Hey, Hier afgelopen maandag negatieve clear blue test gehad. Het is vandaag wachten op de duivels :x Terug op naar een ronde met clomid en pregnyl en ik zie er zoooooo tegenop omdat ik maar niet zwanger geraak... Bovendien heb ik een hoop stress op het werk en doe ik het niet meer graag, wil graag veranderen van job. Ik ben opvoedster voor mensen met een beperking. Maar natuurlijk is dit niet zo evident in België waar de jobs in deze sector niet voor het rapen liggen en in andere sectoren krijg je gewoonweg geen kans omdat je niet het juiste diploma hebt, ook al heb je wel de vaardigheden. (administratief bediende) Komt er nog eens bovenop dat ik de laatste tijd zeer erg zoekende ben voor mezelf (wat wil ik met mijn leven, op welke manier) en om mijn verleden te verwerken dmv gesprekstherapie(ouders die er nauwelijks waren voor de kinderen) om niet dezelfde fout te hoeven begaan als mijn ouders. Bij mijn vader is dan nog eens een hersentumor vastgesteld. Kortom, heel mijn leven staat op zijn kop en er zijn precies geen zekerheden meer. Althans, zo komt het over. Waarschijnlijk reageert mijn lichaam op deze hele ommezwaai en kan ik daardoor niet zwanger worden? Ik ben van nature uit reeds een stresskip en het geeft alleen maar meer frustratie dat het zwanger worden niet lukt... Ik overweeg om al die pilletjes en spuiten gewoon even stop te zetten (hoewel ik dan terug een zeer onregelmatige cyclus heb en dan ook weer stress krijg) maar weet niet of ik hier baat bij kan hebben. Het is dan ook terug moeilijk te denken dat het geen 'verloren' maanden zijn. Wat denken jullie? Zit iemand in hetzelfde schuitje die wat raad kan geven? Mensen die uiteindelijk een tijdje gestopt zijn met clomid en pregnyl?
Wat een boel ellende meis , aller eerst een dikke knuf. Tja wat een poosje stoppen betreft ! Dat moet jij toch zelf beslissen , ga eens na wat je belangrijker voor je zelf vind. Rust in je leven of alleen maar al die stres ! Mis is niet alleen jij maar ook je lijf aan rust toe , wat je cyclus betreft: je weet niet wat de natuur doet mis als je stopt gaat ie weer regelmatig. En vergeet je leeftijd niet , weet niet hoe oud je bent. En praat er rustig met je mannetje over wat voor jullie samen nu belangrijk is .
Dikke knuffel meid! Hoop dat de zon gauw weer wat gaat schijnen voor je, en dat je snel de duidelijkheden krijgt die je zoekt - misschien wel inclusief een nieuwe job. Mij lijkt het best dat je alles even op een rijtje zet. Kan en wil je de clomid op dit moment; wat zou een zwangerschap nu met je doen; hoe past een kindje in deze situaties. Geen makkelijke beslissing; maar, weet wel dat je geen foute beslissing kan nemen! Wat jullie het beste lijkt om te doen, is het enige juiste dat je kan doen. Ik ben afgelopen jaar gewoon doorgegaan met clomid en pregnyl - ondanks al de stress en onzekerheden (ouders in zware vechtscheiding, vader met zelfmoordneigingen in huis, goede vriendin zwaar ziek, overlijden grootvader, schoonmoeder alweer in ziekenhuis en dokters met handen in hun haar, foute job, ....). Het heeft me toen geen zwangerschap opgeleverd - misschien (waarschijnlijk?) wel door de stress... Heb er toen ook even mee gezeten: zou ik stoppen, zou ik doorgaan. Samen met mijn partner heb ik toen besloten toch door te gaan: dat kleine wondertje wilde ik zo doodgraag. En, 't zou zo het zonnetje terug in mijn leven brengen. Toen de dokters me begin dit jaar zeiden dat de clomid niet meer werkte bij me, voelde ik me ongelooflijk slecht: leek als een deur van een kamer vol mogelijkheden die definitief werd dichtgetrokken. Heb het niet gelinkt aan de periode vol stress dat ik clomid genomen heb. Stond achter de beslissing van ermee door te gaan. Ondertussen is er nog steeds redelijk wat stress, en, ben ik zwanger. Het is niet altijd makkelijk, vooral niet met mijn ouders: moeder hoor ik niet meer; vader negeert me volledig. Samen met de geschiedenis die ik met hun heb (ze waren er nauwelijks voor me en, als ze er al waren, was het op een totaal foute manier...) maakt het lastig. Maar, ze hebben me samen laten zien hoe het niet moet, en, samen met vriendlief ga ik volledig voor dit wonder. Veel succes! Hoop zo dat het gauw goedkomt voor je; met een roze wolk erbovenop!! Hou je goed, Knuffel, Fien
@Marnat; Ja, leeftijd vind ik altijd zo'n lame excuse... Mijn vorige gyn was daar ook al over aan het zeveren (je bent nog jong, er zit geen haast op...) Dat vind ik dus dikke bullshit. Wat zegt hij dan tegen die 45+ die persé nog een kind willen? Kom maar mevr wat is het toch erg, kijk we zullen gauw eens ivf doen zie... Nou, DAAROM is hij dus mijn VORIGE gyn geworden en ga ik nu bij een lieve mevr die tenminste echt naar je luistert en begrip heeft voor je situatie, ook al ben ik dan maar 26 jaar. Mijn man is 32 en hij vindt dat het toch wel gauw mag komen, we zijn er na 7.5 jaar samen, waarvan 1.5 jaar proberen, echt wel aan toe... Bovendien zit ik al in ronde 7 met clomid... maar mijn huidige gyn wil 3 rondes met clomid en pregnyl proberen en mij zelf opvolgen vooraleer ze operatie ondergaat... Ik vind het stilletjes wel genoeg worden en denk op de duur gewoon dat het voor ons niet weggelegd is omdat er iets medisch aan de hand is. Maar als je dan vraagt voor een onderzoek vinden ze 'het nog te vroeg'... O wee als er iets medisch is, ze zullen er niet moeten achter vragen!!! @Fieneke; ja meid, ook een heel verhaal zo te horen. Idd, aan één ding klamp ik mij dan ook vast; Ze hebben me alvast laten zien hoe vele zaken NIET moeten...
Eerst en vooral: hoe moeilijk ook: nog niet die hoop opgeven! Neem aan dat je er al naar gevraagd hebt; maar: wil je gyn op jouw vraag het clomid-verhaal niet (even) afsluiten en overgaan naar de volgende stap? Begrijp dat ze, zeker als de volgende stap een operatie is, ze dat liever wat uitstellen, maar, belangrijkste is toch dat jij je er goed bij voelt? Mij lijkt het dat je het sowieso helemaal gehad hebt clomid... Dikke knuffel! En, als je wil babbelen over je ouders of eender: pb me gerust! Hou je goed en, ik duim voor goed nieuws!!
Angi@ Ik bedoelde niet of je te jong was hoor , meer zo van je biologische klok. Hoe denk je mannetje er over dan door gaan of al stoppen ? Je kunt het met clomid nog een ronde proberen niet geschoten altijd mis he! Hoe gaat het nu ?
Volgende week maandag terug pregnyl laten spuiten als eitje goed gerijpt is door de clomid 75 mg... Nu door de situaties in mijn privé en op werk zit ik momenteel thuis. Ik denk dat ik alles het best gewoon even loslaat.
Succes maandag! Meis denk om je zelf laat je niet gek maken door je lijf , hoe moeilijk ook . Praat er over kan erg helpen krop het niet op .