Ik heb ook zoiets, zie het voordeel er is van in. Ik heb vriendinnen, nou als die bij mij binnen komen beginnen die kinderen helemaal hysterisch te janken omdat Roxy vrolijk springt, nee joh daar wordt je vrolijk van!
Oooohhh hou op zeg...word er zooo misselijk van. Heb 2 lieve kleine shih-tzu van allebei 2 jaar. Die 2 zijn mijn lust en mijn leven...ik hou zo vreselijk veel van die beestjes en beschouw ze ook echt als mijn kindjes. Nu al iedereen : ben benieuwd hoe dat straks gaat als de kleine er is? Ik zeg dan hebben ze er een speelkamaraatje bij! Word er zooo moe van. De hondjes slapen ook bij ons op de slaapkamer en dat veranderd ook niet als de kleine er straks is. Nou zeggen mensen dan...wat nou als je de kleine in bed wilt? Dan zeg ik helaas kan dat niet tenminste niet als we daadwerkelijk gaan slapen. Niet alles hoeft te wijken voor die kleine. Pffffffffffffffff
Over dieren wegdoen: wij hebben al een afspraak voor euthanasie staan zodra de kleine is geboren... (AS IF!) DIE VIND IK ECHT ZOOOOOOOO GOED! Die hou ik er ook in!
niet leuk nee Maar ik zou juist aan de visite vragen (als ze normaal de hond begroetten) 'wil je de hondjes nu ook even een aai geven'? Want het is voor die beestjes ook even wennen, en als ze nu opeens door de visiete aan de kant worden geschoven is ook niet leuk.
Hier nog geen baby, maar we weten al wel dat de hond een eventuele kleine gewoon een likje mag geven. Een mensentong is veel smeriger.
Hier ook een Rhodesian Ridgeback & een Newfoundlander in huis en een Cane Corso-pup van 6 maanden. Natuurlijk zijn er mensen die nu beweren dat ik toch geen tijd meer ga hebben voor mijn honden en me vragen wat ik er nu mee ga doen... Tja, die eerste maanden zowiezo in de vriezer steken en ze dan één voor één terug eruithalen zeker? Meestal ga ik er gewoon niet op in, die mensen kennen mij helemaal niet want mijn honden zijn mij heilig en ik zal er alles voor doen dat ze niks tekort komen als de baby er is. Daar maak ik me nu al zorgen over en ik zal alles zo goed mogelijk plannen dat er nog steeds quality time voor de honden overblijft. Er wordt bvb speciaal een cross-buggy op de lijst gezet om mee te kunnen gaan wandelen in de plantages en bossen, samen met de honden. Qua hygiëne is wetenschappelijk bewezen dat kinderen die opgroeien in een gezin met honden minder snel allergieën of astma ontwikkelen. En een baby gaat echt niet dood van een hondenhaar ! Die tip voor het geboortekaartje vind ik wel een goed idee ! Ik wil trouwens mijn honden ook verwerken in mijn geboortekaartje dus wie daar nog een ideetje voor heeft, let me know
Ow wat een heerlijk herkenbaar topic! Wij hebben 5 (binnen)katten en 2 honden, dus daar gingen de wenkbrauwen sowieso al van omhoog. @ Darcy, bedankt voor de geweldige oneliners! Lachte me rot Soms maak ik me wel eens zorgen over strakjes, al die haren idd Maar dit topic geeft me weer moed, bedankt!
Hier ook een super lieve, maar razend enthousiaste Labrador. (en 2 katten en 3 kippen) Ook wij krijgen regelmatig te horen, dat we hem nooit alleen mogen laten met die kleine. Om gek van te worden! Nou is het bewezen dat kinderen die opgroeien met huisdieren: * ... (gemiddeld) makelijker contact maken (socialer zijn), *....(gemiddeld) minder snel ziek worden *.... (gemiddeld) minder angstig zijn voor dieren *..goed voor hun verantwoordelijkheidsgevoel dus laat ze maar lekker zeuren! (dat gemiddeld heb ik er maar voor de zekerheid bij gezet...)
Van dst gezeur van die katten die we hebben word ik oook niet goed! Ze horen hier gewoon bij het gezin en ze zijn ook hartstikke lief met de kleine. Ik stofzuig gewoon wat vaker en van een haar gaat ze niet dood hoor. Ik zeg altijd ´´thuis was het net een boerderij en ik leef ook nog steeds hoor!´´ Moet wel zeggen dat ik nog even moet wennen aan het aandacht verdelen..
