Door mijn kolf pijnlijke tepels?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Beertje13, Jan 29, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Beertje13

Beertje13 Niet meer actief

we hebben een tijdje in het ziekenhuis gelegen en kon ik daar de medela symphony lenen. Super goed ging het. Thuis heb ik hem weer aangelegd en gebruik gemaakt van me eigen oude kolf. Ineens kreeg ik een ontsteking en vreselijk pijnlijke tepels zat een mini korstje op.

nu liggen we helaas weer in het ziekenhuis (sinds dinsdagochtend) en mag ik weer de kolf lenen. Nu heb ik voor het eerst weer aangelegd sinds dinsdagochtend en nu doet het geen pijn meer. Ik schreeuwde het uit van de pijn namelijk.

kan dit door mijn oude kolf Komen? Dat hij niet goed vacuum trekt? ik doe thuis ook langer over het flesje vullen. en het is een 1 fase kolf. Na mijn idee hapt hij wel goed

2. Annekijn

Annekijn Actief lid

Mar 29, 2014
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ofwel te veel zuigkracht ofwel fout borstschild (te groot, te klein?)
    Zou niet mogen pijn doen!

3. Chilena

Chilena Lid

Aug 19, 2014
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welk merk kolf gebruik je? Bij Medela kolven kun je borstschilden in verschillende maten kopen, waarschijnlijk is die je gebruikt te klein.

Te weinig vacuum veroorzaakt volgens mij geen pijn, te veel wel.

4. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Denk ook te klein. Die medela uit het ziekenhuis kan je ook huren voor thuis trouwens, via borstvoedingswinkels.

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,815
    5,951
    113
    Female
    Kolf mee laten nemen, en de LK van het ziekenhuis even mee laten meekijken
    :)

6. MiMully

MiMully Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    2,405
    5
    38
    Female
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Idd. Neem je kolf mee en laat de lk van het ziekenhuis meekijken als je kolft.
    Heb ik toen ook gedaan en was heel verhelderend. Had sowieso te kleine borstschilden en ook een 1-fase kolf. Heb toen toch maar geïnvesteerd in de Medela Swing. Is een 2-fase kolf. Dit, in combinatie met de grotere schilden (27mm). was de pijn zo weg! En de productie een stuk beter.

7. Beertje13

Beertje13 Niet meer actief

Dank jullie wel voor jullie goede tips

Share This Page