alcohol in voedsel

Discussion in 'Gezondheid' started by Lautje22, Oct 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lautje22

Lautje22 Actief lid

Sep 22, 2011
    366
    0
    0
    N-B
    Zoals de titel al doet vermoeden, heb ik een vraag mbt alcohol in voedsel.
    Morgen gaan we bij mijn ouders eten die nog van niks weten. Er is natuurlijk een kans dat ze alcohol in een gerecht gebruikt.
    We wilden het nog niet vertellen, maar hierdoor ben ik toch wel gaan twijfelen of we dat wel gaan doen.

Graag wil ik jullie mening hierover.
    Alvast bedankt!

2. Rianne 85

Rianne 85 Bekend lid

Feb 8, 2011
    501
    0
    0
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!!

Volgens mij kan een beetje alcohol in eten niet zoveel kwaad.
    Drink je ook altijd bij het eten? Anders valt dat misschien wel op ;)

Ik heb alweer een flesje wijn in de koelkast, als ik bevallen ben mag ik eindelijk weer een glaasje!!!! Nu al zin in:D

Succes bij je ouders! ( valt niet mee om het stil te houden...)

3. Lautje22

Lautje22 Actief lid

Sep 22, 2011
    366
    0
    0
    N-B
    Ja normaal drink ik dus idd ook nog weleens een glaasje mee. Ik denk dat ik maar ga zeggen dat ik medicijnen slik of iets dergelijks... Of we vertellen het toch maar vanavond pff vind het ook lastig om het voor me te houden!

4. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

Jun 16, 2007
    2,054
    2
    0
    tussen hier en daar
    als alcohol in een gerecht verwerkt wordt verdampt de alcohol toch?
    ik maak altijd limburgs zuurvlees met donker bier :) en dat staat best n poos op t vuur .

Wij wilden het ook niet gelijk vertellen maar hadden met schoonmoeder afgesproken biefstuk te komen eten ( ja zij kan t beter als ik maken :) )
    maar die dag had ik ook n (onverwachte)positieve test in mijn handen toen heb ik het wel gezegd .

5. Lautje22

Lautje22 Actief lid

Sep 22, 2011
    366
    0
    0
    N-B
    Ja ik weet dat het meeste wel verdampt, maar kon hier verder weinig over vinden dus vandaar dat ik het vraag

6. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

Jun 16, 2007
    2,054
    2
    0
    tussen hier en daar
    anders miss ff informeren wat jullie eten ?

7. Lautje22

Lautje22 Actief lid

Sep 22, 2011
    366
    0
    0
    N-B
    Haha ja dat probeerde ik haar gisteren te ontfutselen, maar ze vertelde het dus niet... Weet wel dat het in ieder geval geen biefstuk is, maar ja zit nu dus sterk te twijfelen of we het vanavond gaan vertellen...

8. Dana

Dana Niet meer actief

alcohol verdampt, meestal wordt het ook toegevoegd aan gerechten die lang moeten stoven/koken dus het kan gewoon, het gaat dan om de smaak die blijft hangen, de alcohol is dan wel weg ;)

9. Bri

Bri Niet meer actief

Een toetje met advocaat of zoiets zou ik niet eten, maar als het verhit is zou ik er geen punt van maken. Alcohol verdampt bij een lagere temperatuur dan water, dus als het zachtjes kookt is de alcohol er wel uit.

Ik blijf het zot vinden dat er smoesjes nodig kunnen zijn om niet te drinken. Maar anders ga je met de auto, en zeg je dat je nog moet rijden?

10. Dana

Dana Niet meer actief

ik ook, je kunt toch ook gewoon geen zin in wijn hebben? over het algemeen wordt dat als "ongezellig" bestempeld en heb je dus een bepaalde sociale druk en dus een excuus nodig, erg jammer.

11. Arnoe

Arnoe Bekend lid

Sep 1, 2010
    869
    1
    0
    Ik heb van de week alcohol in ete gehad (ik ZAG het eringaan :$), maar volgens mij verdampt het meeste.

Ik laat alcohol ook echt staan, maar volgens mij is het zelfs zo dat als je een keertje een slokje drink er niet direct iets gebeurt met de baby.

Ik kreeg trouwens een leuke tip van een vriendin: "vul een wijnfles met alcohovrije wijn", zeg dat je al een wijntje open hebt en drink die. Maar goed dat kan dus niet bij je ouders.

Weten je ouders wel dat je aan het proberen was om zwanger te raken? Dat heb ik namelijk deze week gebruikt om af te wimpelen, "nee dank je, we proberen zwanger te worden". :)
    HAHA en had net de dag ervoor de positieve test gedaan :D

12. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Als het verhit wordt, dan is het geen probleem. En voor het glaasje wijn; ik zou gewoon zeggen dat je een antibiotica-kuurtje hebt en daar geen alcohol bij mag oid als ze er iets van zeggen. Ik heb in het begin regelmatig alcohol geweigerd, heb er nooit opmerkingen over gekregen, ik zei gewoon:'Nee, ik heb echt meer zin in wat fris nu!' en klaar :D

13. Birgitte

Birgitte Bekend lid

Jul 13, 2010
    792
    0
    16
    Alcohol verdampt bij een vrij lage temperatuur al. Bovendien heb je de eerste weken van je zwangerschap nog geen bloedband met je baby waardoor het schadelijk zou kunnen zijn. De placenta is dan nog in de maak. Anders zou ik een blaasonsteking met antibiotica fingeren...

14. Delight

Delight Fanatiek lid

Jan 17, 2011
    2,157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Alcohol in voedsel kan 9 van de 10x geen kwaad..

Behalve dan als je bijvoorbeeld ijsje eet met pure likeur ofzo..

Share This Page