Ja irritant he?! Wij hebben een golden retriever en twee katten. En er zijn serieus mensen die het nodig vinden om de vraag te stellen: hoe moet het nu met die beesten? Hoe bedoel je? Moet ik wat met mijn 'beesten' doen dan? Iets anders dan anders? Ja, opsluiten, wegdoen, in de tuin houden maar onder geen beding bij de baby. Excuse me? Zij wonen hier toch ook? Dit is ook hun huis, hun veilige haven, dus waarom moet dat veranderen wanneer er nog een mens bijkomt in dit huis? Ja, volgens velen zijn die 'beesten' niet te vertrouwen bij kinderen. Nee, dieren zijn idd niet voorspelbaar maar daarom blijf je er toch altijd bij? En let je toch op dat zij ook aandacht krijgen? Op die manier zullen ze niet jaloers worden en wanneer je ze betrekt bij de kleine, zullen ze het al snel accepteren als lid van de clan. En ik vind het juist super dat mijn kleintje straks leert wat de waarde van andere wezens zijn en niet de mens als superieur beschouwt maar alle dieren respecteert en waardeert.
je zou ze toch die mensen... wij hebben 3 katten, wel sphynxen, dus naaktkatten geen haar dus daar hebben we geen last van. maar hier heeft nog nooit iemand iets over wegdoen gezegd. en gelukkig maar want dat doen we toch niet. ze horen er bij en ze zijn voor mij net zo belangrijk als Julian. ze zijn ook al helemaal aan hem gewend, al vinden ze het staarten trekken niet echt heel leuk eentje heeft zelfs Julian verdedigd tegen de hond van mijn moeder. De poes vond dat de hond te dicht bij Julian kwam en die kreeg dus een klap! is toch een gped teken dat ze hem helemaal hebben geaccepteerd!
Wij hebben dat gezeur ook Wij wonen in een vrij grote flat in een super kindvriendelijke omgeving... Met 4 katten en 1 hond. Ja we hebben 3 witte katten dus die haren zie je gewoon ontzettend goed en mijn hondje (jack russel) is gewoon een maf beest, maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om de beestjes weg tedoen bij geboort van een kindje. Behalve dat als mijn hondje vals word en zelfs dat hebben we al helemaal besproken, want dan gaat hij naar mijn moeder En die haren ach... ik moet om het net te houden 2x per dag stofzuigen. Prima toch? En als er een kleine komt dan zal er ook zeer zeker een goede droger komen om de haren van de kleertjes te halen. Word nu al boos om de reacties van mensen en ik weet zeker dat als ik zwanger ben dat het dan nog erger word...
@darcy ; ja ze zin ontzettend leuk die bulletjes, zo heerlijk maf en eigenwijs haha. Nou wil het feit dat ik niet alleen die 2 franse bulletjes heb, maar OOK 1 kat en 3 hamsters, ik had ook 2 konijnen maar we zijn verhuisd en hebben een super klein balkon dus die staan nu in een heerlijke grote tuin bij me ouders. Alleen al op me dieren krijg ik commentaar; htlijkt wel een ierentuin, en waarom wil je zoveel beesten blabla. Ze zijn mijn alles, ik moet er niet aan denken om zonder dieren te leven. We denken zelf aan een 3e (grote) hond erbij, moet doe dit niet zo snel om 1 reden en dat is dat ik geen eindeloos commentaar van mijn ouders en schoonouders wil krijgen. Stom eigenlijk he ?
@ isra: wat heb jij een grote jack? of lijkt dat maar zo? @ddebbyy: hier ook hoor, kindje is belanrgijk maar echt niet alles wijkt voor hem (ook daarvoor krijg je scheven koppen:S)
Ze maken hier nooit opmerkingen over onze katten, misschien wel maar dan hoor ik ze niet. We hebben 3 Ragdolls dus veel haren, en ja soms komen de mensen onder de haren te zitten. Dan blijf je toch weg?! Wel krijgen we af en toe te horen dat het net een dierentuin is, we hebben dus die 3 katten, een tropisch aquarium en een franse hangoor (buiten) We krijgen nog de meeste opmerkingen over onze a.s. hond (moet nog geboren worden ) Dat is een Amerikaanse Stafford, nou je moet ze soms horen 1 van de liefste hondenrassen voor kinderen, en mensen doen soms net of je een moordmachine in huis haalt bij een kleine.... Bah, die vooroordelen... Verschrikkelijk! Ik zeg elke keer, kom maar langs als de hond er is. Dan praten we verder.
@Astrid85 ; een hond maak je grotendeels zelf aan de hand van ho je hem opvoed, kijk bij ee staff moet je idd geen touwtrekspelltjes enzo gaan doen. En het is ook belangrijk dat hij uit en goed nest komt enzo. Ik vind het trouwens supermooie honden... Zef willen we er misschien een bullmastiff of een bordeauxdog bij...maja zoals ik eerder schreef, die reacties he
ik zou dan voor een bullmastiff kiezen hoor! Bordeauxdoggen hebben bijna allemaal een héél slechte gezondheid! Wij hebben zelf overigens een duitse dog, een boomertje, een ragdoll, een gewone poes én twee konijntjes. Nú houdt iedereen zich redelijk koest. Ben benieuwd hoe dat straks gaat als die kleine is geboren....