zit ik al in de zw voor iets anders en heb ik het UWV gebeld om door te geven dat ik bekkeninstabiliteit heb..omdat je een wijziging in je gezondheidstoestand moet doorgeven..Die vrouw was erg aardig en heb me dan ook ziekgemeld ivm zwangerschap nu. En krijg in een nieuwe oproep..weten jullie of ik een brief van de huisarts of fysio moet meebrengen? Ukkepuk wat is het verschil tussen bekkeninstabiliteit en bekkenpijn? is dat niet gewoon hetzelfde?